Gå til innhold

Med på Julebord ? (Sønn på 6 uker...)

Oktobergutt2010:)

Anbefalte innlegg

Samboer vil ha meg med på julebord, mens jeg selv føler jeg ikke vil "forlate" sønnen vår på 6 uker til barnevakt, selv om vi bare blir borte 3-4 timer mens vi spiser middag.

Dette er vanskelig for de fleste å forstå, siden såklart kan alle passe på ham. Det er jo ikke slik at jeg tror han ikke vil få det bra, men det blir litt for å fylle inn for meg selv - jeg selv syns det er litt tidlig for min egen del.

Men hva mener dere? er jeg bare urimelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var på en konsert da junior her var 6 uker, meeeen da var jo pappa'n hjemme med ham.

Hadde nok ikke gjort det hvis det hadde vært andre som hadde måttet passe. Det hadde vært for tidlig for meg.

Var vel borte tilsammen 3,5 timer den kvelden og det gikk jo fint.

Dette er noe du bestemmer helt selv og hvis du syns det er for tidlig så er det nok også det for deg. Hva er vitsen med julebord hvis du allikevel bare vil være hjemme og uroer deg for hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen var også litt å ta ham med, men jeg vet ikke helt med kombinasjonen alkohol og baby. (Ikke at vi skal drikke, for det skal vi ikke, men resten) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde droppet julebordet, det kommer flere av de senere. Syns også det er for tidlig når barnet er 6 uker og aldri om jeg hadde tatt med barn inn i en setting med så pass med alkohol som det gjerne blir på julebord. Tror heller ikke deltakerne på julebordet ville jublet om noen kom der med barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer an på hvordan julebordet er, dersom det er en "formell" middag først, så starter kanskje fyll og rølp første etter middag. Er babyen rolig, så kan det gå veldig fint. Dere vil jo uansett ikke oppholde dere der det er mest bråkete og sønnen deres vil sikkert sove godt i vogna si! Lykke til med avgjørelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ser ikke bort fra at mange har drukket også før middagen, og ikke bare under middagen, så derfor er det å ha han med utelukket. Vi tenkte også det skulle være mer formell middag, men den gang ei :-)

Ellers hadde det ikke vært noe problem, småtten er fornøyd når han er våken og gråter bare når han er sulten, ikke mange som hadde merka noe til at han var med, om han skulle vært med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leverte sønnen min til foreldrene mine for noen timer når han bare var 2 uker gammel, for å gå på konsert. Var jo rart, og litt vanskelig å gå fra han når han var så liten, men samtidig syntes jeg det gikk veldig greit.

Tror ikke sønnen din har vondt av at du tar deg en tur på dette julebordet, men hvis du ikke føler deg komfortabel med det i det hele tatt, synes jeg ikke du skal gjøre det. Det kommer flere julebord, og du kommer ikke til å få det noe kjekt om du likevel bare tenker på sønnen din og har dårlig samvittighet ovenfor han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan sjønne du kan gå ut noen timer og kose deg, og så dra hjem :) Du har tlf om det skulle være noe :) Det går helt fint om du har en trygg barnevakt som du stoler på :)

Få deg litt luft, kos deg :) Du trenger da ikke og være uten i timesvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i bryllup da jenta mi var 6 uker og hun var hos moren min imens. Det var bryllupet til en av mine beste venninner da, så det betydde mye for meg å gå i det. Vi begrenset det til å kun være der under middagen og det var kun 5 min kjøring fra moren min. Det gikk veldig bra da for jenta mi, men vet ikke om jeg hadde gjort det om det var et julebord. For all del ikke noe galt i om du drar på julebordet og overlater babyen til barnevakt, men jeg skjønner deg godt om du ikke vil det. Gjør det du føler deg komfortabel med:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...