Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #1 Del Skrevet 8. desember 2010 Jeg og mannen min har en del gjeld (hus, bil, studielån) og litt stram økonomi. Nå arver jeg snart en litt penger (ca 70 000). Er det teit av meg å bruke ca halvparten på meg selv (en liten kirugisk korrigering som jeg har ønsket meg i 20 år). Har arvet tidligere, da gikk det rett inn i felles bil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #2 Del Skrevet 8. desember 2010 Det kommer ann på hvor stramm økonomien deres er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #3 Del Skrevet 8. desember 2010 Nei det syns jeg ikke. Jeg arvet nesten 100 000 kr for ca. 1 år siden og betalte da ut resten av billånet. Hadde jeg arvet mer ville jeg brukt noe på meg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #4 Del Skrevet 8. desember 2010 Hos oss har vi gjort det slik at arv er privat eie. Vi bestemmer selv hva vi vil gjøre med dem. For oss har arvepenger gått rett inn i huskjøp/oppussing, men vi har kontrakter på at disse pengene vil gå tilbake til den personen som har arvet dem ved et evt brudd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #5 Del Skrevet 8. desember 2010 Hva ville mannen din gjort om han arvet tror du? Jeg synes arv er vanskelig. I utgangspunktet mener jeg at arv er en privat ting, det er noe som er tiltenkt DEG. Jeg vil jo at det barna mine arver av meg, skal gå til DEM, og ikke eventuelle svigerdøtre/-sønner. Samtidig er det jo kjipt å bruke penger på seg selv, hvis det er noe familien trenger, eller man kan bruke pengene på noe hele familien får glede av. Bare sørg for å skrive særeie på arva om du legger den inn i felles bolig/felles eiendeler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #6 Del Skrevet 8. desember 2010 Arv er privat, så du har iallefall rett til det. Hvis mannen din arver, ville han hatt rett til det samme. Med mindre økonomien er dårlig, ville jeg brukt pengene på meg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå