Gå til innhold

Tatt hcg prøve, fikk beskjed om at jeg ikke var gravid

Anbefalte innlegg

I dag fikk jeg totalt sjokk. Ringte legekontoret for å få svar på hcg prøven da jeg har hatt småblødninger hele tiden. Er i dag 5+5. damen sa nei den er under 5 du er ikke gravid. Jeg fikk sjokk. Ble helt lammet. damen var meget påstålig og sjekket flere ganger før hun til slutt sa "åhh beklager så feil. Den er 66.

Jeg gruer meg nå til å få svar på andre prøve. Er helt på tuppa selv om prøven ligger innenfor 3-4 graviditetsuke. Regner med det er barnets så det stemmer jo med hvor langt jeg er på vei.

Jeg følte at nå kommer jeg hvertfall til å miste, er superstressa.

Noen med erfaringer med hcg

Fortsetter under...

Opplevde omtrent det samme som deg idag, skulle ta pröve nr og spurte av nysgjerrighet hva verdien var på pröven jeg tok på mandag. Du er ikke gravid sa hun. Jeg fikk helt sjokk jeg og, og sa at jeg har jo tatt sikkert hundre g tester og alle er positive. Til slutt måtte hun få hjelp, det viste seg at den var på 83 men "hun var ny". Man kan jo gjöre feil men det var noen forvirrende minutter. Jeg vet ikke hvor langt jeg er siden jeg ikk har hatt ordentlig syklus siden jeg sluttet på cerazette 1. nov. Men tok ny test idag. Sånn jeg har skjönt det er det eneste som betyr noe egentlig at man har en stigning. Jeg skrev innlegg på spör jordmor og da sa hun at alt over 25 er gravid, pga store variasjoner. Det viktigste er stigningen. Når får du svar på neste pröve?

Jeg håper virkelig det er stigning. Får svar fredag, men er nå helt på tuppa. Vurderer å dra på privat ul i morgen for å få en bekreftelse på at alt er bra med den lille.

Hold meg oppdatert du også da:-) Lykke til.

For en uke siden(onsdag) viste hcg-prøven min i overkant av 32.000. Fredagen etter viste den bare 10.100, men på lørdag(da jeg egentlig skulle ha utskraping) viste den over 57.000... Så de kan måle feil. Fredagsprøven min ble tatt på et annet sykehus enn de på onsdag og lørdag...Den var helt klart feil. I dag var jeg på ny ul, og fikk se det lille hjerte slå igjen..! :o)

Det finnes håp! Masse lykke til!!!!!!!

Klem

Jeg fikk samme beskjed som deg. Prøven var på under 5, og jeg var ikke gravid. Men jeg hadde vært så kvalm at jeg nektet å tro på det så lett. Så jeg fikk gynekologen til å sjekke tallene igjen, og da viste det seg at han hadde lest på kontrollområdet som er -5. Tallet mitt var på 20 000 eller noe. Og da jeg fikk ultralyd etterpå banket hjertet som bare det. Så ikke stol helt på de testene, eller de som tar dem, eller de som tolker dem!!

Jeg er i hvert fall 7+5 og kaster opp flere ganger om dagen!!

Annonse

Syns dette er helt hårreisende. Selv jobber jeg som bioingeniør og kvalitetssikring av blodprøvesvar er vår spesialitet. Er det de på legekontorene som sier feil da eller. Man blir jo utsatt for mye unødig bekymring! :/

Legesekretären på mitt legekontor var ny og var "vant til" at det stod Gravid , hun skjönte ikke noe av hva hcg verdien betö. Helt ok å gjöre en feil og väre ny men det satte meg ut i en ti minutters tid. Men jeg synes også det er hårreisende. Slurvete og slövt

Det er jo helt drøyt da, at de skal skremme folk på den måten! Uff, stakkar dere. Men enda godt at de så feil!

Jeg stoler ikke lenger på helsevesenet i Norge. Hører om så mye feil legene gjør hele tiden og har selv opplevd det (ikke ift graviditet da).

Føler det er bedre å heller stole på magefølelsen :P

Jobber selv mot helsevesentet og tror i hvert fall det er viktig å väre observant og fölge med. De som jobber i helsevesenet gjör nok sitt aller aller beste men som alle andre kan de ha en dårlig dag på jobb, ha for mye å gjöre eller väre "ny". Det er selvsagt flinke og mindre flinke folk der også. I motsetning til mange andre jobber de jo med mennesker og feil som omfatter menneseker, fölelser og livet får en helt annen effekt en for mange av oss andre som jobber mer med "ting". Jeg er selv utdannet fysioterapeut og har jobbet i helsevesenet og jeg gjör som deg, stoler på magefölelsen. Jeg er heller ikke sen om å be om en annen lege osv om jeg ikke er fornöyd. Kjemien må stemme og tilliten må väre der ellers blir det ubehagelig for begge parter. Men for det aller meste er vi vel priviligert med et veldig bra helsevesen såvidt jeg kan se :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...