Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #1 Del Skrevet 8. desember 2010 Jeg leste for ikke lenge siden et avisinnlegg skrevet av en ung jente angående mobbing og uretferdighet. Hun så at det var mer av det på skolen enn de fleste så ut til å tro og mente det var en utopi å fjerne mobbing totalt. Det tror jeg hun har rett i. Selvfølgelig bør man gjøre mye for å forhindre det, men denne jenta hadde et veldig godt tilleggspoeng. Kansje det vil være vel så viktig å lære barn og ungdom å takle mobbing og uretferdighet som å bruke alle midler på å bekjempe det i skolen. Før eller siden kommer vi alle i en eller annen veldig tøff situasjon. Det være seg mobbing, uretferdig behandling, vildtekt, samlivsbrudd eller noe annet vanskelig. Da kunne det kansje vært nyttig å ha lært en del om hvordan slikt påvirker en og hvilke teknikker man kan bruke for å komme gjennom det på og takle det på en OK måte. I dag er vi så opptatt av å skåne barn, og voksne også for den del, for ubehagligheter. Kansje hadde det vært bedre å lære at livet kommer til å bli vanskelig noen ganger. Det er tøft men normalt. Er det ikke sansynlig at mange hadde taklet vanskeligheter bedre om de var litt forberedt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #2 Del Skrevet 8. desember 2010 Enig med deg! Man blir ikke nødvendigvis et bedre menneske av å ha hatt det tøft, men det er viktig å få noen verktøy for å klare det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #3 Del Skrevet 8. desember 2010 Nå er ikke jeg av dem som mener man sal skåne barn for alt mulig her i livet, men at mobbing gjør barn mer forberedt på å takle og tåle problemer stemmer ikke. Det er tvert i mot, mobbing bryter ned offeret og gjør det redd og svak og usikker. For øvrig tror jeg du har helt rett i at vi ikke kan bli kvitt all mobbing dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #4 Del Skrevet 8. desember 2010 Det er vel ikke akkurat det HI sier heller... Men HI, jeg er helt enig med deg! Jeg ble utsatt for mye mobbing i oppveksten og har hatt et vanskelig liv pga det. Jeg fikk ta et kurs som handler om nettopp dette; hvordan skal man gjøre det beste ut av problemer som dessverre oppstår i livet. Blir litt på den måten at jeg har lært meg å skyve unna akkurat de problemene og heller fokusere på alt som er positivt. Jeg er blitt mobbet etter det også, men tok det ikke til meg på samme måten. Jeg synes at de skal få i gang et opplegg med dette allerede på barneskolen. Det er viktig å være rustet til å møte hindre, og det kommer de fleste til å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #5 Del Skrevet 8. desember 2010 Jeg mener ikke at mobbing er positivt, så langt derifra. Det jeg mener er at et samfunn (skole eller annet) helt uten mobbing er en utopi. Da ville det kansje vært bedre å bruke litt resurser på å lære elevene noe om å takle vansklighetene nettopp for å hindre at han eller hun blir redd og svak og usikker. Det vil kunne komme til nytte også senere i livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå