Gå til innhold

Hvor sover deses små på dagen? nesten krise her i det været her :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår sovner med en gang når vi triller tur og kan sove i 3 timar i slengen. Nå er det så mye snø at det er umulig å få trillet seg en tur. Kan ikke bare sette henne ut i vogna heller.. dette godtar hun ikke.

Før kunnen hun sove i vogga på stua, men det har hun av en en eller annen grunn sluttet med. Nekter å sovne der.. I dag sovnet hun på et teppe i sofaen, men vil ikke ha dette som permanent løsning.,

Kunne lagt henne i senga på soverommet, men det er så mange som sier hun da kan bli forvirret, siden soverommet "tilhører" natta. Litt forvirra her jeg.. og frustrert.. for tulla er så trøtt at øynene triller bak i hodet på ho, men får ho ikke til å sove.

hva gjør dere andre "trillere" når værforhold gjør at dere må være inne?

håper på gode tips :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

legg henne i senga.

mi sover ikke andre steder enn i senga. ødelegger ikke for natta for henne hvertfall!

Skrevet

Bare bruk senga du, hvis jenta di sover godt der=) De er uansett så små enda at de ikke har forutsetning for å tenke såpass avansert som at seng= natt og vugge= dag f.eks, dette er mer noe vi foreldre stresser med tror jeg, uten at det er noen grunn til bekymring i det hele tatt! Men du kan jo f.eks ha fullt dagslys i rommet på dagsovingen (evt lampe i taket når det er mørkt ute), for å få en kontrast til nattemørket.

Her sliter vi også litt med dagsøvnen for tiden, men løser det greit ved å putte henne i bæresjalet- der kan hun nemlig sove lenge og godt, mens jeg sysler med mitt=) I bagen sin våkner hun etter en liten halvtime, fortsatt trøtt, så da bruker jeg ofte sjalet istedet.

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Min sover i vogna i gangen. Ikke noe problem det... Han bruker vanligvis å sove inne eller på trilletur og vogna fungerer fint som seng på dagtid! :-) Han har sovet i senga si noen ganger på dagtid og det har gått bra.

Skrevet

Vi har måtte bruke senga og det har ikke vært noe problem.

La det være lyst på dagen så h*n skjønner at det er dag. Trekk fra gardinene om du må.

Skrevet

Vi måtte ta inn vogna i stua, vi. Gutten vil nemlig ikke sove i noen seng på dagen, så vi triller over dørstokken til han slokner...

Blir ganske lei av å bare være inne, nå må det snart bli mildere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...