Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 8. desember 2010 #1 Del Skrevet 8. desember 2010 Har akkurat vært på UL for å sjekke bl.a. nakkefolden med tanke på kromosomfeil. Legen var spesialist i fosterdiagnostikk og hadde et helt spesielt diagnoseprogram fra King's College (i hvert fall helt høyspesialisert, skjønte jeg). Det var utvendig UL (har tidligere bare vært med på innvendig så tidlig), både vanlig og 3D, og han målte fosteret opp, ned, bort og frem, nakkefold, hjertefrekvens, fosterstilling, morkake, fostervann og mye, mye mer. Alle disse dataene, pluss min alder etc. ble lagt inn i programmet og jeg fikk vite risiko for kromosomfeil (som i mitt tilfelle var 99,6% sikkerhet for friskt barn!! Jeg var 11+6, litt lenger enn jeg trodde. :-) Legen heter Peter Molnar, jobber på Oslo City Legesenter. Det kostet 1180,- og vi fikk med cd og fargebilder, både vanlig og 3D! Denne typen diagnostikk kunne gjøres fra fullgåtte 11 uker frem til 13 uker, så vidt jeg forsto. Jeg ble kjempelettet og følte at jeg kan være trygg med en så grundig undersøkelse! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjernemagnolia Skrevet 8. desember 2010 #2 Del Skrevet 8. desember 2010 Takk for tipset! Det er flott når noen er så fornøyd og deler erfaringer med oss andre. Lykke til videre og kos deg i svangerskapet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå