Trollemor75 Skrevet 10. desember 2010 #26 Skrevet 10. desember 2010 Trollet reiste seg 7,5 mndr gammel og begynte å gå med støtte omtrent med en gang. Han slapp ikke taket før han var 11 måneder, men da var hen stabil med en gang og gikk rett over til løping og klatring. Jeg kan ikke si jeg hadde klaget om han hadde vært tregere, vette klarer fremdeles ikke å holde tritt med de fysiske ferdighetene. Til dere som har barn som ikke har det så travelt, nyt det!
Gjest lillemamsi Skrevet 11. desember 2010 #27 Skrevet 11. desember 2010 Helt enig med trollemor her ! Nyt det så lenge dere kan, en tass på 9mnd som går på trynet i gulvet pga han ikke skjønner at han må løfte beina over dørstokker er ikke like sjarmerende hver gang! Og de skjønner jo ikke NEI....slitsomt. Som sagt så gikk min datter 15 mnd gammel, og det var helt passe ! Min rebell av en sønn (som gikk 9 mnd gammel) har ikke greie på hva han driver med i det hele tatt! klatrer opp på kjøkkenstoler og regner med at noen skal ta han i mot når han hopper. Nyyyt den rolige tiden !
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 11. desember 2010 #28 Skrevet 11. desember 2010 Virker som mange er tidlig ute ja. Hun her hadde knappest begynt å krabbe da hun var 10 mnd. Og rundt 11 mnd alder kunne hun reise seg og stå uten støtte. 13. 5 mnd tok hun sine første skritt uten støtte. Nå har hun nettopp blitt 14 mnd og hun går mer og mer for hver dag, men det går for det meste i krabbing likevel. Jeg var veldig stresset med at hun var sen til å åle seg og krabbe, men med gåingen har jeg ikke stresset overhodet, de vil jo alltids lære seg det og da gjør de det resten av livet. og det var når jeg stresset ned med den motoriske utviklingen at det begynte å gå fort. Syns ikke hun er sen til å gå, i forhold til hva hun var med åling og krabbing
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2010 #29 Skrevet 11. desember 2010 Rolig er det ikke her likevel, for om han ikke kan gå så kan han klatre! Han kan finne på å klatre opp på spisebordet (trekke stolen vekk fra bordet, klatre opp på stolen og videre opp på bordet) om vi ikke følger med. Han har alltid vært veldig aktiv, og det er kanskje derfor også jeg synes det er rart at han ikke har begynt å gå ennå... Men jeg stresser ikke så mye med det, egentlig! HI
lille frø, mor til to Skrevet 12. desember 2010 #30 Skrevet 12. desember 2010 Pia vår gikk stødig da hun var 9 mnd gammel. Gå opp og ned trapper da hun var 10 mnd. Hun reiste seg da hun var 6 mnd. Nå er hun 12 mnd og det er full fart.
anonymxxx Skrevet 12. desember 2010 #31 Skrevet 12. desember 2010 Bare lurte- siden det var så mange "tidlig ute" her- hva mener dere med å gå? Min tass gikk 3-4 skritt (løp) da han var 10 1/2 mnd, men han hadde ikke kontroll! Han ble mer og mer stødig, men jeg ventet med å si han kunne gå til mange rundt meg sa at "nå går han jo"- da kunne han gå flere skritt, stoppe, snu og gå tilbake. Det var ca 1 mnd senere. Bør de ikke gå mer enn et par skritt for at en skal si de går? Fortsatt har han ikke kontroll med sko på- ikke så praktisk når en er utenfor husets vegger.....Så ute kan vi nesten ikke si at han kan gå enda...
lille frø, mor til to Skrevet 12. desember 2010 #32 Skrevet 12. desember 2010 Perioden fra å være ustø og bare gå noen skritt til å gå langt og stødig gikk veldig fort. Da hun var 9 mnd kunne hun gå så langt hun ville, reise seg og sette seg ned kontrollert. I dag er hun 12 mnd og kan løpe.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2010 #33 Skrevet 12. desember 2010 At det virker som om om det er så mange her inne som er tidlig ute, har vel mer med hvem som velger å svare på et sånt innlegg eller ikke. Det er vel helst de som kan "skryte" av å ha et barn som var tidlig ute, som har lyst til å meddele det! Men jeg oppfordrer likevel "alle" til å svare! Gøy å se hvor forskjellig barn kan være! HI
Ooops I did it AGAIN Skrevet 12. desember 2010 #34 Skrevet 12. desember 2010 Min eldste reiste seg da han var ca 7 mnd og gikk ved 9,5 mnd Min yngste reiste seg da han var ca 7 mnd og gikk da han var 14,5 mnd.
pauline og knerten Skrevet 12. desember 2010 #35 Skrevet 12. desember 2010 Sønnen min er av den forsiktige typen og brukte lang tid på å lære å gå. Han reiste seg fra han var ca 10 mnd, gikk med gåvogn og støtte fra han var 11-12 mnd og gikk selv fra 15 mnd, det vil si for et par uker siden. Jeg begynte å lure litt på når han omsider skulle ta skrittet, etter hvert. Til gjengjeld har det vært veldig lite knall og fall med ham. Han jobber konsentrert og bruker hodet veldig aktivt, morsomt og se hvordan han står og beregner hvordan han lettest kommer seg over dørterskelen uten å falle :-)
Snuppa + Spire Skrevet 13. desember 2010 #36 Skrevet 13. desember 2010 17,5 mnd. Nå er hun snart 20 mnd, og nå springer hun:-) Vi har ikke stresset med det. Men begynte å bli litt utålmodig da lillebror kom, og storesøster enda ikke ville gå. Knapt 17 mnd mellom dem...
Lemonia Skrevet 13. desember 2010 #37 Skrevet 13. desember 2010 Til anonymxx: Når jeg sier at barnet kan gå da mener jeg at barnet kan komme seg dit det vil uten problemer, altså at det kan gå flere skritt om gangen.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #38 Skrevet 14. desember 2010 Her går han veldig lite uten at vi sender ham fram og tilbake mellom oss, reiser seg ikke og går på eget initiativ. Han er 17 mnd. For en måned siden trente vi med han i et barnebasseng, da kunne han ikke sette seg ned. Utrolig egentlig at han klatrer opp i sofaen og videre til å stå i vinduskarmen, men å gå alene over stuegulvet tør han ikke! Helt utrolig. Når han går mellom oss går han uten støtte, synes tydeligvis det er lettere å komme seg rundt ved å ake seg på stumpen rundt i huset. Var veldig tidlig ute med å stå oppreist alene, men selve gå biten har vært litt tyngre for ham tydeligvis, men stresser ikke, for han viser jo at han KAN jo gå. :-)
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 14. desember 2010 #39 Skrevet 14. desember 2010 Var ikke meningen å være anonym, 22:14
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 16. desember 2010 #40 Skrevet 16. desember 2010 Reiste seg opp - 8 mnd Første steg alene på vaklende bein: - 5 dager før 1 års dagen Går mer enn krabber: - 13 1/2 mnd Hun er ca 2 - 3 mnd tidligere ute enn det storesøsteren var, men hun har jo en god læremester i henne :-)
det er berre mordi Skrevet 16. desember 2010 #41 Skrevet 16. desember 2010 Går 7-8 skritt alene, men går ikke uten oppfordring eller uten at vi står og "tar imot" henne. Men hun løper mer enn går.. Er 14 mnd.
Frøken Lakenskrekk Skrevet 18. desember 2010 #42 Skrevet 18. desember 2010 Hun sto alene uten å støtte seg når hun var 11 mnd, og begynte å gå rett etter hun ble 1 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå