Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil dele min fødselshistorie med dere som et eksempel på hvordan en drømmefødsel kan være.

Natt til søndag våknet jeg i 2-tiden med litt kraftige kynnere. Skjønte ganske fort at kynnerne kom regelmessig med ca 10 min mellomrom og begynte å mistenke at fødselen var i gang. Det var fortsatt 14 dager til termin så trodde ikke helt på det. Det var ikke vondt, men såpass ubehagelig at jeg ikke klarte å sovne mer. I 7-tiden på morgenen ble det litt kraftigere, og ned i 8 min mellomrom. Begynte å skjønne at det var rier. Det kom da også litt blodig slim når jeg var på do.

Utover dagen og fram til ca klokka 15, økte riene mer og mer. Mesteparten av perioden var det ca 6 min mellom riene og varighet på 1 min. Men fortsatt var det ikke veldig vondt, så jeg tenkte at det var leeenge igjen.

Men etter klokka 15 tok det seg brått opp. Riene ble vondere og kom hyppigere. Hvert 4. min hvis jeg gikk, men fortsatt 6 min hvis jeg satt i ro. 15:30 fant vi ut at vi ville dra til føden for å sjekke hvor langt på vei jeg egentlig var. Hele bilturen hadde jeg ganske kraftige rier hvert 3. min. Kom til føden klokka 16, og der konstanterte jordmor 9 cm. Hadde aldri i verden trodd jeg var så langt. Det var jo ikke såå vondt, og jordmora ble noe overraska når jeg smilte og lo under riene.

Kom oss inn på en fødestue og etter tre rier der ville jordmor sjekke på nytt. Men i det hun skulle sjekke fikk jeg en kraftig rie med pressetrang. Da gikk vannet og hodet var også på vei ut. Tre pressrier senere var hele gutten ute. Bare en halvtime etter at vi ankom sykehuset. Fikk ingen rifter og måtte ikke sy.

Alt gikk utrolig bra hele tiden. Var bare siste 1,5 time det var skikkelig vondt, men selv da ikke så vondt som jeg hadde forestilt meg det skulle være. Etter fødselen var jeg på bena igjen med en gang og følte meg egentlig helt som vanlig og ikke sliten i det hele tatt. Nå er vi bare lykkelige, men fortsatt litt sjokka. Var ikke helt forberedt på at han skulle komme så tidlig:-)

Håper alle dere får en like fin opplevelse.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

drømmefødsel er virkelig ordet for det.:) gratulere så mye! noen er bare skapt for å føde gitt!;p

ikke like heldig her, men ut kommer dem allikavel!:)

Skrevet

Hørtes ut som en veldig fin fødsel :) gratulerer

Gjest SweetMommy <3
Skrevet

wow så heldig du er=) håper og ber om en sånn fødsel og=) he he

Skrevet

GRATULERER!!

Ja, det var jammen litt av en drømmefødsel! Tenk å få høre at man har 9 cm åpning da! Må ha vært herlig! :)

Kos deg med bebisen <3

Skrevet

S hærlig..... virket virkelig som en utrolig god opplevelse:-D Gratulerer med lillen!!! ;)

Var dette første fødsel eller???

Skrevet

Ja, det var en veldig god opplevelse:-)

Og nei, det var ikke første fødsel. Første fødsel lignet i grunn litt. Da var riene i starten ganske like, men det varte ca 10 timer lenger før det ble så ille at vi dro til sykehuset. Da kom jeg inn med 7 cm åpning. Etter to timer på sykehuset var det fortsatt 7 cm så jordmor tok vannet. Da kom riene med en helt annen intensitet og etter en halvtime var det full åpning og tid for pressing. Presset i en halvtime før jeg ble klipt og stjernekikkeren kom ut.

Så hadde egentlig en fin første fødsel også:-)

Skrevet

åh det ga meg håp om å jaffal få en lettere fødsel denne gangen :-)

Gratulerer så mye !!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...