Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #1 Del Skrevet 8. desember 2010 vi fikk 10.000 kr av min mor. bryllupet kostet totalt 30.000. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
verdens heldigste mamma Skrevet 8. desember 2010 #2 Del Skrevet 8. desember 2010 Ja, vi er kjempeheldige og fikk ca 40.000 av hver, og masse god hjelp. Snille foreldrene våre!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #3 Del Skrevet 8. desember 2010 Vi fikk ikke noe økonomisk hjelp fra foreldrene våre, men moren min tok seg av babyen vår og dro tidlig så vi ikke trengte å tenke på det og pappa bidro med masse gjestekjøring:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #4 Del Skrevet 8. desember 2010 Foreldrene mine betalte hele bryllupet som kom på ca 80.000 kr. Svigerfamilien bidro ikke med noe økonomisk, men de ga oss en bil i bryllupsgave (verdi ca. 100.000) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #5 Del Skrevet 8. desember 2010 Vi fikk 20 000 av min far Min mor betalte brudekjolen Vi fikk 8000 av mine svigerforeldre, og de betalte også all drikke til maten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #6 Del Skrevet 8. desember 2010 What? Nei, her er det ingen hjelp å få. Vi klarer oss selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #7 Del Skrevet 8. desember 2010 Vi betalte bare fotografen og klærne selv. Resten delte svigers og mine foreldre seg i mellom. Unge når vi giftet oss, da, men veldig heldige, ja:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #8 Del Skrevet 8. desember 2010 Er det likksom forventet at foreldrene skal bidra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #9 Del Skrevet 8. desember 2010 Vi hadde ikke kalkulert med hjelp til noen av bryllupsutgiftene. Så fant svigermor ut at hun ville betale for drikken og når hun hørte hva regningen for maten var (47 000) så syntes hun ikke det var så ille og spanderte like gjerne den og Det var en hyggelig overraskelse fra en svigermor med stort hjerte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #10 Del Skrevet 8. desember 2010 Kort sagt. Nei. Vi måtte nok punge ut alle 80 000 selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #11 Del Skrevet 8. desember 2010 Svigers tro til med 30 000, pappaen min med 10 000 og 5 000 fra mamma... Veldig glad for det, bryllupet kostet ca 75 000 kr... Resterende 30 000 sto vi for selv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hopptetussa90 Skrevet 8. desember 2010 #12 Del Skrevet 8. desember 2010 Nei, vi fikk ikke hjelp. Planla og sparte opp til bryllupet på 4 måneder. Det hele kom på litt over 100.000. Var noen trange måneder, men vi kom oss jaggu gjennom det også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #13 Del Skrevet 8. desember 2010 Mine foreldre sa at vi skulle få det bryllupet vi ville ha og de skulle dekke det som var nødvendig. Svigers sponset drikke og så tok mine foreldre resten. Tror det ble ca 100.000 til sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #14 Del Skrevet 8. desember 2010 Nei, vi fikk ingen hjelp, men vi var da 30 og 35 og økonomisk veldig god i stand å betale for bryllupet selv. Vi fikk noen fine, dog ikke veldig dyre gaver (les ikke over 10.000). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #15 Del Skrevet 8. desember 2010 Ser det er noen som blir snurt her og kommer med "nei vi har så god råd selv og trenger ingen hjelp"...Dere høres ut som dere går i forsvar, trenger ikke det bare så dere vet det.. Det er ikke der det ligger, men det er meget vanlig med en pengeslant av foreldre og svigers sånn har det alltid vært, men det er heller ingen som tenker over de som betaler selv heller for å si det sånn.. Vi skal nå ikke gifte oss før til høsten igjen vi da. Skal betale kirke, kjole, lokal og ringer selv, som blir 24-25 tusen kr ca.. Resten skal mine foreldre betale, svigers skal oxo bidra med en slant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #16 Del Skrevet 8. desember 2010 Ikke snurt, men det blir helt feil at foreldrene betaler når vi tjener mer enn noen av dem. At foreldrene "i alle år" har betalt er fra den tiden når paret var veldig ung og ikke hadde midler. Derfor også at de fikk utstyr til huset. Slik er det ikke nå lengre, så er syns det er helt greit at vi kunne klare utgiftene fint selv. En fordel med å betale alt selv er selvfølgelig også at man kan gjøre akkurat som man vil. Betaler foreldre en god del er det ikke unaturlig at de har en formening om hvordan hele kalaset skal være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå