Gå til innhold

amming & PCOS - noen med erfaring ? bekymrer meg veldig !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her trodde jeg at PCOS kun påvirket muligheten til å bli gravid osv- men så feil kan man altså ta. Er i uke 36, og termin nærmer seg med stormskritt. Så leser jeg at kvinner med PCOS kan ha problemer med amming og melkeproduksjon, og at mange derfor må gå over til morsmelkserstatning.

Jeg har et veldig sterkt ønske om å kunne amme, og ble jo en smule bekymret og lei meg nå (forhåpentligvis unødvendig). Er det noen der ute med PCO(S) som har erfaringer å komme med på dette punktet ?

På forhånd tusen takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Før jeg ble gravid fikk jeg vite at jeg hadde PCO. Kan ikke så mye om det. Men uansett- ingen problemer med ammingen :)

Han får mm av og til enda, 9 mnd. Snart slutt nå pga biting.

Lykke til med fødsel og amming! Du har masse å glede deg til :)

Skrevet

Jeg har aldri hørt om dette, men det kan stemme for meg. Har PCO og da jeg fikk førstemann, så mistet jeg melken etter 4 mnd. Selv når jeg følte at jeg hadde nok melk, så la hun ikke på seg og måtte få flaske i tillegg fra hun var 6 uker. Lillemann her er 3,5 mnd nå og ser det samme skjer. Han legger ikke på seg lenger og vi startet med nattflaske nå. Merker at jeg har mindre melk og økedøgn hjelper ikke.

Skrevet

jeg fikk aldri melka skikkelig igang jeg. prøvde så godt jeg kunne med amming hele dagen og pumpet når jeg ikke ammet. det blei aldri mer melk og etter 2mnd blei ammingen lagt på hylla. slik var det med begge barna mine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...