Gå til innhold

Skal jeg kontakte legevakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våknet i 2tida i natt. så innmari svimmelt. Kjennes ut som jeg sitter på en karusell som går utrolig fort rundt. Ingen ting som hjalp. Så ble sittende oppe. Litt skummelt egentlig, for jeg har jo ikke balanse el noe. Vekket ikke mannen for han sov så godt! Er i uke 30+2.

Er fortsatt veldig svimmel, men har fått 2timer søvn nå. Kastetopp all mat tidlig i dag. Så tenker kanskje det bare er omgangssyke.

Så usikker. Har vondt i hodet, men kanskje ikke så rart etter en natt uten søvn. vondt øverst i ribben området både på høyre og venstre side.

Noen som kan hjelpe, komme med tips? Er litt bekymra nå :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ringt til fødeavdelingen din. Vondt ved ribbein og kvalme kan jo være tegn på svangerskapsforgiftning, men kan også være ømhet fordi babyen sparker og omgangsssyke mm.

Skrevet

Jeg ville ringt inn å snakka med legevakta ivertfall. Høres ikke noe godt ut det der. :( Får håpe det er noe som går fort over ivertfall..:)

Lykke til..:)

Skrevet

Huff da,dette hørtes jo ikke noe godt ut!

Jeg ville kontaktet lege eller jordmor/legevakt for å høre om du kunne kommet inn til en sjekk. Det går jo uansett an å ringe,så slipper du bekymre deg for hva det kan vere. Særlig hvis det ikke er noenting!:-)

Lykke til og masse god bedring!

Skrevet

Krystallsyken?

Google det så finner du litt info, eller ganske mye faktisk.

Skrevet

Jeg ville nok ringt legevakt og bli sjekket for svangerskapsforgiftning!

Jeg fikk preeklampsi selv, og ble satt igang ! Og det høres veldig likt ut

Skrevet

Jeg kontaktet legevakta, men fikk lite respons der. Så ringte føden, men så lenge jeg uansett skal inn på sjekk i morgen mente hun dama jeg kunne vente til da.

Så her går jeg da.. svimmel, lys flekker for øynene, kvalm og sliten!

Jeg hadde svangerskapsforgiftning med min første datter, og mener at disse symptomene er helt like som da. Ble da satt igang.

Men vil sa absolutt ikke bli satt i gang nå, er min store frykt. Lillebror er jo så liten enda :(

Mange tanker nå ja, men skal bli godt å få tatt en grundig sjekk i morgen. Så får jeg håpe at jeg kanskje kan få noen timer søvn i natt da.. slitsomt når man ikke får sove noen ting iløpet av natten :/

Skrevet

Søsteren min fikk virus på balansenerven da hun var noen og 30 uker på vei, det hørtes ut akkurat som du beskrev...

Ellers er det også typiske tegn på svangerskapsforgiftning (men da er gjerne blodtrykket høyt også), eller du kan selvsagt ha fått en syke...

MEN heller en tlf for mye, enn en for lite !! Hadde ringt fødeavd din, ikke legevakten.

God bedring !!

Skrevet

Med de tegnene du har og det at du hadde det i forrige svangerskap så hadde jeg dratt til legevakta uten time og krevd å bli tatt blodtrykk av osv.

Evnt sykehuset hvis det er nærmere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...