Februargutten Skrevet 8. desember 2010 #1 Skrevet 8. desember 2010 Jeg er akkuart i uke 30 i dag. Når jeg stod opp i dag tidlig hadde jeg blødd litt i trusa. Var som en 5 kroning i størrelse. Når jeg tørket meg syntes jeg det var mye blod som dekte hele papiret. Blodet var brunlig og så gammelt ut. Jeg har bare blødd i uke 8 etter samleie. Nå har vi ikke hatt sex, så det kan ikke være derfor. Ringte ABC og de sa det var helt normalt og ufarlig sålenge det ikke var friskt blod. Men jeg vil bare dobbeltsjekke om det faktisk ikke er noe å beskymre seg for. I går var jeg veldig øm i ryggen og var noe mindre mobil enn vanlig. Babyen har vært veldig aktiv (men på en litt annen måte) i går og i dag tidlig. Det er jo et godt tegn at jeg kjenner han da. Lurer på om han snur seg eller noe, for jeg kjenner han litt overalt og veldig tydelig. Kan det være derfor jeg blødde kanskje? Kan noen komme med noen forsikrende ord om at jeg ikke burde få panikk?
Februargutten Skrevet 8. desember 2010 Forfatter #2 Skrevet 8. desember 2010 Ingen? Jeg var på toalettet igjen nå, og det kommer fortsatt litt brunt blod på papiret. Det er litt grumsete, som farget kremete utflod egentlig. Liker ikke at det ikke gir seg. Men han turner og står på da, så energi har han i allefall fortsatt...
Ella78 m/ A&M Skrevet 8. desember 2010 #3 Skrevet 8. desember 2010 Jeg hadde ringt føden, jeg, for å få en ekstra sjekk, eller stukket innom legevakta eller noe. Ikke fordi jeg nødvendigvis tror det er noe ille, men fordi jeg ikke hadde klart å slappe av før jeg visste det med sikkerhet. Lykke til, dette går så fint!
flashdancepants Skrevet 8. desember 2010 #4 Skrevet 8. desember 2010 Kan det hende du har en soppinfeksjon? Jeg hadde blødninger (brunaktig) i forbindelse med dette i uke 11 og 12. Ellers er det ikke uvanlig å blø fra slimhinnene uten spesiell årsak, tror jeg. Håper du finner ut av dette! Nå er du jo også så langt på vei at babyen klarer seg bra i de aller fleste tilfeller.
swing Skrevet 8. desember 2010 #5 Skrevet 8. desember 2010 Hei! Jeg hadde noen bittesmå blødninger en natt i uke 35. Friskt blod de tre gangene jeg var på do en natt. Som deg hadde jeg vært veldig mindre mobil dagen før blødningene. Jeg var kjempesliten og det var tungt å røre seg. Samboeren hadde vært å kjøpt stellebord den dagen, og siden jeg synes det er så gøy å skru møbler måtte jeg jo skru sammen stellebordet til tross for min slække form. Jeg tror blødningene kom fra såre slimhinner. Jeg skulle nok hørt på kroppen den dagen og holdt meg i ro. Men jeg gjorde som deg og ringte ABC klinikken. Fikk beskjed om at dette ikke var farlig, men at jeg måtte ringe igjen om det kom mer. Det gjorde det ikke. Lillebabyen i magen sparker som aldri før (Uke 36+6) og det har ikke vært noe mer tull etter det
merethe85 Skrevet 8. desember 2010 #6 Skrevet 8. desember 2010 Jeg hadde en blødning i uke 30. Var på føden, men ikke noe var galt. Alt var bra med babyen og ikke noe fødsel på gang. De sa at jeg muligens hadde blødd fra livmorhalsen eller kanten av morkaka. Det var helt normalt sa de. Nå er jeg 35+1, og ikke hatt noe blødning noe mer enn den ene gangen. Det er nok ikke noe farlig, men du kan jo ringe hvis du er usikker
Februargutten Skrevet 8. desember 2010 Forfatter #7 Skrevet 8. desember 2010 Ringte ABC på nytt nå etter å ha blødd mer. Likte ikke at det har vart i hele dag. Nå fikk jeg streng beskjed om å ligge i ro resten av uka, og ikke engang gå tur med hunden min Så i morgen kommer mamma og henter henne. Får bare lov til å lage mat og gå på do. Hun mente at blødningene var tegn på at det var aktivitet i livmoren, og at jeg derfor må forhindre at det skjer noe. Skal ringe de ved eventuelt mer blødning, begynnende rier eller annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå