prøvende Skrevet 17. desember 2010 Forfatter #51 Skrevet 17. desember 2010 blendahvit..... Ikke nok med skuffelsen over å ikke være gravid, men blir veldig oppgitt i forhold til at syklusen ikke er optimal nå med pergo. Å særlig siden alt såg så bra ut når jeg var på ul. Hvorfor kommer ikka da tr på dag 14? Åssen er syklusene deres m pergo?
prøvende Skrevet 17. desember 2010 Forfatter #52 Skrevet 17. desember 2010 Der kom tanta, så da ble heldigvis ikke syklusen så værst alikevell. Jeg er ved godt mot med tanke på videre kurer:) Må det nye året bringe oss på BIM hell og lykke:) Regner med det blir pause mnd fra pergo nå, så prøve å ta det litt rolig med alt tenker jeg. Tar på mnd med prøving! God jul alle sammen:)
Why? When? Skrevet 17. desember 2010 #53 Skrevet 17. desember 2010 åh, kjipern. Bedre lykke neste gang!!!! :-D "Syklus? Hva er det?" Har aldri hatt normal syklus i og med at jeg har pcos. Hadde lap for over en mnd siden, hadde jo håpet på resultater, men virker ikke slik.. 41 dager siden første mens. dag som varte i 8 dager, så dette ser ikke så veldig lyst ut akkurat... Selvom det kjennes ut som TR er på vei, skjer det absolutt ingenting! bah.. :/ Så heldige deg Prøvende, som har fått besøk :-D
Mamma til 2 prinsesser:-) Skrevet 17. desember 2010 #54 Skrevet 17. desember 2010 Så kjedelig da prøvende! Godt tr kom i dag da, så er det i alle fall i syklus. Skal krysse fingrene for at det går bra for dere neste omgang. Jeg er passe forvirret. Tatt 3 grav tester på kveldsti som viser kryss, positiv test. Men tok en på morgene i forgårs, den viste negativ. Jeg føler meg ikke gravi i det hele tatt, så stoler ikke på de som viste positivt svar. Høres kanskje litt rart ut, men med førstemann hadde jeg veldig merkbare tegne fra uke 4, skikkelig ømme bryster og mensmurringer. Hadde det slik i 6-8 uker, men nå merker jeg altså ingenting. Litt småøm i brystene, men sånn har jeg det alltid før ikm.
Mamma til 2 prinsesser:-) Skrevet 17. desember 2010 #55 Skrevet 17. desember 2010 Leste tidligere her en som sa at hun mistet hver gang hun hadde blitt gravid når hun gikk på pergo..... Det er jo det jeg har gjort nå. Hadde jo vært deprimerende å bli gravid etter 2 års prøving og miste det. Tenker slik siden jeg ikke kjenner noe særlig, da har det kanskje ikke festet seg ordentlig...
lykkeliten1 Skrevet 18. desember 2010 #56 Skrevet 18. desember 2010 Slenger meg på denne tråden... Tror dere det er større sjanse for å miste hvis man går på pergo? og er det større sjanse for tvillinger med pergo? Jeg min min del har pausemåned og satser på full klaff i denne pp. Har hørt om flere som det har klaffet for i pausemåneden. EL er på juleaften!! he he
lysehvit Skrevet 18. desember 2010 #57 Skrevet 18. desember 2010 jeg vil og være med! første runde med pergo. er nå på dag 34 av syklusen og har ikm i dag eller i morgen. fikk vite at blodprøvene var fine og at progestron var på 50 så jeg hadde helt klart hatt eggløsning fikk super såre brystvorter og hetetokter bare noen dager etter el, men tror det kan ha vært bivirkninger av tablettene. :S men nå har jeg hatt intense og vonde menssmerter i 4 dager, men ingen mens. fikk en svak svak positiv onsdag morgen, men bare negative etter det. så er litt usikker på om egget ikke ville sitte eller om urinen har vært for utvanna på de andre testene.. er syyyyykt spent på om tr kommer i løpet av helgen!
lykkeliten1 Skrevet 18. desember 2010 #58 Skrevet 18. desember 2010 Blir spennende å se... Uavhengig hva du nevner ang syklus. Vil bare si at på pergo får jeg kortere sykluser. Har vært stabil på 28 dager i lang lang tid. På pergo blir den ca 26-27...En dag eller to kortere... Kanskje fler som har merket det?
Mamma til 2 prinsesser:-) Skrevet 19. desember 2010 #59 Skrevet 19. desember 2010 Jepp, så da viser ukeindikatoren at jeg er gravid i 4-5 uke. Men klarer ikke bli glad, er ganske redd faktisk. Har jo ingen symptomer, kjenner ingenting, ingen murring, ikke ømme bryster. Håper dette går bra og ikke ender i en sa... Til opplysning så er dette fra min første rundte med pergo.
lykkeliten1 Skrevet 19. desember 2010 #60 Skrevet 19. desember 2010 Vi håper det går bra. Så det er et bevis på at pergo faktisk fungerer... Lykke til.
*nr4isommer* Skrevet 19. desember 2010 #61 Skrevet 19. desember 2010 heji igen, ville bare si at jeg hadde ingen symtomer i starten med nr 1, maaaaaaaangen med nr2 og ingen med nr 3... de jeg ikke hadde symtomer med var guttene og med masse symtomer var det jente:-) så da vet du det:-) bare sett igang og vær lykkelig over å være gravid:-) vet du om du hadde mer enn ett egg som slapp? fikk du vite det på ul? selv ammer jeg og må stoppe opp amming i 6 dager mens jeg evt tar pergo, vil ha tvillinger pga hatt 3 ks og kan bare ha 4. men ønsker 5 barn, jeg fikk starte på pergo bare med å prate med privat gynlege på tlf:-) men han lurte på om jeg ville komme på ul for å se om det var mer enn ett egg som løsnet sidendet var tvillinger vi satset på:-) Gratulerer igjen og kos dere med verdens beste julegave:-)
prøvende Skrevet 20. desember 2010 Forfatter #62 Skrevet 20. desember 2010 Hei jenter! Da har jeg snakket med legen i dag, siden tr kom på fredag. Skulle starte opp med ny pergokur i dag, og bare kjøre på. Dette blir da min 3 dobblekur, uten noen pausemnd. Trodde det kom til å bli pause mnd nå, både pga at jeg allerede hadde to kurer på rad, og at det er jul. Men utrolig nok, så skulle han jobb onsdagen i romjula, noe som blir min 13 syklusdag, og tid for ul etter kur. Går det ann å ha mere flaks eller?? Et nytt håp er nå kommet, og denne gangen SKAL det klaffe!!!!
Mamma til 2 prinsesser:-) Skrevet 20. desember 2010 #63 Skrevet 20. desember 2010 Får håpe du får full klaff i julen da:-) I morgen er jeg 5 uker på vei, er visst gravid:-) Synptomene begynner å komme nå, murringer i magen og stikking og ømme bryster. Det kommer og går, men kjenner det innimellom. Nei, jeg har ikke fått sjekket antall egg, har ikke vært på ul i forbindelse med perog kuren. Skulle bare ta tre kurer sa gy og tilbake for samtale. Jeg har eggløsning og alt er tilsynelatende i orden med både meg og mannen min, så pergo var en siste prøving for oss nå før inngrep på sykehuset. Der ville de sjekke om egglederne mine er åpne. Det er de tydligvis:-) Håper ikke jeg kommer inn på dette forumet igjen:-) (men har vært veldig hyggelig da) Lykke til alle sammen! Og god jul :-)
*Minnie Mus* Skrevet 20. desember 2010 #64 Skrevet 20. desember 2010 Gratulerer så masse til deg "minlillenusse". Må si at jeg er kjempe misunnelig og håper det snart er min tur også:-)) Er så ubeskrivelig å se de to strekene på grav.testen!! Har liten tro denne mnd, har fortsatt ikke fått eggløsning, men så er jeg jo bare på dag 11 også, så den kan jo fortsatt komme, selv om jeg tviler:-)) Et lyspunkt er at jeg har gått ned 6 kg de siste to ukene, det er jo aldri dumt.. Mangler bare de neste 10 :-)))
Make№4 Skrevet 13. januar 2011 #65 Skrevet 13. januar 2011 Dytter opp denne da jeg skal begynne på pergo første uken i februar. Koselig om noen fler slo følge..:-)
Suksessterta *gravid* Skrevet 14. januar 2011 #66 Skrevet 14. januar 2011 Jeg blir med! Begynner paa pergo (eller clomifen da) neste pp - med mindre det mot all formodnin gklaffer denne syklusen her Vi har proevdi over 3 aar vi da.. Har gaatt paa dobbel pergo tidligere men da ble jeg overstimulert, saa denne gangen blir det enkel kur og annenhver maaned. Skal og begynne med Crinone for aa bedre sjansene for at egget fester seg. Haaper dette skal fungere, hvis ikke blir det nok IVF paa oss. Men vi proever dette forst i noen maaneder. Lykke til alle sammen
mayflower Skrevet 18. januar 2011 #67 Skrevet 18. januar 2011 Da skal jeg også i gang med pergo. Var hos spesialist i dag. Fikk timen 27. september så ventetiden har vært lang. Hun tok en vanlig gynekologisk undersøkelse og ultralyd av meg. Fant ikke noe galt, så da er vel systemet i orden da. Har tidligere tatt el-tester og de har blitt positive så jeg har jo eggløsning, men har ikke klart å bli gravid. Sluttet på pilla i oktober 2008, og det begynner å bli en stund siden. Fikk resept på pergo og henvisningsskjema på samboeren for sædtest. Blir spennende å se om den gir oss noen svar. Jeg har akkurat hatt TR så jeg må jo da vente ekstra lenge før jeg får satt i gang med pergo. Hadde TR onsdag 12/1. Merker at jeg har litt høye forventinger til pergo selv om jeg prøver å ikke ha det. Leser jo om jentene her inne som har en god del runder med perdo uten at det skjer noe. Jaja. En får vel bare vente å se.
std Skrevet 18. januar 2011 #68 Skrevet 18. januar 2011 Jeg startet på pergo idag, skrekkblandet fryd.. Blir spennende å se hvordan dette går! Første gangen med medisin, har prøvd i 2 år.
Make№4 Skrevet 19. januar 2011 #69 Skrevet 19. januar 2011 mayflower: Kjenner meg igjen i det du skriver om forventningene til pergo da jeg selv også har de. Har lest om mange som ikke har effekt av den og tatt den både tre og fire mnd. Prøver å fortelle meg selv at jeg også kan være en av de uheldige, men hjelper lite da jeg er veldig spent på å starte opp, så da får en bare vente å se hvordan det går..:-) Nå er jeg over EL for denne mnd så da teller jeg ned til ikm som er den 31 jan. og pergostart. Regner med å starte opp rundt den 4 februar. Krysser fingrene for oss,på tide at vi er heldige nå!! Pluss alle andre så klart...:-))
Herman sin mamma Skrevet 19. januar 2011 #70 Skrevet 19. januar 2011 Jeg blir med her! Vi har hatt vår første kur med Pergo nå. Enkel. Tok den siste tabletten på torsdag, så nå bare peiser vi på ;-) Er litt usikker på dette med eggløsning da. Burde jeg kjøpe eggløsningstest for å sjekke? For jeg aner ikke hvordan jeg ellers skal vite det for sikkert liksom. I går hadde jeg smerter i underlivet/mageregionen. Smerter som var neste identiske med menssmertene mine. Kan det være tegn på eggløsning? Får håpe spiren sitter nå, hvis ikke blir det dobbel kur neste gang!
std Skrevet 19. januar 2011 #71 Skrevet 19. januar 2011 Lykke til!! Min gyn. mente veldig tydelig at el kommer på dag 14 når man bruker pargo, så han ville at vi skulle hoppe i høyet på dag 10-12-14. Vi kommer til å følge rådet hans på det :-) Jeg har kjøpt el-tester, så kommer til å teste i tillegg for å få oversikt selv. Spesielt siden dette er første gangen med pargo. Jeg er på dag 2 med tablett idag og har hatt litt vondt/murring i underlivet, har dere andre hatt det under kuren?
Venternummertre <3 Skrevet 19. januar 2011 #72 Skrevet 19. januar 2011 Så bra tråd, jeg har lenge savnet noen å snakke med om Pergo'en og erfaringer rundt dette Jeg fikk pergo i mars -10 pga. manglende el og mens.. og ble gravid på første forsøk! Gleden sto selvfølgelig i taket, men sorgen var enda større da det endte med MA i 12 uke. Deretter prøvde vi på ny uten Pergo, for mensen kom "som vanlig", men det klaffet likevel ikke.. Derfor ble det ny Pergo-kur (dobbel) i desember, og positiv gr-test på nyttårsaften!! Men gleden ble desverre kortvarig, med SA i uke 6. Flere som har opplevd noe av det samme etter Pergo? Det kan jo selvfølgelig være tilfeldig, men jeg lurer jo også på om det er en sammenheng... Bør vi prøve uten Pergo igjen, eller er det bare å kjøre på med ny runde og håpe at alle gode ting er 3? Bør kanskje snakke med gyn om dette - men det er godt å snakke med noen som er i samme situasjon også
Lillemy36 Skrevet 20. januar 2011 #73 Skrevet 20. januar 2011 Tror du burde prate med Gyn om dette. At du mister trenger og har mest sannsynlig ikke noe og gjøre med at du ble gravid på Pergo, men det kan jo være andre viktig hormoner du mangler for og holde på spiren??? Tror det er lurt av deg og be Gyn ta noen hormonprøver av deg:-) Lykke til!
Herman sin mamma Skrevet 20. januar 2011 #74 Skrevet 20. januar 2011 Uff så leit! Men tror, som du selv sier, at du skal snakke med gyn om det. Før dere evt. prøver igjen. Lykke til!
SallySue Skrevet 20. januar 2011 #75 Skrevet 20. januar 2011 Da skriver jeg meg inn i denne gruppen Jeg har prøvd mer eller mindre siden des 09, hatt 1 MA og 1 SA siden mai 10. Vi har fått vite at samboeren min er bærer av en kromosomfeil og jeg har PCO. Fikk Pergo (Clomifen) igår, og startet med en gang ettersom jeg ikke har hatt mensen på ca 2 mnd. Har mye tanker og er veldig spent på om dette vil fungere for oss!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå