Gå til innhold

-----pergogruppe---

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg må inn igjen om det ikke sitter på dette forsøket. Han ville gi meg en enkel dose for å se om det kan sette igang el, vil ikke tukle mer med hormoner før vi da event får sjekket egglederne og det er jeg helt enig i! Bare krysser aaaaalt som er (bortsett fra bein hehe) for at jeg slipper det....

Jeg har noen venninner som vet om situasjonen + at mamma og pappa vet det, har vært en lang og til tider tøff prosess så da er det greit at de nærmeste er klar over at noen dager er tøffere enn andre ;-)

Men jeg syns det både er bedre og lettere å kunne skrive det akkurat som jeg føler- her, med folk som er omtrent i samme situasjon!! Ikke alle nybakte mødre som vil høre om mine problemer :-)

MEN!

Gynokologen min var veldig klar på at det var viktig med aksjeinnlegg på dag 10, 12 og 14- da også med tanke på at det er bra for spermen... MEN jeg vil jo gjerne at det skal klaffe denne pp, OG pergoen gjør meg enda mer hypp på sengekos.....

Bør jeg vente til i morgen (dag 12) med videre sengehygge ??

Kjente jeg plutselig ble litt frustrert her.... Man vil jo såååå gjerne....

Hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har sagt det til mamma og to venninner. Da jeg mistet i sommer visst stort sett hele familien det og dermed er det mange som spør hele tiden. Det er slitsomt å måtte si at "nei, vi tar det som det kommer" "vi prøver ikke, men kommer det så er vi glad" etc når vi faktisk prøver for harde livet :-P

Tok en EL i dag, den viste bare svak strek, men EL kan vel fortsatt være på vei? eller betyr det at den er over? Jeg er ny på de greiene her for jeg har aldri hatt en syklus og dermed aldri brukt tester for EL.

Std: Jeg ville hygget meg! Dersom man vil så bør man hygge seg ! Når en føler at man bare må gjøre det på bestemte dager og bestemte tidspunkt blir det kjett. Romantikken forsvinner og man "mister seg selv" :-)

Skrevet

Kan man ikke bare si at vi prøver, men det ser ikke ut til å være så lett...? Jeg har ihvertfall ikke fått mas fra noe hold etter å ha sagt det på den måten, da tråkker folk ganske varsomt..

Jeg lærer noe nytt hver eneste dag nå tror jeg, på el-testen må visst streken være like sterk eller sterkere enn teststreken for å være positiv.. Vil vel tro at den kan være på vei alikevel?

Du har helt rett i det SallySue!!

Er bare det at jeg bestandig har fulgt lystene tidligere og siden vi får pergo kun denne gangen så føler jeg at det er litt mer som står på spill.. Men ja, du har helt rett :-) Vil bare at spermen skal være så "bra" som mulig når det gjelder :-)

Skrevet

Ja, det var det jeg leste angående EL testen også. Tenker jeg tester meg hver dag noen dager nå, så får vi se om det gir noe utslag :) Testene er jo så billige, så da gjør det jo ikke noe :)

std: Ja, jeg skjønner godt at du bare vil følge legens instrukser iom at det er så mye som står på spill akkurat denne gangen ! :) Men du får følge hjertet ditt, også får han hvile litt før dere gir dere igang igjen i morgen :P

Skrevet

Nå er jeg litt frustrert her altså...... Og hva gjør man da? Jo, går inn her og spør sine likesinnede :)

Har tatt dobbel pergokur..... Hadde ekstra sengehygge dag 9, 12, 14 og 16......

Har ikke testa for EL..... Men har hatt EL uten pergo.....

Rett føre pergokur hadde jeg syklus på rundt 32 dager......

Nå sitter jeg her, dag 31...... Men ømme pupper...... Ikke noen andre "symptomer"......

Hva gjør man så???

Har skikkelig trua på pergo......

Skal man ta en test?? Eller bør man vente litt til......

TR "pleier" jo å komme rundt disse tider.....

Hadde vært evig takknemlig for svar/synspunkter.......

Takk :)

Hilsen en usikker og snart tullete

Skrevet

Alt krysses for deg Lotte_71!!

Dersom ømme pupper er symptom på graviditet så vil det nok slå ut på en test nå, skikkelig vanskelig!!

Jeg hadde nok ikke klart å vente i mange dager, men sjekket morgenurinen så snart som mulig.....

Lykke, lykke til!!!

Skrevet

Takk std.....

Vi har nå forsøkt i 14 mnd..... Så det hadde jo vært koselig :)

Men har flere pergo resepter å ta av, så ingen grunn til panikk enda.....

Tester snart jeg da ;)

Klem

Skrevet

Oi, så spennende Lotte_71!! krysser fingrene for deg ! Du må gi beskjed når du har testet deg :)

Jeg tok en EL i går med to sterke streker, men teststreken var dog noe svakere enn kontrollstreken. Tok en ny EL idag og da ser jeg nesten ikke teststreken !!

Hadde sengehygge igår for sikkerhetsskyld, men blir så frustrert når jeg ikke vet når jeg har EL. Noen råd?

Skrevet

Så spennende, Lotte_71! Krysser fingrene for deg jeg også :-)

SallySue:

Vet hvordan du har det! jeg aner ikke når jeg har EL jeg heller. Blæ...

Skrevet

Ja, da er vi 3... pyton å ikke vite når, eller i mitt tilfelle om..

Men men :-) Testet på morgenen og fikk en svak strek, men den er svakere enn kontrollstreken, så får bare fortsette å teste :-)

Har litt murring nå..

Skrevet

Det er jo litt dyrere, men det er bedre med den elektroniske EL-testen, da blir detliksom ingen tvil. Det gjør jeg. Bruker kun den.

Men tror dere at magesmerter kan være bivirkning av pergo?

På EL-dagen og dagen etter hadde jeg smerter i magen. Det er vanlig for meg. Men de har jeg fortsatt, ikke like kraftige da selvfølgelig, men de er der konstant. EL var på fredag. Hva tror dere?

Skrevet

Hvilketype har du lykkeliten?

Tipper det kanskje lønner seg dersom man må gjennom endel pp`er også jeg ;-)

Vet ikke om pergo direkte kan gi magesmerter, men at den setter igang mer nedentil er jo det den skal, så jeg tenker at det vil være naturlig for mange å kjenne litt mer... Vet ikke om det er riktig ;-)

Jeg tipper du spør fordi det er håp om at det har festet seg?

Det skal vel ikke være umulig :-)

Skrevet

lykkeliten: for å gi deg noe å smile på så var det slik første gangen jeg var gravid. Det var liksom som jeg kjente at det skjedde noe, at det festet seg. Hadde masse murringer og nesten litt mensverk på en måte ;-)

Skrevet

Takk for alle lykkeønskninger...... Men de hjalp nok ikke stort.....

Jeg testet nå når jeg kom hjem fra jobb..... Og der stod det : Ikke gravid.....

Noe så ergelig..... Men gir ikke opp, og forsøker neste mnd også. Må bare vente på TR først :(

Skrevet

Det var dumt Lotte_71 ! du får bare smøre deg med mere tålmodighet og vente til nese EL.

Her er det i allefall sikkert at EL har vært for noen dager siden, noe som er veldig dumt siden vi ikke har fått anledning til så mye sengehygge den siste uka ..... Men det positive er vel at da kommer TR om 14 dagers tid...

Skrevet

Jaja, da er det bare å prøve igjen for oss begge 2 da :)

Spennende å følge hverandre sånn syntes jeg.....

Går du på pergo også??

Skrevet

Uff så leit da! Bedre lykke neste måned!! ;-)

Huff, jeg føler meg skikkelig nedfor i dag. Hvor lenge sitter hormonene fra pergo i kroppen egentlig? Hvor lenge i etterkant kan man evt. ha bivirkninger? Humøret mitt går opp og ned som en strikk. Griner av alt mulig! Gubben lurer liksom på hva som skjer når tårene triller og jeg ikke klarer å stoppe dem etter litt sengehygge liksom.

Og i neste øyeblikk er jeg litt gretten, for så å bli smørblid! Et såkalt hormonelt monster.. og 10 ganger verre enn når jeg har mensen!

Puh... Får håpe det gir seg snart...

Skrevet

Jada, neste måned nye muligheter.......

Kan ikke huske jeg hadde så mye humørsvigninger jeg...... Hmmm

Skrevet

Så leit å høre Lotte!!

Det kan ikke være litt tidlig enda?

håpefull.. kjenner meg litt igjen i tårene dine hehe. Jeg er følsom til vanlig, men hadde et par dager hvor jeg var helt på bærtur hihi :)

Jeg har heldigvis blitt litt bedre, men styrer unna de lykkeligste og tristeste filmene hehe :-P

Pergo sies å ha effekt i ca 50 dager, derfor blir ganske mange gravide også på pp`en etter kur...

Håper for din del det roer seg litt snart ;-)

Skrevet

Lotte_71: hadde første kur nå, enkel kur med siste tbl på søndag. har ikke hatt noen syklus på lang tid så måtte bare starte og så se når EL kom, og den kom tydeligvis mens jeg tok tablettene.

Håpefull2011: Jeg er kjempehumørsyk!! Var sånn da jeg var gravid i sommer så typen tror jeg er gravid hele tiden :P Men merker faktisk litt forskjell etter Pergo, den gir meg hetetokter og svigninger som ikke ligner grisen !

Skrevet

For tidlig??

Dag 32 etter 1 blødningsdag....... Trodde det var seint jeg......

Eller??

Skrevet

Ja, gyn min sa at jeg burde teste på cd 37-38 om ikke TR var kommet. Men det er nok veldig forskjellig der også ;-)

Skrevet

Å ja..... Tusen takk :)

Dette var jeg ikke klar over.....

Da øyner jeg fremdeles et lite håp.......

Skrevet

Sender mange gode vibber din vei -->

Håper du tester positivt etterhvert ;-)

Skrevet

Nope...... TR er her :((

Nytt forsøk neste mnd. Men har da pergofri mnd......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...