Make№4 Skrevet 20. januar 2011 #76 Skrevet 20. januar 2011 Nå blir det spennende å følge dere SallySue,håpefull og std...som allerede er igang med kuren..:-) Håper det blir jackpot!! Tvi tvi...hehe... Så trist at du har opplevd SA nummer2i2011,men har du fått mere oppfølging etter endt kur da,ettersom du har mistet fler ganger? Jeg selv har jo 12 dager igjen til IKM og venter venter og venter på at dagene skal gå... Spent på å komme igang jeg også!! Tror ikke vi har fått til noe denne pp heller,føler ikke noe iallfall så er litt utålmodig...hehe.. Lykke til allesammen....:-) Klem
std Skrevet 20. januar 2011 #77 Skrevet 20. januar 2011 Lykke til, håper det klaffer for dere alle sammen!! Kjenner det er godt å lese at det er flere i samme situasjon og at vi kan følge hverandre litt. Kjenner faktisk ingen som har brukt pergo eller andre medisiner, så babymager dukker opp over alt rundt meg og jeg håper såklart at det skal bli vår tur etterhvert også :-) Håper det allerede har klaffet for deg MakeNo4, at ikm faktisk ikke kommer ;-)
Venternummertre <3 Skrevet 21. januar 2011 #78 Skrevet 21. januar 2011 Spennende med dere som er i gang- jeg krysser fingrene for dere alle Når det gjelder SA'en forrige uke prøvde jeg å spørre gyn på sykehuset om det kunne være noen grunn hos MEG som gjør at det ender galt, men fikk bare et kort svar om at de ikke kunne se noen grunn til det.. Han mente heller ikke at Pergo var noen grunn til at det gikk galt (tenkte om jeg "tuktet" kroppen til noe den ikke var klar for etc.), men det virket ikke som han trodde det... Men han var så kjapp og travel at jeg ikke klarer å feste særlig tillitt til svarene hans, så jeg får ta en prat med den private gyn jeg har gått til før. Litt frustrerende at en må gå privat for å få svar, men....
SallySue Skrevet 21. januar 2011 #79 Skrevet 21. januar 2011 Huff, det er veldig trist at man må oppleve det sånn, men selv erfarer jeg også at det private har en bedre "standard" enn det offentlige. Håper det ordner seg for deg nummer2i2011?<3 =)
std Skrevet 21. januar 2011 #80 Skrevet 21. januar 2011 Leit og rustrerende å bli møtt av slikt i helsevesenet!!
SallySue Skrevet 21. januar 2011 #81 Skrevet 21. januar 2011 Ønsker alle i Pergogruppa god helg !! Husk å gi masse kjærlighet til kjæresten og KOS dere i babylaginga ! klemmer
Herman sin mamma Skrevet 22. januar 2011 #82 Skrevet 22. januar 2011 Hvordan er det med dere i helga? Jeg føler meg ikke spes. bra i dag. Har vondt i korsryggen, vondt i mageregionen og flyr på toalettet med ujevne mellomrom, og er egentlig ganske så uggen. Gubben sa litt på tull i stad at kanskje jeg er gravid. Jeg tror ikke jeg er det. Hadde jo siste dag på pergokuren 13.januar, altså for litt over en uke siden, og vi har kjørt på hele uka for å si det mildt. Og man kan umulig ha noen symptomer såpass tidlig? Hehe, så det er nok bare ønsketenkning fra hans side. Vi snakket om navn her en kveld, og i dag har han bablet om barnehager i nærheten. Opprette egen konto til barnet for å spare penger. Han er jo mer gira enn meg, og jeg er da ikke gravid engang! :-) Er litt morsomt egentlig. Fra å være totalt uinteressert, så er han kjempegira liksom!
Herman sin mamma Skrevet 22. januar 2011 #83 Skrevet 22. januar 2011 Jo, glemte jo en ting da. Det jeg liksom skulle spørre om... Nå de siste dagene, eller rettere sagt den siste uka.. Så har jeg følelsen av at jeg har mye mer utflod enn ellers. Det vil si, jeg kjenner at det liksom renner, som når man har mensen. Men det er jo ikke mensen. Sexlysten er helt på topp :-) Har dette noe mer pergo å gjøre? Er ikke vant til å ha det slik i underlivet liksom ;-) Ikke hele døgnet! Føler meg liksom en smule utilpass på jobb om dagen ;-)
std Skrevet 22. januar 2011 #84 Skrevet 22. januar 2011 Så hyggelig å høreat mannen er så gira, håpefull :-) Alltid hyggelig å være 2 om barneønsket!! Vanskelig å si om det er symptomer enda, men noen merker det tidlig og andre ikke i det hele tatt.. Blir veldig spennende med test!! Krysser fingrene for deg :-D Siste tablett ble tatt til morgenen idag, så nå håper jeg sykdom slipper taket og at det blir el om ikke alt for lenge :-) Fortsatt god helg folkens!!
lykkeliten1 Skrevet 22. januar 2011 #85 Skrevet 22. januar 2011 Jeg er også på pergo. Kur nr 2. EL test ble positiv i går, så vi har virkelig kjørt på siste uka fra til i dag. Må vel holde det vel... Kanskje vi koser oss litt til i morgen, men skulle vel ha lagt inn nok aksjer nå, tror jeg, håper jeg. Mannen min har blitt så ivrig nå etter at søknaden til Riksen har blitt sendt av gårde. Var ivrig før også altså, men enda mer nå. Spør om dager og sier at vi godt kan hive oss rundt både titt og ofte. Han synes det var litt skummelt med prøverørs-tanken. Men det er positivt det å virkelig prøve hardt. Håper pergoen jobber på denne pp. Satser på PERGO denne pp!
Lotte_71 Skrevet 24. januar 2011 #86 Skrevet 24. januar 2011 Hei alle sammen Jeg er ferdig med kur 1....... Hadde litt hete tokter under pille bruken, men ellers kjente jeg ikke noenting...... Nå er jeg spent på om vi har klart å treffe EL. Men det er for tidlig å teste enda, tror jeg....... Vi har forsøkt å bli gravide i 14 mnd..... Så syntes nok at tiden er inne for et lite smått i hus ) Lykke til alle her inne
lykkeliten1 Skrevet 24. januar 2011 #87 Skrevet 24. januar 2011 I denne pp med pergo har jeg ikke merket noen bibirkninger.... Ellers har jeg pleid å bli veldig lei meg, veldig fort....Slitsomt..
Herman sin mamma Skrevet 24. januar 2011 #89 Skrevet 24. januar 2011 Jeg holder på å bli gal her nå! Er ikke vant med så mye utflod som jeg har nå om dagen! Enkelte ganger virker det som det er en boble med væske på en måte, som sprekker og da kjennes det omtrent som når jeg har mensen. Fryktelig irriterende. I tillegg kjenner jeg at det liksom pulserer i underlivet. Eller ikke pulserer, men har ikke noe annet ord for øyeblikket! Men er det et tegn på eggløsning? Tenkte jeg skulle ta en eggløsningstest senere i dag. Ellers så kjører vi på som bare det om dagen. Tror gubben liker seg nå, med såpass mye sengekos ;-)
SallySue Skrevet 24. januar 2011 #90 Skrevet 24. januar 2011 Jeg OG !! har masse slim og utflod helt siden jeg startet på første tbl. Det er min første kur så var litt spent på hvordan den kom til å virke på meg. Har hatt veldige humørsvingninger (vet ikke om det kommer av Pergo da), masse slim/utflod og voldsomme hetetokter. Men, det er sikkert dumt spm, men gyn min sa ikke så mye om dette med Pergo, så jeg er litt usikker på mye. Hvor lang tid sånn ca er det fra siste tbl til el? og når skal jeg starte neste kur dersom denne ikke fungerer?
std Skrevet 24. januar 2011 #91 Skrevet 24. januar 2011 Jeg gså har masse "el"-slim!! Forhåpentligvis er det det, det er jo derfor jeg får pergo :-) Min gyn sa at el vil komme på dag 14 med pergo, legg inn aksjer på dag 10 12 og 14. Han er en meget dyktig mann, så jeg stoler på dette i første omgang, men sjekker opp med el-tester i tillegg og vurderer å begynne å tempe.. Hvilken dag startet du med tbl SallySue og hvor mange tabletter? Jeg startet på dag 5 og siste på dag 9, altså 5 tabletter. Da skal det være 3 dager til el :-O Spent!!! Ang neste kur så bør du nok snakke med gyn eller dr, jeg må inn til flere tester dersom denne ikke gjør susen..
Herman sin mamma Skrevet 24. januar 2011 #92 Skrevet 24. januar 2011 Jeg begynte på dag 5 i syklusen, og skulle ta 5 tabletter. Altså til dag 9 som også ble nevnt her. ;-) Nå vet jeg jo ikke hva gyn har sagt til deg, men jeg fikk resept på til sammen 6 esker med pergo (5 tabletter i hver eske, altså en enkelt kur). Og jeg fikk beskjed om 2 enkle kurer, forså prøve doble hvis det ikke fungerte. Så hvis ikke den lille spiren sitter denne pp, så blir det en ny enkel kur neste syklus.
SallySue Skrevet 24. januar 2011 #93 Skrevet 24. januar 2011 Jeg hadde en SA i november og har ikke hatt noen syklus etter det, så jeg startet bare samme dag som jeg fikk tbl. Er en enkel kur med 1 tbl i fem dager, hadde siste dagen i går. Er så vanskelig å vite når jeg ikke har hatt mensen siden oktober og vært gravid en gang i mellom... Eneste gyn sa til meg var at jeg skulle ta tbl og da ville jeg ha EL på dag 21?? Det får jeg ikke til å stemme. Og at jeg skulle vente en syklus uten Pergo før jeg begynte på ny kur. Skal man egentlig begynne på kuren første dag i mensen?
lykkeliten1 Skrevet 24. januar 2011 #94 Skrevet 24. januar 2011 Jeg har også veldig mye utflod. Men nå er jeg på dag 3 etter EL. Hadde positiv test på fredag. Mye hvitt, litt rennende. Lurte også på om det det kunne ha noe med perrgo å gjøre...
Make№4 Skrevet 24. januar 2011 #95 Skrevet 24. januar 2011 Ååå nå misunner jeg dere som allerede er igang med pergokuren....Jeg må vente til neste uke for å starte opp og tiden går såååååååååååååå sakte...:-P Har IKM den 31 jan... Hadde EL rundt forrige helg og la inn aksjer, men nå er jeg bare så fokusert på å komme igang med pergo så tenker ikke på annet....STORE forhåpninger sier du....Neida!! :-D Jeg har jo EL av meg selv og en stabil syklus på 28el 29 dager så er bare en "Boost" for å lage Gullegg....hehe...
Herman sin mamma Skrevet 24. januar 2011 #96 Skrevet 24. januar 2011 Nei, man skal begynne på kuren på dag 5 i syklusen. Altså hvis du får mensen på mandag, så begynner du på kuren på fredag. Skjønner? Syklusen begynner første menstruasjonsdag. Har jeg endelig lært ;-) Tok litt tid før jeg forsto det liksom. Akkurat tatt en EL-test nå, og den var negativ. Eller, var en liten svak strek, men den streken skulle vært sterkere enn kontrollstreken liksom. Så enten så er EL forbi eller så er den på gang. Litt usikker akkurat der siden jeg i grunnen aldri vet om jeg har hatt EL noen gang. men, enda godt vi har lagt inn godt med aksjer den siste uka da ;-)
SallySue Skrevet 24. januar 2011 #97 Skrevet 24. januar 2011 okei, men da skjønner jeg. Jeg har bestilt EL tester så jeg får bare begynne å teste meg raskt så jeg vet når jeg har EL, og så vente på TR. Takk for svar alle sammen, det er så betryggende å vite at man kan bruke forumet her Lykke til alle sammen ! Håper vi lykkes allihopa !
std Skrevet 24. januar 2011 #98 Skrevet 24. januar 2011 Da har du jo fått klarsignal fra legen ifh til videre fremdrift SallySue, jeg må inn til flere tester dersom denne ene kuren ikke gjør susen.. blæ.. Håper det sitter en spire om noen dager så jeg slipper det hihi :-) Hyggelig at vi er flere som er omtrent likt, spennende å følge med på dere og her krysses alt for at det sitter spire i hver eneste livmor iløpet av kort tid hehehe :-)
SallySue Skrevet 24. januar 2011 #99 Skrevet 24. januar 2011 Må du inn etter en kur std? oi, da håper jeg det sitter for deg nå med en gang! :-) Ja, det er litt godt å kunne følge dere og "poor my heart out" her. Ofte blir venner og familie litt lei av gnålet ;-) Men det er jo det eneste man tenker på omtrent ! :-)
Herman sin mamma Skrevet 24. januar 2011 #100 Skrevet 24. januar 2011 Hos oss er det ingen i familien som vet at vi prøver. Orker ikke mas og kjas liksom. Har et par venninner som vet om det, men utover det så holder jeg meg til dere en stund fremover. For siden jeg har pcos, så vet jeg jo ikke hvor lang tid dette vil ta. Og orker ikke mas som sagt :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå