*Minnie Mus* Skrevet 15. desember 2010 #26 Skrevet 15. desember 2010 Skal jamen høre med gynekologen min om dette neste gang jeg skal til henne. Hvorfor ble du satt på dobbel dose med en gang? Sa legen noe om dette til deg? Jeg har jo hatt el tidligere, siden jeg ble gravid i april. Men etter aborten har jeg ikke hatt ordentlig mens eller el, ikke som jeg har funnet selv i hvert fall. Håper det skjer noe snart, for oss begge...!
prøvende Skrevet 15. desember 2010 Forfatter #27 Skrevet 15. desember 2010 Har ikke peiling på hvorfor jeg fikk dobbeltkur med en gang. Grunnen til at jeg går på pergo er at jeg har dårlige eggløsninger av meg selv. Lite modne egg, og lang syklus. Så håper virkelig det vil klaffe snart, siden jeg fikk så fine egg denne gangen. Skal du inn til ul for å sjekke eggene dine etter pilleslutt eller? Fortsatt ingen tegn til tr, så kommer hun ikke i kveld blir det nok en test i morgen. Prøve å vente til fredag, for i morgen skal jeg på jobb. Men spørs om jeg klarer å vente! Hvor gammel er du?
lykkeliten1 Skrevet 15. desember 2010 #28 Skrevet 15. desember 2010 Så mange som går på pergo! Det gjør jeg også. Det vil si, desember er vår pausemåned. Har hatt 2 enkle kurer til nå. Håper ikke jeg trenger flere.... Har noen av dere fått bivirkninger? Jeg har grint og grint. Men det er stort sett en dag eller to og så går det over. Håper vi kan få fine julegaver alle sammen! Å bli gravide!
Why? When? Skrevet 15. desember 2010 #29 Skrevet 15. desember 2010 Heihopp har ikke lest alle innleggene her jeg nå, men er det noen som har fått clomifen nå? erstatningen for pergo!
*Minnie Mus* Skrevet 15. desember 2010 #30 Skrevet 15. desember 2010 Jeg har fått clomifen. Fikk beskjed om at de ikke kom til å få inn pergo mer... Men det skulle visst være det samme.
*Minnie Mus* Skrevet 15. desember 2010 #31 Skrevet 15. desember 2010 Så spennende da!! Gleder meg allerede til å teste etter eggløsning selv jeg og enda mer for å sjekke om jeg er gravid eller ikke.. Selv om jeg mistenker at jeg ikke får det denne pp (el altså). Har lagt på meg endel kg, men er nå på lavkarbo så da renner de vel snart av. Tror det er derfor jeg ikke blir gravid.. Jeg er forresten 26 år. Du da?
Why? When? Skrevet 15. desember 2010 #32 Skrevet 15. desember 2010 Ja, jeg blir bare så skeptisk når det er noe nytt! Har du prøvd det?
*nr4isommer* Skrevet 15. desember 2010 #33 Skrevet 15. desember 2010 Jeh fikk restept på pergotime da jeg var hos gyn for et år siden... var i 12 pp men hadde El da jeg var hos gyn så han mente vi hadde truffet, og det gjorde vi, gutten er i dag 9 mnd... men fikk jo ut pergotime og skulle starte på den om spiren ikke satt. Nå har jeg dobbelkur i skapet og har såå lyst å prøve det, vil ha tvillinger! Jeg har 3 keisersnitt så kan bare få et barn til, men vi ønsker to til. Hva ville dere gjort?
*Minnie Mus* Skrevet 15. desember 2010 #34 Skrevet 15. desember 2010 tok første tablett i dag. Har ikke merket noen ting ennå. Vet ikke, men jeg har den innstillingen at hvis man går inn for det og leter etter bivirkninger, ja da finner man alltids noen. Derfor leser jeg aldri om mulige bivirkninger jeg. Får jeg vondt i huet en dag, ja da tenker jeg heller at det tross alt kan skje uten tablettene også... På provera merket jeg kun at jeg fikk veldig vondt i puppene når jeg kom borti noe.. Bortsett fra det har jeg ikke merket noe..
*Minnie Mus* Skrevet 15. desember 2010 #35 Skrevet 15. desember 2010 er det max 4 keisersnitt man kan få? Jeg hadde ikke starta på noen ting uten å snakke med lege først i alle fall. Hormoner er ikke til å tulle med:-)
Mamma til 2 prinsesser:-) Skrevet 15. desember 2010 #36 Skrevet 15. desember 2010 Jeg fikk også clomifen på første kuren som nå er gjennomført, venter TR til fredag. Har allerede tatt tre grav.tester, klarte ikke la være, men selvfølgelig ikke gravid. Nå har jeg hentet to pk med Pergotime, de hadde fått det inn på apoteket etter lang tid med fravær, så jeg kjøpte to i samme slengen, resten av resepten, i tilfelle de blir utsolgt igjen. Jeg har ikke vært inne til kontroll av eggene mine etter endt kur, er det vanlig? Jeg har ikke blitt tilbudt det heller, gyneokologen min har ikke nevt noe... kanskje jeg skal ta kontakt med henne? Jeg har eggløsning, så fikk kuren for å øke eggmengden. Andre som plages av veldig veldig ømme bryster i de to siste ukene før TR? Helt plagsomt, jeg trur jo jeg er gravid hver måned :-)
prøvende Skrevet 15. desember 2010 Forfatter #37 Skrevet 15. desember 2010 Nå husker jeg ikke alle navnene i denne tråden, men kommer med noen svar til noen og en hver:) Ville nok ikke begynt på en pergokur uten å snakke med legen først. Siden du har fått barn uten å bruke detter, er det stor fare for overstimulering hvis du egentlig ikke trenger ekstra hormoner. Resultatet kan jo bli at du sitter der med både tre og firlinger. Er nok veldig forskjell på hva som er vanlig oppfølging av gyn, men jeg er inne til ul noen dager etter pilleslutt, for å se hvordaqn tabl har virket på meg. Greit å sjekke, så det ikke blir overstimmulering, og man vet om pillene gir ønsket eff. Sist fikk jeg feks vite at jeg hadde to egg som ville slippes samtideig, et på 18mm og et på 20:) Dette vil jo også gi svar på om styrken bør økes. men som sagt, veldig stor forskjell. Tror nok ikke det stemmer at pergo ikke vil komme tilbake, for når jeg skulle ha for 14 dager siden ringte de inn på lagret i oslo, og der hadde de 160 pakker. Men virker som det er stor pågang på preparatet, så spørs om de kommer inn i det normale igjen. Vært slik opp og ned lenge nå. Har selv en pakke clomifen i skapet, og en runde til med pergo, så vet ikke helt hvem jeg skal velge neste runde enda:) Har IKM i dag, fortsatt ingen tegn til tr.....( Tok er el test nå, bare for moroskyld, men den var ikke positiv. Ser det er mange som bruker el test for å se om de kan være gravide, men må den være positiv for at man skal være gravid? er vel kun gr test som er helt sikkert?? Dette ble langt gitt, men koselig mange vil delta!
prøvende Skrevet 15. desember 2010 Forfatter #38 Skrevet 15. desember 2010 En liten ting til... Begge rundene mine med pergo nå har jeg vært veldig trøtt de dagene jeg tar pillene+ hodepine. også har jeg helt ekstremt vondt nederst i magen under el, nesten så jeg ikke klarer å gjennomføre sengekosen. Gir mye murringer i etterkant. Litt hetetokter har jeg også. Men er nok stor forskjell her også. Er vel mere bivirkninger jo høyere dose man har.
Mamma til 2 prinsesser:-) Skrevet 15. desember 2010 #39 Skrevet 15. desember 2010 Jeg tar dobbel kur, men ingen bivirkninger her... Jeg advarte mannen min i forgrunn at jeg muligens kan bli litt gretten i disse periodene, men det har jeg ikke blitt. Men det er med clomifen. Neste kur, om en ukes tid, blir med pergotime, kanskje den viser seg å virke annerledes... Får vente å se. Samme som deg prøvende, så tror heller ikke jeg at pergotime er på vei ut. Velig populært medikament, og på apoteket her hadde de nettopp fått inn et lager...
*Minnie Mus* Skrevet 15. desember 2010 #40 Skrevet 15. desember 2010 Så bra da. Jeg kan kunne heller ikke skjønne at de ikke skulle få det inn lenger, men pratet med 3 forskjellige apotek og de sa alle det samme.... Pergotime var det slutt på. Men godt det ikke stemmer da:-))
Why? When? Skrevet 15. desember 2010 #41 Skrevet 15. desember 2010 På apoteket her også sa de at pergo var helt borte. Men at clomifen var erstatningen, så det spiller ingen trille!
gry*a Skrevet 15. desember 2010 #42 Skrevet 15. desember 2010 jaaaaa æ vil !!! starta md pergo i dag, 2år sia sist og da va d klaff etter 5kuren så håper på snarere suksess denne gang eller egentlig e d viktigste å bare få bli gravid uansett kor lang tid d tar :0) Tok provera først for å komme i gang så dette blir spennende !!!! Håper vi alle kan gå våren i møte md ''litn hybel-boer''
*Minnie Mus* Skrevet 16. desember 2010 #43 Skrevet 16. desember 2010 Det sa de til meg også... Men samme det. Så lenge det finnes noe som er likt, så spiller det liten rolle for meg hva de kaller det. I dag er jeg på dag 2. Har tatt min andre tablett nå. Foreløpig ingen bivirkninger, men de kommer kanskje etter kuren?
Why? When? Skrevet 16. desember 2010 #44 Skrevet 16. desember 2010 Husker ikke når jeg fikk bivirkningene egentlig, men det var ikke værre enn hetetokter da. Nå har jeg ikke gått på pergo på en stund, Men går å venter på mens så jeg kan starte opp med clomifen! ^^ Har trodd at mens skulle dukke opp i 4 dager nå, men nei...
Kitti:) Skrevet 16. desember 2010 #45 Skrevet 16. desember 2010 Henger med på her jeg også. Har fått resept på pergo av legen i dag, men skal ikke begynne på de før neste mnd. Jeg går på trisekvens nå og har gått på de i tre mnd for å få mens. Så må gjøre den ferdig før jeg starter på pergoen. Venter mens til helgen, så ca 20 januar starter jeg med pergo. Håper jeg sitter med positiv G test i midten av februar:) Har vært prøvere siden januar, men grunnet manglende EL har det jo ikke akurat vært så mange muligheter. Men håper det kommer seg nå. Jeg har en jente på 2,5 fra før av og er virkelig klar for å gi hun en lillebror eller lille søster etter hvert:)
*Minnie Mus* Skrevet 16. desember 2010 #46 Skrevet 16. desember 2010 Hva er trisekvens? Jeg måtte også sette i gang mensen, men fikk ti dagers kur med provera. Måtte ta tre tabletter til og gikk over på lavkarbo, og da kom mensen for fullt. Er helt klart at kroppen min liker seg best med minst mulig karbohydrater i alle fall.
*nr4isommer* Skrevet 16. desember 2010 #47 Skrevet 16. desember 2010 Jeg skrev litt lengre opp om 3 keisersnitt og at jeg ville ha tvillinger pga kan bare ha 4 keisersnitt men ønsker 5 barn. Ringte legen i dag, og han sa bare kjør på med den dobble kuren du har hjemme og lykke til. SÅÅÅ posetiv han er:-) da vi ventet nr 3 tok det 13 pp, da jeg gikk til denne legen gav han meg dobbelkur med en gang. Jeg hadde vært hos privatlege og fler ganger på sykehuset men ingen ville gi meg pergo. Så nå venter jeg på mens så er det igang med pergo, satser på det er mer en ett egg som blir klart:-)
Kitti:) Skrevet 16. desember 2010 #48 Skrevet 16. desember 2010 Trisekvens er østrogentabeletter. Jeg har gått på de for å få igang mensen!
prøvende Skrevet 16. desember 2010 Forfatter #49 Skrevet 16. desember 2010 Moro å se dere prater i vei damer:) Jeg har fortsatt ikke sett noe til tr, og har gått med menssmerter i 3 dager nå, så i morgen ryker nok en test. Gruer meg nesten, for det er så skuffende med blendahvite tester! Hvis den blir negativ, blir jeg ikke skuffet bare pga at jeg ikke er gravid, men også fordi kroppen ikke er i rute til tross for pergo som ga go el. men vi får se hva morgendagen bringer, whis me good luck:)
Why? When? Skrevet 17. desember 2010 #50 Skrevet 17. desember 2010 Jeg er iallefall spent på hva testen viste idag, prøvende?? Tok test i morges jeg også... Et ensomt strek der ja... Hatt mensmurringer i 5 dager nå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå