prøvende Skrevet 8. desember 2010 #1 Skrevet 8. desember 2010 Tenkte det ville være ålreit å starte en tråd for oss som går på pergo nå. Moro å følge andre som er i samme situasjon, der en kan dele litt tips og erfaringer. Er selv på min andre runde pergo nå, har hatt dobbelkur begge gangene. Bruker pergo for de jeg har dårlige eggløsninger av meg selv, med lite modne egg. Første runde ga det ingen resultater, dårlig modning av egg. Men denne gangen hadde jeg to store fine egg som begge ville løsne. Så nå er aksjene laget inn, og den evighetslange ventetiden er igang. IKM onsdag 15.12. Dette er min 19 pp forøvrig. Flere som vil henge seg på her?
jplussj Skrevet 8. desember 2010 #3 Skrevet 8. desember 2010 Hei, jeg er med på denne gruppen!! Bra!! Jeg er altså på min tredje.. Har hatt dobbelkur alle gangene, og går til gyn hver gang for å sjekke... Hatt egg som har modnes hver gang, men tar lang tid.. Ca 13 dager etter siste tbl! Men, men.. Var kun 5 mm forrige gang, men fikk smil på EL test 1 uke etter, så håper det var stort og fint da.. Du, da.. 2 egg, du er heldig.. Jeg har ikke fått mensen av meg selv siden pille slutt, pco og trenger Primolut før Pergo for å få mens.. Gjør du dette?? Hvis det ikke lykkes denne gangen, er det trippel kur neste gang...
prøvende Skrevet 8. desember 2010 Forfatter #4 Skrevet 8. desember 2010 Hei! Så bra det er flere av oss, koselig å ha noen å følge! Mine egg var nå 18 og 20 mm, og slik jeg har skjønt det er vel 18 optimalen. Så jeg er jammen meg spent! Jeg har mensen og el av meg selv, men lang syklus og umodne egg. Nå sist fikk jeg pregnyl (el-sprøyte) for å få litt fart på sakene siden eggene var fine. Pcos her også Er du inne hos gyn å sjekker eggkvaliteten noen dager etter pilleslutt eller? disse to kurene her har jeg tatt rett etter hverandre, sikkert fordi den ikke hadde gitt noen eff første runde. Så spent på om jeg må ha en pause mnd neste runde hvis jeg ikke lykkes nå. Har han sagt noe til deg om hvor mange kurer du kan få? Når har du IKM nå da? JEg har på onsdag, men blir nok litt testing før det. Har vært på to harde spinning økter de to siste dagene, og fått skikkelig vondt nederst i magen underveis. Tolker dette som et bra tegn....hehe. helt håpløs i symptomjakten
jplussj Skrevet 8. desember 2010 #5 Skrevet 8. desember 2010 Jeg er inne å sjekker når jeg er på 12 til 16 syklus dag, så det er er noen dager etter siste tbl!! Jeg har spurt om hvor mange kurer jeg kan få, og det er ikke noe bestemt antall.. Sier at det ikke er farlig, alle tbl har jo sine bivirkninger, men barnløshet kan også føre til kreft. Jeg skal altså ta trippel neste gang, hvis vi ikke lykkes.. da hadde det vært moro med to egg her også.. Jeg har også IKM neste onsdag, tid skal du sjekke? Er det for tidlig med lør?? Hmmmmmmmmmm, når du snakker om symptomer har jeg hatt murringer langt nede i magen/lysken de siste dagene jeg også.. Ikke direkte vondt, men kjenner litt ubehag.. Hatt utflod også, ganske mye og i går var det litt rosa.. Kan dette være festeblødning?? er ble det mange spørsmål!! Sorry...
jplussj Skrevet 8. desember 2010 #6 Skrevet 8. desember 2010 Tror det bare blir oss i denne gruppen, men hadde vært moro med flere!! Heng på...
Happy87 Skrevet 8. desember 2010 #7 Skrevet 8. desember 2010 Går ikke på pergo, men har noen spørsmål til dere.. Har skjønt at pergo er noe man på ha resept på, men lurte på hva gjorde dere for å få det? fastlegen eller privat?? Jeg sluttet på pillen i juli og har kun hatt en el siden da.. Begynner å bli veldig redd for at jeg kan ha PCO.. Jeg vet jo ikke, men har lest en del om det.Og med min manglende el så tenker jeg det verste. Har også sjekket om det er noen private gynekologer i området og fant en rett i nærheten.. Hvis jeg bestiller time der, hva kan jeg forvente at skal skje.. Vil de ta meg på alvor og ta prøver? Eller må jeg vente lenger før jeg får sjekket meg?
jplussj Skrevet 8. desember 2010 #8 Skrevet 8. desember 2010 Jeg hdde valgt en privat, det gjorde jeg. Skulle egentlig til gyn kontroll og lurte på hvorfor ikke mensen hadde kommet et pille slutt.. Han sjekket meg med en gang, ultralyd og satt i gang behdling med en gang. Han er overlege også, og vil sette mer i gang hvis Pergo ikke funker.. men har bra res til nå.. Jeg sluttet på pille i april og var hos gyn i mai..De tar deg på alvor, og de bør de.. koster en del hver gang. men jeg synes det er verdt det.. Pergo må må ha resept på. Jeg bruker også primolut før dette for å få mensen, begynner på pergo den 5 syklus dagen!!
jplussj Skrevet 8. desember 2010 #9 Skrevet 8. desember 2010 Sorry, mange skrivefeil.. gikk litt fort her nå!!
prøvende Skrevet 8. desember 2010 Forfatter #10 Skrevet 8. desember 2010 Oi, rosa utflod hørtes lovende ut:) Min gyn sa at 5 kurer var max. Hadde det ikke funger til da, så var det en uforklarlig årsak til barnløsheten. Men dette er sikkert individuelt. kanskje han mente hvis de ikke hadde gjort noe med eggene mine? Jeg har tenkt å ta en test fredag morgen. Vet jo det er alt for tidlig egentlig, men hører jo om de som får tidlig utslag. Skal på tur med min kjære i helgen, og hadde jo vært strålende om en hadde fått et positivt resultat vi kunne feire! Men kommer til å blir skuffet denne mnd hvis det ikke har gått, fikk så store forhåpninger siden to egg løsnet. men siden vi får fine egg av pergo er jo sjansen stor for at vi lykkes i nærmeste framtid! Har du pause mnd mellom kurene? Barn fra før? Blir vår første her:)
Happy87 Skrevet 8. desember 2010 #11 Skrevet 8. desember 2010 Takk for svar:) Da tar jeg en tlf imorgen eller fredag.. Vil få satt igang så raskt som mulig.. Masse lykke til jenter... Håper det sitter en spire hos dere begge veldig snart:)
jplussj Skrevet 8. desember 2010 #12 Skrevet 8. desember 2010 Ja, håper det er pos tegn.. Går å sjekker ofte, ha, ha.. Håper flere gjør det!! Jeg tror nok at det ikke er vits å bruke pergo hvis de ikke har eff, men siden det viser å gi modning av egg tror jeg at du bør kunne få flere.. de er jo ike mange prosentene hver mnd for alle at res blir en spire.. Lest at de fleste egg blir befruktet, men at det må noe mer til å feste seg.. Hvor lenge etter pilleslutt har du el, sjekker du?? Jeg har pause, det er viktig å ikke bli overstimulert også.. er hvis en del som ikke bryr seg om dette og må fjerne noen egg som har festet seg.. og da er det ikke tvillinger, men fler.. min gyb har hatt 2 trillingere på 30 år, sier han.. ikke ønskelig, men tvillinger er bra. Vi har heller ikke barn fra før.. Kan jeg spør om alder?? Jeg er 30. Gyn har også snakke om evt lap, det gir ofte gode res, vi for se.. har litt tro på denne mnd.. skriv når du har testet da.. er ikke lørdag 4 dager før.. da skal enn jo kunne teste!! Mulig jeg gjør det..
prøvende Skrevet 8. desember 2010 Forfatter #13 Skrevet 8. desember 2010 Tror nok jeg må ha pause mnd nå når pillene har vist eff ja! Har ei venninne som venter trillinger nå, pga hormonstimulering. å det er en situasjon jeg ikke ønsker å havne i, mye tull! Men min gyn så også at på 25 år hadde han hatt to:) jeg er å sjekker ca 5 dager etter siste pille. å har jeg modne egg da, så får jeg som sagt el sprøyte, og han sier når vi bør ha sex. Dobbeltsjekker med el-tester jeg da. Jeg er 24 og sambo er 32. Vært sammen i 7 år snart, så på tide med en liten en nå Etter 19 pp så begynner tolmodigheten å ta slutt! Blir nok en test fredag morgen, så skal prøve å rekke å skrive res her før vi drar på gardermoen:) Vi skal klare det nå! Jeg hadde nok blitt sjokka om jeg får tvillinger, men det ville vært veldig moro. Vet ikke hvor stor sjans det er for tvillinger jeg?
jplussj Skrevet 8. desember 2010 #14 Skrevet 8. desember 2010 Siden du hadde to egg er det vel stor sjanse for det, skulle jeg tro.. Vi har vært sammen i 10 år, så det er også på tide.. God tur!!
prøvende Skrevet 13. desember 2010 Forfatter #15 Skrevet 13. desember 2010 Hei! kan jeg ane noen positive nyheter?? Her er testene blendahvite, så jeg forbereder meg på min 20 pp:(
prøvende Skrevet 13. desember 2010 Forfatter #16 Skrevet 13. desember 2010 Skjønner jeg kan gratulere!! Her er det blendahvite tester, så forbereder meg på tr og pp 20:( Noen andre på pergo som vil ta følge på veien videre?
jplussj Skrevet 13. desember 2010 #17 Skrevet 13. desember 2010 Ja, det ble klaff for meg denne gangen!! Men du kan jo enda være gravid, det kan jo være at det er for tidlig for deg å teste.. Ingen murringere heller???
prøvende Skrevet 13. desember 2010 Forfatter #18 Skrevet 13. desember 2010 Så heldig du er, skikkelig julegave!! Joda, her er det murringer i massevis, men det har jeg alltid mellom el og ikm da. men synes de har vært litt anderledes denne gangen. Forskjellen nå fra andre ganger har også vært kjempe ømme nipler og hvit utflod hele tiden (ikke så mye, men pleier alltid være tør denne perioden) men nå har jeg jo aldri hatt så sterk el som denne perioden, så kan like gjerne ha noe med det å gjøre. tør i allefall ikke håpe på sen positiv test.... bare å vente på tr nå. men en liten trøst, er jo at noen opplever å bli gravid i pausemnd med pergo da...
jplussj Skrevet 13. desember 2010 #19 Skrevet 13. desember 2010 Jeg tror du har en sjansen enda jeg, det er jo en del som ikke får pos før ventet mens og hvit utflod har jeg også hatt og fremdeles. Det kan jo være at det har festet seg sent.. Håper dette er tilfelle, hadde vært moro om vi begge to hadde klart det!!! Men hvis ikke har du jo tydelig god eff av pergo, jeg har alrdi hatt så store egg så tidlig og heller ikke 2..
jplussj Skrevet 13. desember 2010 #20 Skrevet 13. desember 2010 Det med ømme brystvorter er jo også bra!!!
Mamma til 2 prinsesser:-) Skrevet 13. desember 2010 #21 Skrevet 13. desember 2010 Hei. Jeg vil også være med på dette innlegget:-) Har forsøkt i 2 år, fikk min første pergo kur denne pp. Venter mensen om 2 dager. Hadde veldig ømme bryster for noen dager siden, men det gav seg, så nå kjenner jeg bare litt til det. Noe murring, men ikke noe mer enn vanlig før jeg venter mensen. Blir så skuffet, håper det skulle klaffe første kuren. Jeg skal gjennomføre tre kurer før inn til fertilitetsklinikken for å se om egglederne mine er åpne, gyn sa at det kan være årsaken. Men har et litt rart spørsmål. Etter 2 års prøving, er mannen min ganske stresset i prøve periodene og det ender alltid opp med at han blir slapp under akten, men han får utløsning. Kan det også være en grunn tru, at seden ikke kommer langt nok inn?
SecretFlower* Skrevet 13. desember 2010 #22 Skrevet 13. desember 2010 Hei dere:) Nå har jeg ikke lest alt dere har skrevet her, men forsto det sånn at den ene her har eggløsning, men bruker pergo for å forsterke den? Sånn var det for meg og:) Hadde først en pp med pergo(enkel kur), merket ingen forskjell. Men så skulle jeg ha en pausemnd, hadde null forventninger, og gadd nesten ikke prøve en gang, men vi gjorde nå heldigvis det:) for jammen klaffet det den mnd:) Er nå 7 uker på vei, og alt ser fint ut! Jeg gikk også gjennom privat gynekolog, og syns virkelig det var verdt pengene! Hadde forresten prøvd i 2 år før vi lyktes:) Lykke til alle sammen:)
prøvende Skrevet 14. desember 2010 Forfatter #23 Skrevet 14. desember 2010 koselig du vil være med på denne tården minlillenusse! Synes det er moro å følge andre som er i samme situasjon! Har du vært inne til ul for å sjekke modningen på eggene dine etter kuren da? Det med om mannen er slapp, vet jeg ikke noe om. Men hvis han er slapp når han har utløsning, så vil jo ikke sæden komme så langt inn, og det kan jo være en årsak. Personlig pleier jeg å ligge med en pute under rompa en halvtimes tid etter sex, fordi jeg innbiller meg at jeg hjelper svømmerne nedover. Men i disse prøveperioder er det jo så mangt man inbiller seg! Sitt å venter på tr nå, å håper bare hun kommer så vi får begynt en ny pp. Tusen takk for muntrende ord secretflower, du gir meg jo absolutt et håp om atnoe kan skje kommende pp. Selv om jeg tror jeg vil være mye mer avslappet da ( men som du sier, så er det vel ofte da det skjer)
*Minnie Mus* Skrevet 15. desember 2010 #24 Skrevet 15. desember 2010 Her var det en pergogruppe ja:-)).. Dette er jo min første kur, så jeg har lite eller ingen peil i det hele tatt. Har tatt provera for å få mensen og er i gang med min første pergotablett i dag. (dvs clomifen, siden ingen har pergo) Hvorfor er det egentlig noen som begynner med dobbeltkur? Jeg fikk beskjed om kun en tablett (enkel) jeg, men det ligger jo 5 tabletter til i esken. Nesten fristende å ta dobbel kur i steden, men kommer til å høre på gynekologen. Forøvrig har jeg to barn fra før av, men har visst fått pcos og har ikke hatt mensen på nesten et år. (SA i april)
prøvende Skrevet 15. desember 2010 Forfatter #25 Skrevet 15. desember 2010 Er nok greit å høre på legen ja! Vet ikke helt hva som gjør det, virker som om at det er veldig stor forskjell på alt som blir gjort når det gjelder pergo. Både oppfølging, hvor mange kurer man får, og styrke de bruker. Man kan jo fort bli overstimulert, så derfor skal en starte i det små og fortsette med den styrken som gir effekt. det har vel også litt med hvorfor man får pergo også kanskje. Uansett, nå er du igang, så håpet er stort for at noe vil skje snart:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå