Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange er det fra Cfc gjengen som ble gravid ?

Jeg testet negativ på mandag :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synd å høre at du testet negativt Lille reke.

selv så ruger jeg på to fryseegg etter innsett nå sist lørdag :-)

Skrevet

Hadde mitt 1. forsøk i slutten av oktober. Nå er jeg 7+4, har vært på første UL i går og sett lille nurket mitt 11 mm lang og et hjerte som slo :)

Stå på, jenter! Masse lukke til!

Skrevet

Bomma på bokstaver... Lykke til skulle stått :)

Skrevet

Jeg er igang med 2. IVF, det ble bare en biokjemisk graviditet på først forsøk forrige måned. Det jeg lurte på; jeg har hatt problemer med å få de svarene jeg trenger fra CFC siste uken. De faxer ikke det de skal til gynekologen min eller ringer og gir meg beskjeder han ber om, og når jeg snakker med resepsjonen og de sier de skal finne en sykepleier som skal ringe meg tilbake så hører jeg ikke noe (så nå vet jeg faktisk ikke om dosen skal økes i kveld eller om jeg skal begynne med Cetrotide i morgen eller om jeg skulle begynt i dag kanskje). Tror jeg er en helt vanlig pasient hos dem og maser ikke spesielt mye, snarere tvert om. Noen som har opplevd det samme i det siste? Er de kanskje fryktelig travle for tiden?

Skrevet

Hei Måne66. Har noe tilsvarende erfaringer med CFC som du nevner. Ikke moro å ikke vite hva man skal gjøre!! Har funnet ut at du bare MÅ "mase". Ikke nøy deg med å vente...er i alle fall min erfaring. Så hiv deg på tlf i morgen tidlig! Håper det ordner seg denne runden for deg :-)

Skrevet

Hei! De åpner en ny og større klinikk i januar i samme lokaler og det er nok hektisk rundt dem om dagen. Blir spennende å se hvordan det ser ut der neste gang jeg skal nedover! Jeg blør fortsatt og er litt redd for at ikke alt kom ut ved abortpillekuren. Skal på UL neste tirdag for å se om fosteranlegget er ute. Jeg har tenkt å starte på neste forsøk på neste mens. Så jeg er i full gang med doble doser av vitaminer, Q10 og Pulsatilla D30.

Skrevet

Takk Diddi37, fint å bli inspirert til å mase litt, jeg er nok ikke så flink til det og alt gikk så glatt ved 1. IVF. Fikk tak i en der i går kveld omsider og vedkommende sjekket ikke en gang journalen min men ga meg råd som nok ville vært annerledes hvis den hadde vært sjekket (ble nesten overstimulert forrige runde). Det skjedde fredag også og da fikk jeg beskjed om feil dose Gonal (275, dvs en som ikke finnes for Gonal) og da jeg ringte tilbake senere sa de at jeg kunne velge om jeg ville ha 187,5 eller 225. Uten å sjekke journalen. Og jeg som nesten ble overstimulert på 8 dager 187,5 sist. Men jeg skal nok finne ut av alt jeg trenger i dag :-)

Vi er i ulike stadier alle i denne tråden ser jeg og lykke til til oss alle :-)

Skrevet

Jeg ringte ned sist lørdag ved firetiden og da var det en av legene som tok telefonen så jeg fikk rask ekspedering. Da jeg var nedover å satte inn egg lørdagen før det igjen, fikk jeg inntrykk av at hun som satt i resepsjonen var ganske fersk (kan hende det var noe jeg innbilte meg altså) + flytting om enn ikke langt = lett kaos?

Uansett, jeg har lært meg at i denne prosessen, både hos lege her hjemme eller i kontakt med CFC, så må man selv sikre seg at man får riktig informasjon og gjerne dobbeltsjekke om nødvendig.

Krysser fingrene for super follikelmodningen Måne66!

Skrevet

Negativ test på meg også etter fryseforsøk.

Tar juleferie nå og prøver på ny frisk i januar. :)

Skrevet

Hei alle dere i Cfc gjengen

Beklager å bryte meg inn hos dere men sitter her og lurer på om jeg/vi skal sette igang forsøk hos Cfc da det tar for lang tid på Riksen med alt.

Har noen spørsmål som kanskje noen av dere har tid til å svare på?

*Har fått med meg det er flere av dere som setter igang forsøk starter opp med betaling for ett forsøk og etterhvert har fått gå over til pakkeprisen på 3 stk behandlinger. Har dere avtalt det i begynnelsen av behandlingen?

*Er det aldersbegrensning på pakkeprisen for 3 stk? Klarer ikke å lese det utifra hva som står på nettsidene deres.

*Hvor lenge må dere vente før dere starter opp igjen etter mislykket forsøk? På Riksen må det være tre blødninger imellom og alt tar veldig lang tid og det er ikke engang plass til meg før i slutten av mars!

*Hva er deres erfaringer med klinikken? Blir det mange dager der ned og koster det mye med hotell, flybilletter etc? Noen gode råd?

Setter stor pris på om en av dere har tid til å svare meg på noen av spørsmålene mine.

Klemmer fra snart Danmarksfarer?

Skrevet

Prøver å svare selv om det er mange med mer erfaring enn meg her.

3-pk skal i prinsippet avtales i forbindelse med første forsøk. I noen tilfeller får man omgjort til 3-pk i forbindelse med andre forsøk men jeg ville ikke regnet med at det gikk i orden, var jeg deg. Det er ingen aldersgrense.

Hvis alt er i orden på scanning ca dag 2 i syklusen rett etter misslykket forsøj, dvs ikke cyste eller annet, så er det bare å starte rett på igjen.

Det holder med to dagsturer; en for uttak og en for innsett. Med mindre du bor slik til at du ikke kan ta morgenfly direkte til uttaket, da må du overnatte.

Lykke til!

Skrevet

Hei! Ja, det synes jeg du skal gjøre,å gå over til CFC. I Danmark utfører de AH (assisted hatching) Mange jenter er ikke klar over at de har egg med hardt skall. Det kommer av flere forsøk med medisiner og høy alder.Kjernen i egget klarer dessverre ikke å komme ut av skallet sitt og vil derfor dø. Med AH blir skallet myket opp/brent av et lag og da klarer kjernen å komme ut og få festet seg i livmor. I USA får alle pasienter Medrol som har gjennomgått icsi og AH siden kroppen frastøter seg egg som har gått igjennom denne behandlingen. Man må spørre om Medrol på CFC og du får det gratis ( ligger i prisen ) De går for kort regime og på dag 2 eller 3 av syklusen ( dag 1 er første blødningsdag av mensen ) starter man med stimulering. Fra dag 1 til man kommer til uttak tar kun to uker. Hvis man får negativ test to uker senere og man får mensen, kan man starte nytt forsøk allerede den mensen! Det var da jeg ble gravid når jeg gikk direkte over på nytt forsøk pluss at jeg fikk Medrol. Men dessverre var ikke fosteret levedyktig og det endte med abort.

Man trenger ikke å avtale 3 pk. Du betaler for det første forsøket og må du ta et forsøk til, legger de på 2000,- på regningen og da har du det 3. gratis. Men du får ikke icsi eller AH gratis, det er utenom.

Du kan klare deg med 2 overnattinger, men jeg drar ned kvelden før uttak. Det er for risikabelt med fly samme dag som uttak, hvis flyet blir forsinket eller kanselert mister du sjansen til å få ut egg da eggløsningen ikke venter... Jeg drar hjem samme dag som innsett. Jeg har bestilt hotell gjennom Coop og der er det penger å spare. Jeg bruker 400 ie Puregon hver dag og med alle medisiner,betaling til CFC, opphold og reise blir det fort 50.000,- for ett forsøk. Men 3. forsøk slapp vi å betale de 17.500,- så lenge vi plusset 2000,- på regning nr. 2

De har en øvre aldersgrense og tror det er 43 år.

Jeg skal kun til CFC!

Skrevet

En liten korreksjon; aldersgrensen er 45 år.

De tilbyr også flere forskjellig stimuleringsregimer. kort regime er nok mest vanlig, men de har også langt regime, crash og SFSET (lavstimulert). De er flinke til å tilpasse regimene etter pasientens behov. Men sørg for å spørre og grave selv.

Skrevet

Tror ikke de automatisk oppgraderer til 3-pk hvis man bare kjøper ett forsøk første gang. Så det bør du spørre om. Jeg fikk regning på 1 forsøk 1.gang jeg var der, men sa jeg regnet med at jeg måtte ha flere så jeg ville ha 3-pk. De sa ingen ting om at jeg kunne kjøpe ett først og så oppgradere. Nå må jeg i gang med nye runder, og spurte nå om jeg kunne kjøpe ett forsøk og oppgradere hvis jeg trengte ett til, og det sa Claus var greit. De skrev det også inn på data at vi hadde avtalt det. Regner med at man ikke får det første gang man er der, men at de vurderer underveis og er litt snille med de som har hatt mange forsøk.

Jeg har stort sett hatt 3 overnattinger når jeg har vært der. Bor i nord, så kan ikke dra hjem mellom uttak og innsett. Lå på et flott **** hotell og betalte ca 2.200 norske kr. da jeg var der for 2 uker siden.

Skrevet

Tusen takk alle dere skjønne Cfc damer for de alle de gode svarene og rådene dere har gitt meg! Takk, takk :)

Skal ringe Riksen i morgen og prate med en sykepleier samt be dem om sende journalen min. Er fremdeles i villrede over hva jeg skal gjøre da jeg står på venteliste for oppstart i februar. Må i tillegg ta økonomiske hensyn for det vokser ikke penger på trærne her jeg bor. Tenke, vurdere, analysere.......

Må innrømme jeg bruker å sniklese på linkene deres. Dere virker som en utrolig positiv gjeng som støtter opp om hverandre.

Klemmer

Skrevet

Kanskje ikke så mange fler enn meg som har lagt inn turer til CFC så tett oppunder jul? Hatt innsett i dag og ruger nå på tre pene egg :-) Fikk to i fryseren også. Nå kan julefreden senke seg...eller forresten ikke for jeg er ikke ferdig med gaveinnkjøpene!

Skrevet

Dette er jo ikke hele sannheten Måne66 - leste profilen din: 18 egg ut (og 44 år)! Wow!!! Husk å ta det med ro i rugetiden, selv om ikke alle julegavene er i boks :-) Krysser fingrene for at nyttårsspiren(e) klorer seg fast!

Hadde selv en veldig oppmuntrende samtale med CFC i kveld :-) Har deppet litt etter nok et negativt resultat. Har som deg Måne66 mange fine egg på tross av at jeg er godt over førti. Legen (fikk ikke med meg hvem av det var, skulle egentlig snakke med Svend men han var opptatt så fikk snakket med en av de andre legene) mente at jeg hadde veldig gode sjanser og anbefalte meg å fortsette :-) Alder betydde ifølge han ikke så mye når eggene er av bra kvalitet. Han mente at utfordringen min var å få egget til å feste seg. Prøvde Medrol og babyklister nå sist samt akupunktur, og kjente mye aktivitet den første uka etter innsett men så roet det seg .... Han foreslo også at jeg kunne prøve lavstimulert regime igjen (med Pergotime og litt Menopur noen dager) - det blir mye rimeligere og mindre hormoner. Tar juleferie denne syklusen og satser på ny frisk i januar.

God jul CFC-jenter!

Skrevet

Vi er heldige som har mange og fine egg, ingen selvfølge det i vår alder. For min del tror de vise menn at det skyldes at mamma hadde mensen til hun var 58/59 år, hvilket betyr at jeg trolig er godt fertil til jeg er 48/49 år. Men har ingen planer om å holde på så lenge altså!

Kanskje litt endring i regime igjen for deg er det som skal til for at kroppen skal skjønne hva som er viktig når (potensielle) spirer prøver å flytte inn. Skjønner godt du er lei deg og frustrert etter negative forsøk. Men eneste muligheten er jo å krumme nakken og sette i gang igjen. Jeg holder foreløpige motet oppe siden jeg tross alt ble biokjemisk gravid i 1. IVF. Men det må jo mer til enn det for at min lille familie skal bli litt større. Kos deg med juleferie, både kropp og sjel har helt sikkert godt av det...og jeg skal faktisk ta det rolig i rugetiden denne gangen, selv om det ikke er det jeg er aller flinkest til sånn til vanlig; ikke så lett med krevende jobb hvor jeg ikke kan si noe (er leder).

God jul til CFC-jenter fra meg også!

Skrevet

Det var raskt på og så mange egg Måne66! Helt utrolig flott!

Jeg skal i gang igjen, forhåpentligvis, i starten av Januar, hvis syklussen er i rute ( Fikk noen blødninger igjen 14 dager etter mens??)

Skal på 300 menopur denne gangen, for å produsere mer egg. Hadde kun 3 follikker forrige gang, og 2 var tomme. Er veldig spent på hvordan det går med alle disse hormoner, men gleder meg også til å prøve igjen.

Først blir det en liten juleferie :-), som starter fra i morgen.

God Jul til alle, og det blir spennende og følge alle som skal prøve igjen i Januar..

Skrevet

Lykke til til deg også, Klar39! Det hjelper ikke med masse egg ut hvis ikke ett av dem er gullegget så her er det ikke bare kvanitet som teller men absolutt kvalitet. Jeg gikk på ca 187,5 Gonal-F i begge mine forsøk forresten. Men hva de velger avhenger vel av "diagnosen". Vi er visst opptil fler som er litt i samme fase her (voksne, single, inseminasjoner ved Stork først, så IVF ved CFC) og blir spennende å følge med påde oss og andre CFC'ere i 2011.

Skrevet

Er det bare folk som er igang med IVf som er på denne tråden? Eller er det lov å joine for oss som skal ta en inseminasjon? Har vært igjennom IVF i mai, så vet jo hva dere går gjennom:)

Uansett, jeg er nå på syklusdag 2, starter med Pergotime imorgen....og siden det er nyttårshelg da jeg vanligvis scanner meg(og jeg gidder ikke gå til privat og bruke masse penger) så jeg kommer til å ta eggl.tester og dra ned når den blir positiv:)

Dette blir mitt 9 forsøk (har hatt 7 ins + 1 lavstimulert IVF tidligere), men nå har jeg akkurat hatt en lapraskopi og fikk påvist endometriose...og den er nå fjernet. Så jeg føler jo litt at dette blir det første ordentlige forsøket hvor det faktisk er HÅP:)

Skrevet

Er det bare folk som er igang med IVf som er på denne tråden? Eller er det lov å joine for oss som skal ta en inseminasjon? Har vært igjennom IVF i mai, så vet jo hva dere går gjennom:)

Uansett, jeg er nå på syklusdag 2, starter med Pergotime imorgen....og siden det er nyttårshelg da jeg vanligvis scanner meg(og jeg gidder ikke gå til privat og bruke masse penger) så jeg kommer til å ta eggl.tester og dra ned når den blir positiv:)

Dette blir mitt 9 forsøk (har hatt 7 ins + 1 lavstimulert IVF tidligere), men nå har jeg akkurat hatt en lapraskopi og fikk påvist endometriose...og den er nå fjernet. Så jeg føler jo litt at dette blir det første ordentlige forsøket hvor det faktisk er HÅP:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...