Gjest To stjerner Skrevet 8. desember 2010 #1 Skrevet 8. desember 2010 Her har vi disse utfordringene, han er 18 mnd: Trass: Vil ikke ha på seg/kle på seg klær. Han gråter og skriker når vi prøver å kle på han, og det ender ofte med at han går ganske tynnkledd. Tydeligvis liker han det best, men...pysj om natta er også vanskelig, så han sover ofte med body og tynn bomullsbukse isteden. Mat: Spiser nesten ikke middag. Snur seg bort, nekter. Frustrerende! Noen som har noen gode råd til oss?
Lemonia Skrevet 8. desember 2010 #2 Skrevet 8. desember 2010 Trass er normalt. Det som ikke er viktig å gjennomføre ville jeg prøve å overse. La ham trasse ferdig og gi ham oppmerksomhet når det er over. Er det ting som MÅ gjøres er det bare å tvinge gjennom. Tannpuss er.f.eks. udiskutabelt, det bare skal gjøres selv om det blir skriking. De skjønner fort når det ikke nytter å trasse seg ut av enkelte ting. Hvis han sover godt i body ville jeg ikke stresset med pysjamas. Det er bedre å peke seg ut de viktige kampene og være knallhard på dem enn å jobbe mot trassen for hver minste ting. Når det gjelder mat ville jeg også her prøvd å ha litt is i magen. VI har også vært gjennom en periode med lite spising. Så lenge de er blide og fornøyde ellers er det neppe noe galt. Jeg ville ikke begynt med søte pålegg for å få i dem brødskiver, eller snacks som kjeks og yoghurt mellom måltidene, og heller ingen spesialmat til middag. Ikke gjør noe nummer av måltidene og ikke mas om spising. Server ham litt av alt og la ham gjerne spise selv. Vil han ikke ha så er det greit, men da blir det ikke mer før kveldsmat. La måltidene være hyggelige med lite fokus på hva eller hvor mye han spiser. Hos oss snudde det bare helt plutselig etter et par måneder med svært lite mat, og da er det også godt å vite at vi ikke sitter igjen med en masse dårlige matvaner som må lukes bort. Og så vil jeg bare si, det går over. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå