Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er hyggelig at folk vil se den lille, men må si jeg synes det er ganske slitsomt med så mye besøk. Kan jo liksom ikke si nei heller.. Føler og at noen av de som kommer bare er nysgjerrige og de er jo ellers aldri på besøk hos oss.

Attpåtil er en stor del av besøket veldig leeenge på besøk synes jeg, 3 timer besøk er ganske lenge når man kanskje har en litt urolig baby og blir svett både her og der- i tillegg har man kanskje hatt dårlig søvn om natta og kan jo ikke bare legge seg til å sove når besøket er der heller:)

Føler at det er litt feil å klage også, men det skulle vært en "regel" at barselbesøk ikke skulle vart mer enn i max 1 og en halv time- SYNES NÅ JEG DA

FLERE?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig, men jeg synes også at man kan si nei til besøk! Vi sa nei til flere fordi jeg var syk med brystbetennelse etter fødsel... Jeg har også vært i seng et par ganger da mannen tok i mot veldig korte besøk (snakk om da bare 15 minutter for å se nurket) jeg da, så du kan jo gjerne bare si at du er sliten og må legge deg nedpå litt. Det synes jeg er helt fair etter en fødsel og søvnløse netter! Jeg var helt utslitt etter å ikke ha sovet på 3 døgn etter fødsel og hadde ikke sjans til å gjøre så mye. Hvis folk ikke forstår det, er de uansett ikke verdt å ha på besøk ;-)

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Ja, det er lov å si nei, men jeg vet at det er vanskelig å si nei! Jeg var så sliten de første 2-3 ukene, men har heldigvis en mamma som forsto meg uten at jeg trengte å si noe.. Hun var så flink og sa ifra til oldeforeldre o.l. Men slik var det ikke med slekta på andre siden... Men vi hadde et vennepar innom da guttungen var 3 uker. De var her i 7 timer!!!! Guttungen her var urolig på kveldstid de første ukene og først etter at han hadde skreket i 2 timer, så sa de "ja, kanskje det er på tide å dra hjem?" Da var kl 01 på natta. Her hadde mannen min lovt meg på forhånd å si ifra hvis de ble for lenge, men han følte sånn på det... Ja, ja... Jeg var opptatt med sønnen vår uansett.

Skrevet

Det er helt klart lov å si nei! Man trenger ikke å være avvisende og si at man ikke tar i mot besøk, man kan si det på en pen måte, og forklare at vi er faktisk slitne nå, men kom gjerne senere, når vi er kommet oss litt.

Og når man tar i mot besøk, og man føler at de har vært lenge nok, så kan man godt si i fra at nå må vi nesten hvile litt, kom igjen en annen gang!

Og som en over skriver, de som ikke har forståelse for det, de er ikke verdt å ha på besøk :)

Skrevet

Klarer du å si nei, så må du gjøre det! Jeg sa til venner og familie at jeg bare ville ha de nærmeste på besøk første tiden. Men de maste sånn, at jeg sa de bare kunne få komme. Tenker tilbake på de to første månedene nå, og herregud så mye besøk vi hadde.. Det var stort sett hver dag, i mange timer! Desverre har jeg aldri vært så flink til å si NEI..:( Skal bli det når vi får neste unge i allfall:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...