Gå til innhold

Er det noen småbarnsmødre her som driver med hest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

tenkte bare å høre hvordan dere får til/rekker til med alt=)

Jeg har alltid hatt hest som hobby og solgt min kjære hest tidlig i min graviditet.. desverre..

Men funnet ut att savnet er stort og tenkt å begynne å ri igjen..

Har dere egen?

På for eller rir avogtil?

Og det går bra i 'heimen' og sjøl om a mor drar bort på ridetur?

Takk for svar;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg driver med hest! Eier en 7 år gammel Frieser vallak sammen med ei annen.

Det er litt av et styr, det kan jeg bare si. Trodde det skulle gå ganske greit, men har nesten ikke tid til noe som helst. Kan telle på en hånd hvor mange ganger jeg har ridd siden fødsel (drøye 5 mnd siden). Har bare tid til å møkke og stelle og pusle med det som må gjøres i stallen. Nå skal det også sies at vi sliter veldig med matingen av mini, så hadde det ikke vært for dét hadde det nok vært enklere å vært borte lenge av gangen...

Hvor bor du? Gampen står i Nittedal og vi ser etter forrytter ;-)

Skrevet

ok=)

ja det tar jo tid... og ikke minst penger igrunn men høbby er hobby.

det er det jeg er redd for att jeg ikke får til å trimme gampen for små barn tar tid;o)

jeg bor på toten.. så litt langt unna desverre ;/ men friesere er nydelige !!=)

Skrevet

Jeg har en kaldblodsgamp! Jeg er enda i 1.trimester, men synes jeg har tima det bra i forhold til fødsel og slikt :P Hesten blir ikke solgt... Han har fungert som terapi for meg i tunge tider, og det skal han fortsette med! :)

Dårlig samvittighet for at han blir lite brukt får man jo da... men han ser ikke ut til å mistrives av den grunn... Når formen min begynner å komme seg igjen, så skal jeg tilbake på ryggen :) Er bare litt svimmel for tida :S

Skrevet

Jeg har 4 hester her hjemme, hadde vært klin umulig å ha de hadde det ikke vært for samboeren min i disse dager. Men samtidig, hadde det ikke vært for han, så hadde jeg ikke nå hatt veslejenta..så hans skyld; alt sammen *hehe*

*den yngste er hingst født i april-09, med welsh/shettis mor og kaspisk hest som far. Solgte moren senhøsten -09, hun var rett og slett for lita for oss.

*Ei welsh mountainhoppe som jeg lånte ut til rideskole to år (tilhører den eldste av jentene mine). Åringshingsten er nesten like høy som henne.

*ei nordlandshoppe som er en super ridehest også for barn, god kjørehest. Topp gemytt og bruksegenskaper. For tiden stygt plaget med astma for n'te gang, så vurderer løpende om hun skal få slippe.

*og en fjordingsvallak som tidligere har vært terapihest med noen innlærte triks (feks legge seg ned slik at rytter kan komme seg lett oppå, noe som var supert da høygravide meg skulle opp og ned).

De to sistnevnte var en gratis pakkeløsning jeg mottok da jeg var på utkikk etter ny hest da min første fjordingsvalakk uventet døde på boksen sin oktober-09.

En fin flokk som er godt samkjørte, er så glad i dem alle og gleder meg til å kunne begynne å jobbe litt med dem igjen. Jeg er ikke friskmeldt etter rupturen for 6 1/2 uke siden, såååå... Og nå har jo kulda kommet til indre Hedmark med -25 :( Kjipt å være folk, og kjipt å være dyr...

Skrevet

For å være helt ærlig så høres det ut som du lever drømmelivet med fire hester :)

Skrevet

Har fram til kulda kom holdt hobbyen godt ved like. Hatt en fin byttedeal med en god venninde. Hun passet lillegutt når jeg rir og dattra hennes får gratis instruksjon en dag i uka. Vinn vinn. Gleder meg til nyåret da er det tilbake til hestene litt oftere igjen. (minst to ganger i uka)

Savner å eie egen men ser at pr nå går ikke det tidsmessig. Samt at man sparer mange penger på å låne andres hester. (er så heldig å få låne dem gratis)

Skrevet

Ja, eller kan vel si DREV på med hest før. Solgte min fjordhoppe nylig. Var klin umulig å få tiden til å strekke til, og ikke minst pengene! Hadde dårlig samvittighet for hver dag som gikk fordi hesten ikke ble brukt. Med kun overgangsstønad som inntekt var det ganske vanskelig. Men håper en dag å komme sterkt tilbake da:)

Åh som jeg savner den hesten! Hadde henne i over 6 år, og hun var bare 5 år når hun kom til meg:) Skal bli godt å se henne igjen. Har planer om å reise dit nå i desember for å hilse på og se hvordan hun har det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...