Gå til innhold

Sitter her og gråter av lykke.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Første innlegget mitt her, må bare få dele litt følelser.

Fikk ei datter på fredag 03.12, og har vært på føden i 4 dager, pga problemer med amminga. Jeg har enda ikke fått i gang ordentlig produksjon, har pumpa siden lørdagskveld, siden hun sov og sov uten å ville spise. Hun gikk ned mer enn 10% i kroppsvekt (og havna da i "faresonen") før vi fikk ordentlig hjelp. Må bruke brystskjold pga små brystknopper og for at hun ikke får til å suge ordentlig. Har alltid en sprøyte med nan ved siden av når jeg ammer, for hun er utålmodig og slutter å suge når det ikke kommer noe med en gang, så gir henne litt nan med sprøyta så hun vil suge. Hun er også veldig hissig, så når hun ikke får melk med en gang, begynner hun å hyle hjerteskjærende, og blir så sint at det er umulig å roe henne uten en skvett nan. Hvert måltid tar 1,5-2 timer å gjennomføre i tillegg til at jeg må pumpe 30 min etterpå, og siden det er så mye styr har sambo også måtte hjelpe til. Vi har eksperimentert mye, med og uten skjold, med og uten tillegg osv.

I formiddag fikk jeg endelig til å gi henne mat helt alene, sambo ligger og sover lykkelig, nå er jenta god og mett, og sover hun også.

Satte meg foran pc'en med henne på brystet og slo på musikk, spilte en sang som jeg brukte å spille til magen, da kom tårene rennende.

Jeg får til! Etter så mange dagers slit, så går det bedre! Føler framskritt for hvert måltid, hun blir flinkere, jeg er roligere, det kommer mer melk, og den kommer raskere for hver gang.

Kan ikke beskrive hvor lykkelig og stolt jeg er, både over henne og meg selv. Og pappaen, så klart, som har stått på å hjelpe til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det du eventuelt også kan prøve er hjelpebryst. Da får hun morsmelk samtidig som hun får nan, så sånn sett hjelper det til sugestimulering pluss at hun får den næringen hun trenger. Men det går kanskje ikke når man bruker skjold når jeg tenker meg om...

Uansett, ikke noe nederlag om du må gi Nan på hverken deltid eller fulltid.

Lille Snupps her gikk også ned mer enn 10% på barsel og siden melken min ikke kom før dag 4-5, så måtte jeg gi tillegg allerede på barsel og da gikk det jo egentlig nedenom å hjem og jeg delammet henne bare i to mnd.

Skrevet

Å så bra, og jeg lover deg at når du har kommet så langt blir det bare bedre og bedre. Det kan faktisk hende at det til tider kan føles ut som det kommer for mye for fort, men det er bare luksusproblem. Lykke til videre, du bør være stolt av deg selv. Go girl!

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Gratulerer med den lille! Og gratulerer med å ha overstått den første utfordringen som mor! :-) Velkommen inn hit! :-)

Skrevet

åh så utrolig bra :))) nå går det bare en vei :))) gratulerer så mye og kos dere i førjulstia :)

Skrevet

Gratulerer så masse! Bra jobbet!!! :-)

Skrevet

Å, kjenner meg igjen! Snuppa mi var for svak til å suge. Jeg fikk melk 3. dagen. Så vi begynte med nan, flaske og pumping av meg hver 2 time. Melken min gikk opp til 60 ml på en helg, 3 dager. Så da hadde jeg nok melk, så satte jeg på brystskjold og heiv flaska. Jeg tok en sjangse på at det gikk bra. Vi brukte nok 45 min til en time på amming til å begynne med. Så etter en uke begynte jeg å gi henne vanlig pupp først, da/hvis hun ikke klarte å ta den satte jeg på skjoldet. Så etter hvert gikk det oftere og oftere uten skjoldet. Så da hun var 8-9uker puppet vi uten hjelpemidler! Hurra! hun går opp 240g i uka ennå!

Så i etterkant ser jeg at det er viktig å ikke gi seg, vær tolmodig. OG hold ut øke dagene/uken slik at du øker i melkeproduksjonen. Og vær glad for å puppe på natten, det er jeg. Da holder jeg produksjonen oppe. Men det kan jo helst gå fire timer på natten da, noen ganger fem. Og aldri lenger enn 3-4 timer på dagen. Nå har jeg så mye melk at jeg kunne ammet to!

Stå på! :)

Skrevet

Så godt for deg! Flink har du vært! :)

Lykke til videre og kos deg så mye med den lille :)

Skrevet

Og hormonella meg begynner nesten å grine jeg og! Hehehe..

Så godt å høre at ting begynner å hjelpe :)

Gratulerer så mye med babyen, og nyt tiden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...