Gå til innhold

Eraringer med sykluser etter pilleslutt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger egentlig bare noen oppmuntrende ord! Er jo bare inne i 2 pp, og burde vel være glad for det etter å ha brukt piller i 6 år. Fikk jo tilbake vanlig mens på dag 39 i syklusen, hadde EL på dag 26, og har da lutealfase på 13 dager.

Men jeg håper at EL kommer litt før denne syklusen, at den blir litt kortere! Så jeg lurer vel bare på dere andres erfaringer rundt dette? Hadde dere en lang første syklus, og så kortere i de neste syklusene..? Er også litt bekymret for at jeg ikke hadde det som kan kalles fruktbart slim under EL, hadde bare vanlig hvit utflod, og er redd dette er noe som gjør det vanskelig for svømmerene å komme helt frem..

Har jo ingen grunn til å klage enda, men når vi har tenkt på dette siden november/desember i fjor, så håper jeg at vi slipper altfor mange pp'er før spiren vår sitter!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og r jeg miforstått helt? Er det slik at selv om kroppen ikke slipper noe egg, så får man mensen likevel?

Jeg trodde man kun fikk mensen dersom egget faktisk slapp..?

Skrevet

Man får jo mens-blødning når man går på pillen også- og da slippes det jo ikke egg.... :-)

Skrevet

Sant nok. :) MEn uhm. Hva med de som ikke får tilbake mensen etter pilleslutt da? Som venter og venter, og først når de har fått positiv EL test, så kommer mensen 14 dager etterpå? Nei, man blir forvirret av mindre! :P

Skrevet

har desverre ikke så god erfaring, min første syklus var på 52 dager, min andre 72 dager. håper bare ikke den neste blir enda lengre...

Skrevet

uff, så kjedelig da 88 <3 85 =2011? . Krysser fingrene for at den neste syklusen blir kortere! :)

virker som det er veldig forskjellig fra person til person, men jeg skal ikke bruke p-piller som prevensjon igjen neste gang ihvertfall. Det er tydeligvis enkelt der og da, men når man først skal prøve å bli gravid, så virker det ikke som det var så smart å bruke det likevel..

Skrevet

ja, jeg håper virkelig den ikke blir like lang. er enig med deg, blir nok aldri mer p-piller for min del.

Skrevet

Hmm. Kom til å tenke på, hvorfor blir det ikke opplyst om slikt når man begynner på p-piller? eller gjør det det? Ikke at ei jente på 16 år bryr seg om det der og da, er vel ikke det man tenker på når man går til anskaffelse av p-piller, men likevel?!

Skrevet

Jeg er en av de som gikk evigheter uten mens.. Fikk el på dag 90 ettellerannet og nøyaktig 14 dager etterpå kom tr.. Har hørt om tilfeller der man får mensen uten å ha hatt el også.. Nå er jeg på dag 38 i syklusen og venter fortsatt på el:( Begynner å bli ganske lei av kroppen min nå:(

Helt enig.. Man burde bli opplyst om dette når man begynner på pilla.. Jeg visste ikke dette i det hele tatt.. Og hadde jeg visst dette så hadde jeg sluttet på pilla MYYYYE tidligere..

Skrevet

Hei.

Første syklus var på 38 dager.. Er på andre nå og den har vart i 32 dager og hverken el (har ikke kjent noe ihvertfall) eller mensen ser ut til å komme. Hadde håpet på kortere sykluser, men den gang ei :/

Et spm, hvordan var dere første ordentlige mensen etter pilleslutt? Pillemensen min varte i toppen 4 dager og blødde minimalt.. Men første ordentlige mensen kom på morningen og da bare rant det (unnskyld for detaljene). Det var MYE koagulert blod og presset jeg kom det enna mer, etter det blødde jeg bare litt. Kjentes nesten ut som om det hadde samlet seg opp i en grop for så å snu denne på hue.. Blødde mye neste natt, men ikke no særlig mer etter dette.

Skrevet

Hei epfa!

Pillemensen min var slik du beskriver din nå. Når jeg har fått tilbake mensen nå, så var det mye brun tynn utflod i går, og i dag og i natt har det vært det jeg vil kalle minimal, iforhold til mensen jeg hadde på pilla. Er nesten ingenting i tampongen etter 8 timer! Selvfølgelig, man ser det jo, men før har jeg blødd ut en blå OB på 4-5 timer. (Detaljer jaaa.....) Har heller ingen koagler, som jeg har vært vant til før. Bare helt tyntflytende blod. Men har vesentlig mer smerter nå, enn hva jeg hadde på pillemens. Og før kunne det vare opp til 8-9 dager, som var mye av grunnen til at jeg begynte på pilla, for å korte ned tid og intensitet. Min mor slet med det samme! Så da gjenstår det å se da, hvor lenge tanta skal være på besøk nå.

Happy87: Jeg skjønner din frustrasjon utrolig godt! Og hadde jeg visst at det kunne bli problemer etter slutt, så hadde jeg også sluttet på pilla for 3-4 måneder siden!

Skrevet

Jeg fikk min første ordentlige mens etter pilleslutt på dag 35. Da rant det bare ut i strie strømmer (sorry detaljer) og jeg måtte gå over til rosa ob.... Har aldri brukt den før, kun blå. Heldigvis varte den bare i 4 dager, i motsetning til pillemensen som pleide å vare i 8.... Andre syklus varte i 30 dager, og 3 i 27 dager, og disse har ikke vært så ville som den første. Er mer normalisert nå.. Jeg har gått på pillen i nesten 7 år før jeg kastet de i august.. Håper bare spiren sitter denne pp =) Er veeeeldig klar for å bli gravid! Lykke til med prøving, spirei2011?..

Skrevet

har veldi dårlig erfaring med mens etter p-pilleslutt.

d gikk nesten 1 år til e fikk mens og da kom den veldi uregelmessig, med langt mellomrom. vart da oppfulgt av lege som henviste me til gyn, og de tok blodprøver og ul undersøkelser og fikk til slutt metformin(som skulle hjelpe me å gå ned litt i vekt), pergotime og til slutt fordi e ikke hadde el, ovitrelle sprøyter sammens med dobbel pergokur.

da satt spiren på 2 dobbel kur og dobbel ovitrelle.

desverre no etter graviditeten til sønnen så har e fortsatt menstrusjonstrøbbel, med lange sykluser(kan vel ikke kalle de syklus siden de ikke kommer me noen faste mellomrom). så største redseln e at e må på pergo og ovitrell for å bli gravid ijen. d gikk ikke så bra når mannen fikk prestasjonsangst og ikke klarte å komme.

det som e oppdaga når e gikk på p-pillene var at e begynte å gå opp i vekt uten grunn, for hadde jo gått på samme pilla noen år.mista hår, og så kunne d hende e ikke fikk den blødninga da e skulle under p-pille bruken på slutten.

Skrevet

Sliter og med mensen etter pille slutt. Sluttet med p-piller i juni og fikk mensen noen dager etterpå, den varte i 8 dager ca også i juli hadde jeg ingen mens og hadde mensen i august,september men plutselig så forsvant den :S venter enda på mensen. sist mensen var 5 september. Hadde en liten blødning i oktober men det varte bare 1 dag ikke det en gang, så kaller ikke det mensen. Tok graviditetstest for 4 dager siden men den var negativ. Kjenner hver eneste måned stikking i magen og mye hvit utflod når EL er. Er det vanlig at mensen bare kan forsvinne sånn uten videre når man har fått den tilbake? håper noen svarer...

blir så frustrert.

Skrevet

Slenger meg på her jeg.

Jeg har gått uten p piller i 1år, og ikke vært prøver men litt nå. Men fikk mens som vanlig de første 3mnd, altså 28 dager, også har det bare vært verre å verre. I 5uker, og forje gang var det 6uker og trodde jeg skulle bli gal, men NÅ, har det gått 8uker. Blir gal jeg. Synes det er sååå slitsomt :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...