Gå til innhold

Plutselig "soveproblemer"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er sikkert ikke grunn til å klage, vet at det er mange som har det mye verre, men er likevel litt fortvilet.

Babyen min sove 12 timer netter (kl 19.00- 07.00) fra 2 måneders alderen. Og ca 5-6 timer i løpet av dagen. Rutinen var så innebygd at du kunne stille klokke etter når hun ble trøtt.

Men plutselig, for et par uker siden begynrte hun å våkne mye tidligere - mellom kl 5.00 og 6.00. Synes det var utrolig slitsomt, men innså at det kunne være mye verre. Men nå siden helgen, har hun plutselig sluttet å sove på dagen også.

Nå isteden for 17- 18 timer søvn per dag, er hun ned i 11 til 12 timer per dag. Hun er som regel sur og grinete hele dagen også. Vil ikke sitte i vippestolen, vil ikke ligge på teppe, vil ikke leke eller sitte/ligge i fanget. Hvis jeg forlater rommet blir hun helt gal og begynner å skrike.

Ingen andre enn meg eller pappa får lov til å holde henne, og pappa bare innimellom.

Er i tillegg helt utslitt selv, orker ingenting etter at hun har lagt seg. Hun er forresten nå 4,5 måneder. Tror ikke det er tenner, men skjønner ikke helt hva problemet kan være.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

minsten her har også de siste ukene endret søvnmønsteret sitt, han er 5 måneder i dag. men han har aldri vært en trøtting egentlig. men var inne i en god periode hvor han sov fra 23 til 06. nå de to siste ukene har han vært vanskelig å legge og sover fra ca 23.30 til 02. og når han endelig sovner igjen våkner han kl 04. så 06 å da mener han at han har vært flink nok. sover ikke stort om dagen heller :/

skjønner at du blir sliten, det er vi her i huset også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...