Gå til innhold

Mannen vil at alt skal dele felles...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har begynt å bygge hus og han vil nå at vi skal innbetale alt vi får utbetalt i mnd inn på en felles konto. Fra der trekkes alle regninger minus mobiltelefon. Deretter skal vi få utbetalt 6000 kroner hver i mnd til "lommepenger"

Disse inkluderer også barnetrygden- noe jeg får per i dag da det er jeg om hadler til barna. (med barnetrygdr får vi utbetalt omtrent det samme)

Jeg føler meg ganske så overumplet akkurat nå og mener at vi heller kan betale mer inn på felleskontoen.

Hva mener dere? Har dere noen gode argumenter enten for eller i mot?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har felles konto, og jeg syns det er helt naturlig - og praktisk!

Vi har hvert vårt visakort, men ikke noen bestemt sum "lommepenger", det ser jeg ikkepoenget med?

Han tjener mer enn meg, men med barnetrygden og kontantstøtten blir vel summen vi får inn på kontoen mer eller mindre lik. Fra den kontoen pengene kommer inn på har vi fast trekk inn på en budsjettkonto hvor alt det faste trekkes fra.

Det som står igjen når alt er betalt er familien sine penger og vi bruker det i fellesskap. Det er jeg som stort sett handler, så sånn sett så er det jo jeg som "bruker" pengene, men vi handler jo det vi trenger...

Dere har jo ikke 100 prosent felles økonomi hvis dere gir hverandre "lommepenger" , eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...