Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #1 Del Skrevet 8. desember 2010 har blitt mobbet for utseende mitt siden jeg var 4 år.. nå er jeg 21.. har hatt deprisjoner og problemer i livet pga denne mobbingen.. har gått hos psykolog for å prøve å få hjelp men ting blir ikke bedre. ¨ jeg har hvert gravid to ganger og la på meg en del kg.. unge nr en la jeg på meg 23 kg.. unge nr 2 la jeg på meg 15 kg.. noen som kan gi meg råd kansje fra egen erfaring.?? hvordan komme over dette og være fornøyd med meg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #2 Del Skrevet 8. desember 2010 Huff ikke noe godt å føle det sånn =( Har du ei god venninne du stoler på? Har du en venninne du kunne begynt og trene med, en som kan motivere deg? Man må føle seg vel med seg selv hvis man skal ha det noe godt. Jeg har ikke erfaring med mobbing. Men med overvekt. Jeg har alltid slitt med mat, men aldri vært anoretisk. Men i svangerskapet snudde det helt, la på meg en del, men det verste var egentlig etterpå. Da la jeg på meg mange mange kilo... Jeg mistrivdes så med meg selv, å jeg var sur og lei meg ofte. Hadde jo bestemt meg mange ganger om at nå, NÅ skulle jeg gjøre noe med det. Men mange ganger gikk alle planer rett i dass. Man trøster seg med å spise. Men så en dag i januar hadde jeg bestemt meg, oppsøkte legen. Sammen satte vi opp et opplegg. Jeg ble målbevisst og var klar for dette. På ca. 3 mnd. hadde jeg klart å ta av 20 kilo. Det er nå 3 år siden. De er borte enda. Å selvfølelsen min fikk et skikkelig løft! Men det er klart, det nytter ikke å fokusere bare på kroppen om man har det tøft psykisk. Men kanskje vil det også bli bedre når selvtilliten øker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #3 Del Skrevet 8. desember 2010 Jeg har ingen erfaring med noe slikt, men prøver å komme med noen ord allikevel. Jeg tror det blir vanskelig å få andre til føle deg "fin". Jeg tror du har det inni deg. Du vet jo dypt innerst inne at du er vakker - gjør du ikke? Du er snill og god. Du er positiv og en fantastisk mamma. Noen ganger må man bare la fortid være fortid, og heller tenke at det ikke skal få ødelegge fremtiden også. Når du er ute på en trilletur så smil - og se at du faktisk får mange smil tilbake. Ha gode venner rundt deg og få mange sunne interesser. Brenn for noe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #4 Del Skrevet 8. desember 2010 Jeg har opplevd det samme som deg, men kan nesten si at jeg har det bra i dag. Selvsagt har jeg dårlige dager, og jeg føler meg egentlig alltid stygg, men de fleste dager tenker jeg ikke mye over utseendet mitt. For meg kom endringen med ny jobb. Jeg fikk plutselig mange nye, koselige kolleger og venner, og da selvsagt mye bedre selvtillit siden jeg ble respektert på en helt annen måte enn jeg noen gang tidligere ble. Så nå er det lettere å fokusere på noe annet enn utseendet. Men vekttap tror jeg er essensielt. Jeg vet det er vanskelig å finne motivasjon, særlig når du ikke tror på deg selv, men det er mulig. Merker også nå at jeg får dårlige dager når jeg ikke passer godt på kostholdet, så jeg tror det også er viktig å passe godt på hva man spiser. Jeg fikk iallefall et skikkelig selvtillitsboost da jeg gikk ned 30 kg og sluttet å få kommentarer om at jeg var så feit. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå