Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #1 Del Skrevet 8. desember 2010 Er så lei meg. Ble alene med datteren min fordi samboeren bare stakk. Så fikk jeg avslag på overgangsstønad.. og nå har vi gått uten penger i 3mnd.. Og nå fikk jeg brev fra bhg om at hun mister plassen på fredag hvis ikek jeg kan vise gyldig kvittering. Og det kan jeg jo ikke for jeg har jo ingen penger, jeg har såvidt til mat. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Ringte barnehagekonsulenten og spurte om få en utsettelse siden jeg klagde på avslaget for 2 mnd siden men nav har ikke behandlet det - men hun sa at det ikke gikk. Ringte nav og spurte om de hadde fått klagen? Ja, det var mulig det, men de fikk bare post to ganger i uken så det var ikke sikkert.. Er helt satt ut:( gråter og gråter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #2 Del Skrevet 8. desember 2010 Ring barnevernet å få hjelp! De kan betale bhg regningen for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #3 Del Skrevet 8. desember 2010 Stakkars deg! For en grusom situasjon. Skjønner veldig godt at du er fortvilet! Sendte du klage for to måneder siden, men nav vet ikke om de har fått den? Det burde absolutt være grunnlag for en klage, men jeg vet for lite om systemet til å vite noe om hvor du skal klage. Håper noen andre kan hjelpe deg med det. Er det ikke noen du kan låne penger av midlertidig, slik at du får betalt barnehageregningene? Eksen din skal dessuten betale bidrag, om han stakk aldri så mye. Beklager at jeg ikke kan være til hjelp, men ønsker deg lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #4 Del Skrevet 8. desember 2010 Hvorfor fikk du avslag? På nav må du ikke gi deg! Du må stå på krava. Be dem behandle søknaden kjapt som f...! De overkljører deg når de skjønner at du ikke står på krava er min erfaring.. Hva med stønad til barnetilsyn? Bostøtte? Bidrag? Sosialstønad har du vel søkt om?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #5 Del Skrevet 8. desember 2010 Ring barnevernet, de kan betale for deg. Hvorfor får du ikke os? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #6 Del Skrevet 8. desember 2010 kontakt sosialkontoret ang sosialhjelp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #7 Del Skrevet 8. desember 2010 Ring barnehagen og forklar, så ringer du sosialkontoret og gjør det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #8 Del Skrevet 8. desember 2010 Tror du kan få et lån på dagen ved sos.kontoret, til os er ferdigbehandlet, ring med en gang!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #9 Del Skrevet 8. desember 2010 Var det du som fikk avslag fordi samboer ikke hadde meldt flytting og endret adresse? Du kan få sosialstønad (men om du er samme dama som jeg ref. til så var de, om jeg ikke husker feil, tvilende til å gi deg dette også). Ring kommunen du bor i og til barnevernet. Noen må kunne hjelpe deg med NAV og penger slik at du ikke sliter alene. Kanskje du har en mor eller en far som kan ringe å bruke litt "kjeft". Kanskje barnslig å få foreldre til å ringe, men da jeg ventet på os på 5.måned ringte pappa og da ble det jaggu fart i ræva på NAV-kontoret og jeg hadde pengene på konto to dager etterpå. Jeg håper det løser seg for deg og for barnet ditt! Klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #10 Del Skrevet 8. desember 2010 Æsj... Så utrolig vanskelig situasjon for deg. =( Søk om noe som heter "delvis friplass", via kommunen din. Det går ene og alene på inntekt, tror du kan ha opptil 310000kr i inntekt før du ikke har krav på noe reduksjon på regningen. Og søkte du ikke på tilskudd til barnetilsyn fra nav da du søkte OS?? (Er det du som hadde en mann som nektet å bytte adresse i folkeregisteret, eller var det at nav trodde han bodde hos deg ennå? I så fall; jeg rådet deg flere ganger til å kontakte fo.reg selv for å få fortgang i saken. Fikk du ikke gjort det?? Dagens moralpreken.. hehe) Lykke til, skulle virkelig ønske jeg kunne gjort noe for deg =( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #11 Del Skrevet 8. desember 2010 Ikke alle kommuner som har denne ordningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #12 Del Skrevet 8. desember 2010 Glemte forresten å si som de andre her at du må være sta! Stå på krava ovenfor nav, få dem til å få ut finger'n, og kontakt sosialkontoret o.l. Dette er jo helt uakseptabelt! Det er klart dere skal ha penger og leve for!! ÅÅHH!! Jeg vet ikke hva annet jeg kan gjøre enn å sende deg en klem, og sende en bønn til the man upstairs =) Hilsen 11:18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #13 Del Skrevet 8. desember 2010 Du skriver at du ikke har noen penger. Betyr det at du ikke jobber? I så tilfellet kan du vel være hjemme med barnet på dagtid, slik at barnet ikke trenger barnehageplassen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #14 Del Skrevet 8. desember 2010 Det at man ikke kan få os hvis far ikke bytter adresse, det kabn man gjøre noe med!! Dette er noe som skjer ofte! Jeg har vært i samme situasjon, og ei venninne av meg. Jeg måtte skrive ett brev til NAV og forklare situasjonen, mens hun venninnen min fikk froeldrene sine til å være vitner på at han hade flytta ut. Hv deg rundt og gjør dette i DAG! Og så har sosialkontoret PLIKT til å hjelpe deg! Tar ca en uke før du får penger, men du har altså krav på dette!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #15 Del Skrevet 8. desember 2010 Ja det lurte jeg litt på og, for hvis du er hjemme, så kan du ha barnet hjemme og eventuelt søke på nytt når pengesituasjonen endrer seg. Selv om det ikke er helt ideelt for barnet kanskje. Men det er en løsning hvis du ikke er avhengig av plassen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #16 Del Skrevet 8. desember 2010 Hæ? Har ikke skrevet om det her inne før. Jeg er student, så får ikke akkurat fett med penger derifra. Akkurat nok til å betale husleie + barnetrygden. Hvorfor jeg fikk avslag? Fordi samboeren eksen min ikke har meldt flytting. Han stakk en dag og har ikke kommet tilbake. Har søkt sosialhjelp og fikk dekket 3000 av husleien min via de men det var liksom det.. Huff.. Barnehagen nekter i alle fall å utsette regningen, hun sa at om jeg betalte 1100 nå så kunne jeg betale resten når jeg fikk penger - så sa jeg at jeg har faktisk ikke 1100 nå, jeg har 250 på kontoen og jeg ANER ikke når jeg får penger av NAV. Hun var sur og skikkelig uvillig itl å hjelpe. Huff. Kan barnevernet hjelpe sier dere? Hva sierj eg til de da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #17 Del Skrevet 8. desember 2010 Du sier at barnet står i fare for å miste plassen og at barnet trenger plassen da du er helt alene uten avlastning! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #18 Del Skrevet 8. desember 2010 Hei Hvor mye skylder du barnehagen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #19 Del Skrevet 8. desember 2010 3798.. Fikk betalt inn litt når jeg fikk stipend sist.... Huff.. Skammer meg sånn.. aldri hatt problemer med økonomien også skjer dette... Fikk heldigvis utsettelse på tlf, internett og strøm.. de var faktisk mye hyggeligere enn hun sure på barnehagekontoret.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #20 Del Skrevet 8. desember 2010 Hvor lang utsettelse får du hvis du betalte inn de 1100,-? Hvis du forteller meg hvilken bhg det er, sånn at jeg kan sjekke det opp så skal jeg betale inn 1100,- for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #21 Del Skrevet 8. desember 2010 Jamen, du kan ikke sitte her å grine. Du må få ræven din opp å gjøre noe NÅ! Ring barnevernet, GÅ FYSISK på NAV og KREV sosialstønad. Herregud dame, du MÅ jo ha bhg fordi du studerer, og NAV kan faktisk hjelpe deg med penger slik at de er på konto i MORGEN. Ingenting skjer av seg selv, du må fløtte på liket og ta deg sammen, grine kan du gjøre når du er ferdig med alt dette. Skaff kontoutskrifter som viser at du er blakk, ta med alle regninger + skolebevis og pell deg på nav NÅ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #22 Del Skrevet 8. desember 2010 Du som tilbydde deg, det var veldig pent. Jeg kunne få utsettelse til den 11 så det hjelper egentlig ikke så veldig mye om jeg haddeb etalt inn eller ikke Til deg 12:55 - jeg har vært på nav. Jeg har vært der mange gnager. Jeg har gitt de alt de trenger. Jeg har ringt de hver eneste dag lenge. Jeg kan faktisk ikke gjøre mer enn jeg allerede gjør.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #23 Del Skrevet 8. desember 2010 Kontakt både barnevern og sosialkontor og be om et hastemøte. Ta med utskrift av alle dine konto, alle dine forfalte og ubetalte regninger samt oversikt/budsjett om økonomien din. Ta med kopier av alle brev du har fått fra NAV ifht avslag etc. Sosialkontoret burde være behjelpelige i alle fall med å dekke strømregningen. Er du blakk nå og ikke har penger til mat er det noe som heter hasteutbetaling - det er ofte lite penger, men holder til mat inntil man eventuelt kan få en litt større utbetaling. Husk at barnetrygd etc regnes som inntekt. Midlertidige økonomiske problemer er ingenting å skamme seg over og kan skje den beste i en omveltningsfase. Søk hjelp før du sitter med ubetalte regninger over hodet og ingen barnehageplass. Jeg pleide å jobbe på sosialkontor og vi hadde "folk som deg" innom noen måneder før de kom seg på bena igjen både støtt og stadig. Synes du NAV er vanskelig å forholde seg til så ta med en venn/slektning. Noter ned det du får beskjed om å gjøre mens du er der - det er lett å glemme ting etter et møte man fort opplever som stressende. Barnevernet er ikke farlige. De er der for å hjelpe i akkurat slike situasjoner som dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #24 Del Skrevet 8. desember 2010 Har du kontaktet barnevernet? Hvis ikke har du ikke gjort alt du kan. Gjør det nå. Gå til NAV, trekk en kølapp - forlang å snakke med noen. Ha med papirene. Forklar at det er krise NÅ! Om ikke annet kan de ringe barnehagen din og fortelle at de behandler saken, at du vil få penger og at de må gi deg utsettelse til de får gjort det de skal. Just do it. (Ja, det er slitsomt å kjempe mot systemet, men noen ganger bare må man. NAV er det mest rotete systemet av alle dessverre.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #25 Del Skrevet 8. desember 2010 Hvor gammel er datteren din? Hvis du betalte inn hele beløpet hvor lenge utsetter du problemet? Du kunne ikke fått deg et master card? Øke kreditten på kortet du allerde har, det er gjerne ordnet med noen tastetrykk. De fleste har det sånn at du låner penger i 30 dager, så da hadde du hatt en mnd på deg til å prøve å fikse problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå