Alenemamma :) Skrevet 8. desember 2010 #1 Skrevet 8. desember 2010 Holder på å felle til halsen og oppskriften lyder sånn: Fell først de 15 m på forsykket, strikk resten av mønsteret fram og tilbake(?)(skal jeg strikke bor til sidemerke og snu, eller skal eg strikke helt rundt igjen?)samtidig som de felles i begynnelsen av hver p 4,4,2,2,1,1,1 m = 25 m på forstykkets skuldre ut til sidem.. Skjønner ikke noenting, har fellt de 15 første maskene har strikket rundt og fellt 4 før de 15 og 4 etter 15.. men da henger jo en maske igjen på andre siden. Vanskeligt å forkalre, men jeg har nok gjort feil. Kanskjen noen kan forklare det litt enklere for meg?(første genseren eg strikke, og kjenner inegn som kan hjelpe) Hadde satt stor pris på det!
Tredje drøm Skrevet 8. desember 2010 #2 Skrevet 8. desember 2010 Er du sikker på at det ikke står "fell de 15 MIDTERSTE m på forstykket"? Jeg vil tro det er det du skal begynne med. Tell deg ut fra hvor mange masker det er mellom sidemerkene (95 m? - ut fra hva du skriver om antall m igjen etter felling). Når du har felt de 15 midterste maskene (som da blir nederst i halsutringningen), begynner du å felle videre på hver side av halsen. Da starter omgangen på hver side av halsen. Du feller de første 4 m på pinnen, strikker helt rundt til andre siden av halsen. Når du strikker tilbake derfra, feller du de første 4 m. Så følger du videre med felling som det står i oppskriften. Til slutt skal det være igjen 25 m på hver side av halsen (innenfor sidemaskene). Ikke så lett å forklare... Håper det blir riktig og at du forstår hva jeg mener ) Lykke til!
sillyfilly og Olivia Skrevet 8. desember 2010 #3 Skrevet 8. desember 2010 Det er jo mest sannsynlig som "tredje drøm" skriver at du skal felle de 15 m i midten så får du "halsåpning" også fortsetter du å strikke mønster og felle som oppskriften sier "på sidene" som blir skuldrene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå