Gå til innhold

Noen her som er flinke til å strikke? Ang Marius genser og felling til hals! Hadde blit veldig glad!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å felle til halsen og oppskriften lyder sånn:

Fell først de 15 m på forsykket, strikk resten av mønsteret fram og tilbake(?)(skal jeg strikke bor til sidemerke og snu, eller skal eg strikke helt rundt igjen?)samtidig som de felles i begynnelsen av hver p 4,4,2,2,1,1,1 m = 25 m på forstykkets skuldre ut til sidem..

Skjønner ikke noenting, har fellt de 15 første maskene har strikket rundt og fellt 4 før de 15 og 4 etter 15.. men da henger jo en maske igjen på andre siden. Vanskeligt å forkalre, men jeg har nok gjort feil.

Kanskjen noen kan forklare det litt enklere for meg?(første genseren eg strikke, og kjenner inegn som kan hjelpe)

Hadde satt stor pris på det!:)

Skrevet

Er du sikker på at det ikke står "fell de 15 MIDTERSTE m på forstykket"? Jeg vil tro det er det du skal begynne med. Tell deg ut fra hvor mange masker det er mellom sidemerkene (95 m? - ut fra hva du skriver om antall m igjen etter felling). Når du har felt de 15 midterste maskene (som da blir nederst i halsutringningen), begynner du å felle videre på hver side av halsen. Da starter omgangen på hver side av halsen. Du feller de første 4 m på pinnen, strikker helt rundt til andre siden av halsen. Når du strikker tilbake derfra, feller du de første 4 m. Så følger du videre med felling som det står i oppskriften. Til slutt skal det være igjen 25 m på hver side av halsen (innenfor sidemaskene). Ikke så lett å forklare... Håper det blir riktig og at du forstår hva jeg mener :o) Lykke til!

Skrevet

Det er jo mest sannsynlig som "tredje drøm" skriver at du skal felle de 15 m i midten så får du "halsåpning" også fortsetter du å strikke mønster og felle som oppskriften sier "på sidene" som blir skuldrene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...