ღ☆Rosakrone & lilleprins☆ღ ♥ Skrevet 8. desember 2010 #1 Skrevet 8. desember 2010 Hei. Tilhører småtroll 0-1 år men titter innom her for å spørre om noe;) Siden dere har erfaring med små og i vinterhalvåret. Og om dere husker litt;) jeg sitter her med en liten tass på 5 uker ;o) Og vinteren her er nå på full skur (østlandet..) Hva gjorde dere når det er så kaldt att man ikek kan trille ute osv.? Gjorde dere noe som ga litt A-ha opplevelse? Noe triks som man vil dele? Jeg føler jeg bare blir så innesperre.. ;/ Har kun vært ute på utflukt til helsesøster o.l.. Takk for svar=)
lisabet med gutt og jinte © Skrevet 8. desember 2010 #2 Skrevet 8. desember 2010 Det kan være hardt å måtte tilbringe så mye tid innendørs. Jeg fødte selv i desember og som alltid, fulgte det en lang kuldeperiode i januar...bor også på Østlandet. Jeg har ikke så mange tips, akkurat, men prøv å fylle tida med noe som er meningsfult også for deg. Babyen tar sikkert myyyye tid for deg enda, men det er viktig, ikke mist for din "mentale helse", å få tankene over på noe annet innimellom. Trøst deg med at det pleier å komme en mildværsperiode før jul og tenk på den koselige tida som kommer... Hvis du får helt brakkesyken, snakk med helsesøster...de har ofte noen gode tips og er faktisk ikke de verste man kan lette hjertet sitt til heller :-))
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #3 Skrevet 8. desember 2010 Jeg fikk min prins i januar 09 og alle husker jo den vinteren i fjor hehe den var passe kald.. så det var å være inne.. jeg sov masse når gulle sov, og jeg kosa meg bare sammen med han.. valgte å ta han med en tur på senter og kose oss litt.. eller jeg shoppet han var med ;o) Bare passe på at bilen er god og varm.. Leste bøker, strikket litt, gjorde om litt hjemme. ja koste meg og er veldig glad for det nå, fordi tiden gikk så altfor fort, plutselig ble han barnehagebarn og borte fra meg, og i full jobb når han var 1 år.. nå blir han snart 2 år og jeg skjønner ikke hvor tiden har blitt av.. Kos deg... kleeem
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #4 Skrevet 9. desember 2010 Få folk til å komme på besøk til deg. Du kan ta bilen til kjøpesentre eller dra for å besøke andre. Når det er mange minus, kan du jo varme opp bilen før du bærer ungen ut.
Trollemor75 Skrevet 10. desember 2010 #5 Skrevet 10. desember 2010 Fikk Trollet i februar 09. Vi bodde på Vestlandet så fullt så kaldt var det ikke, men det ble mye innetid likevel. Sov eller leste mens han sov, sendte epost, så på tv-serier mens jeg ammet (en amming= en episode av Sex and the City)... Det ble korte turer hver dag, kanskje ikke mer enn 300 m for å kjøpe brød. Jeg syntes egentlig det var helt ideelt å få vinterbarn, fordi etterhvert som han ble mer aktiv ble være også finere. Vi hadde en kjempe fin sommer sammen med lunsj i parken og laaange turer! Og jeg følte meg tryggere når han begynte i barnehagen som 1,5 -åring i august enn om han hadde vært 1 år.
FruTB Skrevet 11. desember 2010 #6 Skrevet 11. desember 2010 Åh, jeg husker den følelsen der! Bo er født 30. oktober, og det var sinnssykt mye snø den vinteren! Når det var kaldere enn 10 minus så var jeg bare inne med ham. Husker at jeg trøstet meg med noe jeg hadde lest et sted; at små barn har ikke et behov få å komme ut å oppleve ting (selv om man hører om det også rundt om), men at de trives aller best hjemme i rolige og trygge omgivelser, med mamma som underholdning Var det varmere enn 10 minus så gikk jeg en liten times tur hver dag - men ikke stort mer enn det. Ble mye besøk hos min mor, for å få litt avlastning og samtidig beholde roen! Jeg lovet meg selv den vinteren at om jeg skulle få et barn til så skulle det skje på våren. Synes det var grusomt å gå tur i kulde med gråtende baby uten å kunne ta han opp for å trøste ... Haha, ikke mye oppmuntrende svar her dessverre ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå