Gå til innhold

Kan noen hjelpe litt? Ang nattavvenning, lære å finne søvnen selv...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jenta mi er snart 10 mnd, og jeg skal snart begynne å jobbe igjen. Jobber 50% natt. Problemet er at hun spiser et par ganger i løpet av natta... Hun tar ikke flaske, vil bare ha pupp. Hun har nesten aldri klart å sovne uten å puppes i søvn. Dette gjelder både dagtid, kveldstid og nattestid. Hun hadde kraftig kollikk de 3 første månedene, og de siste 2-3 månedene har hun vært plaget av væske på mellomøret som kan gjøre at det er litt ubehagelig for henne å ligge nede. Dette har gjort til at hun har fått puppen de gangene hun har våknet om natta.

I natt begynte vi nattavvenning... Pappan gikk inn til henne, bysset og trøstet litt, men hun var rasende!!! Skrek og skrek!

Vi hadde lagt opp en strategi der vi hadde bestemt oss for å la henne ligge i sengen mens vi sitter i en stol på siden av henne. Med jevne mellomrom legge henne ned og ta på dyna, og si hysj, nå er det natta. Unngå øyekontakt.

Men så ble jeg usikker? Er dette en skrikekur? Vi er jo inne sammen med henne hele tiden? Føler vi gjør henne en bjørnetjeneste hvis vi skal bære henne i søvn?

Ble litt langt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror dere gjør det helt riktige ifht å ikke gå fra henne.

Jeg tror pappaen må ta en del av greia her - for du lukter jo melk!

Min snupp nattavvente seg selv, så jeg er jo ikke sikker, men jeg tror jeg hadde gitt henne mat en gang i løpet av natten og ikke kuttet begge på en gang.

Det er ikke noe i veien for å ta på henne når hun ligger i senga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...