Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #1 Skrevet 8. desember 2010 Altså antibiotika mot kviser. Var til hudlege igjen i går, og har nå fått med blodprøveskjema for å ta første blodprøve på fastende mage i morgen på legekontoret. Om den er ok, så får jeg første resepten. Har forsøkt alt mulig før dette for kvisene og de sorte prikkene, og alle andre reseptbelagte medisiner, men ingeting har fungert. Så nå er det toppen av pyramiden, men jeg kjenner at jeg er litt skeptisk også. Etter å ha lest nøye gjennom bivirkninger og anbefalninger blir det jo nesten som å skulle leve som gravid igjen i 6,5 måned. Helst ikke drikke alkohol, ikke lov til å trene hardt, ikke trene med vekter, ikke ta noe naturkostpreperater, ikke en gang ta trankplser, regne med å bli småkvalm, få hodepine, månedelig oppfølging med blodprøver osv. Jadda, dette kan bli kjekt gitt, men føler meg likevel klar som et egg for å kanskje endelig bli kvitt alle de vonde kvisene som jeg nå har hatt av og på i 18 år. Noen som har noen erfaring med medsisinen?
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #2 Skrevet 8. desember 2010 Moren min har brukt den, men måtte slutte pga ekstreme bivirkninger (slimhinnene ble så tørre inkludert på øynene slik at hun plutselig mistet sidesynet). Du må regne med meget ubehagelige bivirkninger, men selv mamma som ikke klarte gjennomføre kuren har fått stor forbedring i sin cysteacne. Du får jo ikke denne medisinen med mindre alt annet er prøvd og med mindre acneproblemet er alvorlig så det skader ikke å prøve, og du kan alltids slutte om det skulle bli for ille.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #3 Skrevet 8. desember 2010 Jeg har brukt det. Fullførte halvparten av kuren. Måtte gi meg pga heavy bivirkninger. Tørre slimhinner, tørre lepper, hud,hår. Fantes ikke fuktighet i nesa mi, utrolig vondt. Ble veldig nedstemt og sliten. hadde vondt i alle ledd i kroppen. Satte kroppen ut av spill lenge etterpå. Jeg mener at dette er gift for kroppen menhva gjør man ikke for utseendet. Ble bedre men ikke helt bra. Er både for og imot dette produktet.. Det er alltid et underliggende problem til akne og jeg synes de bruker lite tid på å finne det ut.. Har du brukt diane? Metformin har fått min hud bra igjen, sammen med store doser B-12.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #4 Skrevet 8. desember 2010 Uff, dette var ikke så oppløftende lesing, men takk likevel for svar. Jeg har prøvd ALT ja, absolutt alt annet, alle medikamenter, p-piller, naturkostgreier osv som finnes trr jeg. Har vært plaget i over 18 år nå og tror jeg skal tåle en del for å bli kvitt problemet, men så klart skal de ikke gå helt på helsa løs heller. Tror jeg prøver, og så får jeg heller slutte underveis om det blir for gale. HI
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #5 Skrevet 8. desember 2010 Du skal ikke ha tilskudd av A-vitamin(derfor ikke tran heller). Det ER et tøft preparat å gå på. De vanligste bivirkningene er sart hud(ikke vokse den ), og tørre slimhinner og lepper. VELDIG tørre. Ellers hadde jeg ingen bivirkninger. Men det var tøft det som var. Det med alkohol - en kan drikke dersom en ikke har problemer med leveren, selv om det beste er å la være. Jeg gjorde det, uten problemer. Men ikke mye og heller ikke noe ofte. Jeg vet det ikke var et problem, pga de tette blodprøvene en må ta. Det hjelper på det det skal hjelpe på. Og det er også det ENESTE preparatet som faktisk virker inn på fine rynker De flates ut. Jeg merket det godt på de små smilerynkene her og der Det er ikke antibiotika, men er basert på A-vitaminsyre, mener jeg.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #6 Skrevet 8. desember 2010 Det er ikke antibiotika, så er det sagt. Jeg har brukt det, og det virket helt fantastisk! Måtte bruke det i 9 mnd, og klart, der var bivirkninger. Tørre slimhinner, ekstremt tørre lepper, tørre hender. Smerter i ledd, klarte ikke gå tur engang, dvs ingen trening de mnd jeg brukte de. Jeg drakk alkohol noen få ganger mens jeg stod på de, var helt uproblematisk. Står vel også at man skal unngå sol, men jeg dro til syden mens jeg stod på de, reduserte bare dosen og smurte meg godt, ble ikke litt solbrent engang. Jeg vil anbefale deg å prøve, for meg var det verdt alle bivirningene jeg fikk. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #7 Skrevet 8. desember 2010 Må bare svare her, er hudterapeut og jobber mye med problemhud. Bivirkningene er mange desverre, men en effektiv kur for de fleste. Problemet er at dersom du ikke følger rådene om feks soling, varm damp, trening, andre syreprodukter, peelinger osv.kan langtidsskadene bli svært mange. Dette er en STERK kur, og jeg anbefaler folk til å ta den kun om nødvendig. Dvs prøvd ut det meste først, ikke se på den som et quick fix! Bruk den evnt med vett og forstand!
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #8 Skrevet 8. desember 2010 Takk for også positive svar! Ja, jeg er klar over at det blir tøft, så jeg er forberedt på å bruke mye lipsyl og god krem på både hender og i ansikt. Er klar for å ofre litt for å få bort de vonde og plagsomme kvisene nå. Håper jeg slipper unna med så få bivirkninger som mulig og får effekt av dem! HI
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #9 Skrevet 8. desember 2010 Tro meg, jeg har prøvd ut alt og litt til, også andre ganske sterke medisiner, gått til hudpleier osv. Ingenting hjelper. Gjør så klart dette mye av kosmetiske grunner, men ikke bare derfor. Kvisene er rett og slett veldig vonde og verker, så er det er et fysisk ubehag med dem også. Har slitt med acne i over 18 år nå. Jeg er alltid nøye med å følge rådene jeg får når jeg går på medisiner, så kommer nok til å være flink. Er jo "bare" 6,5 måned, så det skal jeg klare. Verste blir å ikke trene vekter ol tror jeg, samt tørre lepper. Det andre ser jeg for meg at jeg skal leve bra med den tiden det står på. HI
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #10 Skrevet 3. juli 2013 Jeg gjennomførte kuren for flere år siden og det var tøft, men det var verdt det :-D Har ikke hatt kviser siden :-D Kjøp inn gode kremer og smør deg hele tiden. . Tillegg må du alltid ha leppemade på deg, prøv deg frem hvilken sorter som fungerer. I tillegg er det lurt å ha papir på seg. (jeg begynte alltid å blø neseblod når det minst passet seg) I starten blir kvisene litt verre, deretter blir det bedre. Lykke til! Anonymous poster hash: 7a34a...309
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #11 Skrevet 3. juli 2013 Mannen har brukt det, og blitt MYE bedre. Han er flink å smøre seg, alltid blistex på leppene. Bruker øyedråper for tørre slimhinner og oljenesespray. Anonymous poster hash: e599f...95f
Magia Skrevet 3. juli 2013 #12 Skrevet 3. juli 2013 Jeg har igjen ni dager av kuren min nå. Da har jeg gått på de siden januar. Det har vært beintøft. Mye smerter i kroppen - rygg, knær, hofter osv - og ekstremt sår og tørr hud på lepper, i nesa og rundt og i øynene. De siste to månedene har de påvirka humøret mitt tror jeg (litt vanskelig å si, da det kommer litt snikende). Det skal bli himmelsk å bli ferdig med den giften her! Så, det var det negative. Det positive er at det virker! Selvfølgelig vet jeg ikke enda om det kommer til å virke også når jeg er ferdig på dem, men flere i familien min har hatt god langtidseffekt av dem. Alvorlig acne er ikke bare et kosmetisk problem. Det er smertefullt hvis de er store/dype nok, og det er et problem som følger deg hvert sekund av dagen. Jeg mista helt selvtilliten etter noen år med vonde, stygge kviser. Alle bivirkningene har vært verdt det for min del Anbefales!!
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #13 Skrevet 3. juli 2013 Jeg fullførte kuren for ca ett år siden, og har nå etterpå kun hatt mini-kviser hvis jeg har slurvet med hudpleien. De vonde cystene har jeg ikke sett på over ett år. Bivirkningene jeg hadde var tørr hud, ekstremt tørre lepper, litt blødninger fra tannkjøttet og at håret aldri ble fett! På hendene brukte jeg adherma eksemkrem og på leppene fuktmasken til decleor (-smaker ikke godt, men funker!) Hvis bivirkningene blir for gale er det mulig å ta kuren over lengre tid :-) Jeg har fått selvtilliten tilbake takket denne kuren, så jeg hadde definitivt tatt samme valget igjen. Anonymous poster hash: 20ed5...7c0
adams25 Skrevet 14. oktober 2013 #14 Skrevet 14. oktober 2013 Isotretinoin fungerer bra for kvisene mine. Selv et år senere har jeg fortsatt ikke har det. Jeg personlig kjøpte den her på nettet uten resept http://www.trustworthypills.com så det er der jeg anbefaler at du får det for en god pris.
Isola&Lille+julegave Skrevet 14. oktober 2013 #15 Skrevet 14. oktober 2013 http://www.dailymail.co.uk/news/article-2234470/Roaccutane-effects-Warning-father-Jesse-Jones-talented-musician-commited-suicide.html Jeg ville i så fall prøvd absolutt alt annet først. Men tror ikke jeg hadde turt roaccutane uansett...,
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #16 Skrevet 14. oktober 2013 Jeg tok en kur for seks år siden og det løste kviseproblemet mitt helt! Jeg hadde ikke spesielt store problemer med bivirkninger. Jeg tok jevnlig blodprøver under behandlinger for å følge med på at det ikke gikk for hardt utover kroppen og fikk beskjed av legen at jeg kunne drikke litt alkohol, men med måte, og jeg trente som normalt under kuren også (kan ikke huske at legen sa noe om trening, faktisk). Jeg fikk sart hud, men det plaget meg ikke til daglig, jeg passet på å bruke høy solfaktor på ansiktet, hals og hender/armer hver dag, og det gikk fint. Det eneste var at jeg på et tidspunkt vokset øyebrynene (dette var to dager før bryllupet mitt), helt uten å tenke på at det kanskje ikke var det lureste og voksingen tok ikke bare småhårene, men også med huden mellom og under øyebrynene på hver side! Jeg har fortsatt arr etter dette (ikke noe som synes for andre, det er bare bittelitt mer ruglete hud mellom øyebrynene enn andre steder i ansiktet. Heldigvis klarte jeg å sminke godt over det på bryllupsdagen). Anonymous poster hash: d56c1...b06
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #17 Skrevet 14. oktober 2013 Nr.16 igjen... Forøvrig er følelsen av å stå opp om morgenen og kunne gå rett ut av døren UTEN å sminke seg helt fantastisk! Jeg sminker meg selvfølgelig innimellom, men i mange år la jeg full sminke hver dag, rett og slett fordi jeg følte meg så utrolig stygg uten sminke. Av hudbehandlinger føler jeg at jeg prøvde alt. Jeg la om kostholdet, gikk til månedlig antikvisehudpleie med laser, jeg prøvde to forskjellige antibiotikabehandlinger som skulle virke på huden (og det gjorde de forsåvidt, men det varte ikke lenge etter avsluttet kur), jeg brukte masse pengeog få r på forskjellige hudpleieprodukter og ingenting hjalp. Roaccutankuren fjernet problemet nesten helt. Jeg får fortsatt en kvise i ny og ne og det er bare ett hudpleiemerke jeg tør å bruke (huden min reagerer på alle andre merker med å bli rød og utvikle småkviser), men nå er det aldri sånn at jeg skammer meg over huden min lenger, lar være å gå ut fordi jeg føler meg stygg, ikke åpner døren uten å sminke meg først eller står foran speilet og gråter fordi jeg tenker at jeg EGENTLIG er pen men at det er umulig å se det under alle kvisene. De 9 mnd jeg brukte Roaccutan kjennes som veldig kort tid i den store sammenhengen, og resultatene jeg fikk gjorde undre for selvtillitten. Anonymous poster hash: d56c1...b06
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #18 Skrevet 14. oktober 2013 Vær så snill, ikke begynn på de pillene. Jeg gikk fra å være en livsglad, entusiastisk jente til å bli alvorlig deperimert. Det var en grusom tid, og jeg var deppa i 2 år før det gikk over. Klarte ikke å stå opp. Mange tar også selvmord på disse pillene! Jeg var alvorlig plaget med kviser, men det er ikke verdt sjansen å begynne på det. Det finnes egne nettsider som advarer mot disse pillene. Ikke uten grunn! Ville ikke anbefalt disse pillene til min verste fiende engang... Anonymous poster hash: 4640c...6a5
Underhuden Skrevet 15. august 2016 #19 Skrevet 15. august 2016 Her finner dere det meste av informasjonen dere lurer på:(faglig + brukererfaring)Medisinsk behandling av akne
Anonym bruker Skrevet 15. august 2016 #20 Skrevet 15. august 2016 For noe tull at mange tar selvmord! Det har vært noen som tok selvmord, men de hadde alvorlig depresjon før kuren startet. Jeg har gått på kuren i 9 mnd, og merket svært lite til det. Trente som før, også tung styrke. Apoteket har en egen hudkrem for de som går på kuren, den fungerte fint. Ikke bruk lyspyl, det gjør vondt verre. Jeg brukte Elizabeth arden 8 h lipbalm, og hadde ikke tørre lepper heller. Eneste jeg merket var tørre øyne, og det løste seg med dråper innimellom. Jeg er kvitt alle de dype, vonde kvisene. Hadde mange på kinn og kjeveparti. Får fortsatt noen bittesmå, og har litt arr, så kan dessverre ikke kutte sminket helt. Men livet har blitt helt annerledes. Jeg er kjempefornøyd. Slapp også blodprøver da mannen er sterilisert og ingen fare for graviditet. Tok en ved start av kur og en ved avslutning. Drikker lite. Anonymous poster hash: 943b9...197
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå