Gå til innhold

øm mellom bena( på overtid! )

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke særlig med tegn på fødsel, men i dag er jeg plutselig øm nedover innsiden av lårene...pluss at det av og til føles som jeg må gå med bena fra hverandre når jeg reiser meg. Noen som har hatt det slik rett før fødselen? Er så J..... lei, og synest overtid er skikkelig skummelt, og håper nå at dette er en begynnelse! tanken på å gå minst 9 dager til er GRUSOM, her er det bare tårer og vondt, ikke noe kos å være gravid nå nei=/ sorry klaging, vet det er flere enn meg som er lei !!!

Takker for svar =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Vi må ha lov til å klage, dette er verdens tyngste jobb og vi får ikke fri ett sekund.

Jeg har det også sånn men er i uke 34 så for min egen del håper jeg at det ikke er tegn på nært forestående fødsel. Det er nedpress altså hodet som trykker nedover i bekkenet. Har du åreknuter eller er hoven nedentil i tillegg?

Det er jo tegn på at ting skjer men hvor lang tid det vil ta vet ingen, de kommer når de er klare eller når legene bestemmer at de skal ut. Ikke oppmuntrende når man er møkk lei.

Jeg har ingen tips som funka sist heller.

Masse lykke til, du savner denne tiden etterpå når babyen gråter og du føler at livet en stund bare dreier seg om amming og bleieskift (det savner du også senere).

Skrevet

Godt det er lov å klage, silla... =) det gjør vel ingen nytte...menmen!

Det kjennes ikke ut som nedpress, men mer som om jeg har blitt "banka" på innsiden av lårene liksom. Har ikke åreknuter nei.

Ja de kommer vel når de er klare.. men når jeg merker noe nytt så må jeg spør om dette kan være en begynnelse, hehe =)

Nei tips! det skal jeg aldri anbefale noen mer... har også prøvd mye og har ikke særlig tro på noe lengre=P

Ja kanskje jeg savner denne tiden, men det må i tilfelle være fordi jeg har glemt hvor tungt det er å børe "tusen" liter med vann ;-)

Lykke til videre i svangerskapet =)

Skrevet

Noen av livets store ironier er at når babyen er lagt på magen er det vonde og ubehagelige glemt. Man savner hele tiden forrige stadie i prosessen når babyen blir født og vokser. Det var i hvertfall min erfaring og flere venninner sier det samme.

Masse lykke til, du er snart i mål du.

Skrevet

Babylykke - det høres jo litt rart ut - jeg har det ikke sånn men kan jo hende det er rett rundt hjørnet for deg nå da :) JEg har hatt litt maserier/sterke kynnere men ingenting mer. Er så leeeeei.. skulle hatt betalt for å sitte å svare her inne på bim - da hadde jeg vært rik snart ;)

jeg tror jeg kommer til å gå fullt over jeg nå - virker ikke som denna ungen har noen planer om å komme til verden med det første :S

Skrevet

Ja jeg frykter også at jeg må møte på neste overtidskontroll som er 12 dager over termin=/ var hos jordmor i dag og hun kjente at jeg hadde kynnere uten at jeg selv merket det, så det er i det minste ett godt tegn... men alt hun sa gikk rett gjennom meg egentlig! jeg er så nedenfor at jeg ikke klarer å tro dette vil starte av seg selv... hun mente jeg skulle fortsette med sex fordi det er med på modningsprosessen, selv om det ikke setter fødselen i gang...sååå forsett så lenge du orker, Amazing =). Hun sa også at for 80 prosent av de som har gått 41 uker går fødselen i gang av seg selv... håper ikke vi er en av de 20 prosentene som må vente lenger eller bli satt i gang =/

Vel vi har i det minste forståelse her inne... føler ikke særlig mange andre forstår hvor tungt det er nå.. det verste for meg er psyken.. en ting at det har vært tungt å ha vondt i flere uker, men når tårene bare triller ukontrollert føler man seg ikke særlig normal. Heldigvis kom dette først nå på overtid.. stakkar de som har det slik i 9 mnd!

Skrevet

Har du prøvd akupunktur? Opplevde det selv som et veldig effektivt startmiddel sist. Kroppen er full av triggerpunkter på de merkeligste steder... :)

Skrevet

nei jeg vil prøve detm jordmor anbefalte det, men jeg skulle helst begynt for noen uker siden sa hun... er det lett å få time på dagen, noen som vet? Bor i bergen =P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...