Gå til innhold

Hva hadde dere gjort? Sp.mål om barnehagevalg.

Anbefalte innlegg

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Her er fristen 1.feb og vi må bestemme oss nå i julen. Vi er enige om hvilken barnehage som skal være ønske nr 3, men ikke nr 1 og 2.

Situasjonen er denne: Vi bor 2 min unna (gangavstand) en kommunal barnehage. Vi kan faktisk se barnehagen fra verandaen vår. Dette er en svær barnehage med over 100 barn. Det er en åpen barnehage og de henter mye av pedagogikken sin fra Reggio Emilia. Jeg syns tanken er god, men jeg mener at dette blir for svevende for barn under 3 år og er vel mest for tradisjonelle avdelingsbarnehager. 1 åringene er inne på egen base, mens 2åringene blir plassert i familiebarnehager og 3-6åringene er i barnehagen igjen... Er ikke dette en litt rotete start for de små?? Men samtidig er det jo utrolig kjekt å kunne slippe å være avhengig av bil og bilseter, for når vi får nr 2 kan vi ha late morgener og bare trille bort og levere.... Hmm...

Men vi bor bare 4 min unna (med bil) en gårdbarnehage som jeg lenge har vurdert som nr 1. Dette er en privat barnehage og den har to avdelinger. Hadde det ikke vært for at vi er avhengige av bil her, så hadde jeg satt denne som nr 1 med engang.

Nok et luksusproblem! Ikke lett alle disse valgene vi må gjøre for disse små, altså!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville gått for gårdsbarnehagen som nr 1 jeg :)

Skrevet

tror jeg ville valgt gårdsbarnehagen hvis jeg trodde det var et bedre sted for barnet, det er jo der mesteparten av hverdagen skal tilbringes! Kjempeviktig at de har det ok da!

Skrevet

gårdsbarnehagen utentvil! Vi må kjøre 15 min uansett hvilken bhg vi velger så ser ikke det problemet.

Men nå er jeg stor motstander av store barnehager da! syns det blir for utrygt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...