Gå til innhold

Hva er ditt beste råd for å lindre menssmerter?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Plages mye av det. Har 2 dager hvor jeg bruker veldig mye smertestillende, ibux og paracet. Har prøvd brexidol og det var litt varierende virkning.

Hva gjør du når det står på som værst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

P-piller er det eneste som har funka her ... Var såpass ille en periode (to år) at om jeg våknet midt på natten av menssmerter kunne jeg bare drømme om å få reist meg opp. (Prøvde noen ganger; den ene gangen bokstavelig talt svimte jeg av halvveis ned trappa og kom til meg selv igjen på gulvet med blåmerker overalt.) Rulla ut av senga, rullet/krabbet bort til trappa, akte meg ned trappa halvveis sittende, halvveis liggende, rullet/krabbet bort til medisinskuffen og hev innpå to naproxen og to ibux, rullet meg bort i dusjen og lå med varm vannstråle mot vekselsvis magen og korsryggen til de verste krampene ga seg.

Naproxen fungerte som regel bedre enn ibux og paracet, men vi snakker STORE mengder smertestillende for å i det hele tatt fungere relativt normalt. Anbefaler en tur til legen hvis du er sterkt plaga ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd mye, har vært plaget i over 10 år.

I alle år har alle sagt at alt blir bedre bare du får født et barn. DET gjorde det ikke..så der er jeg dritskuffet.

Var så ille en periode at jeg fikk somadril til å ta den ene dagen det gjorde sykt vondt. For meg er menssmerter like vondt som å føde.

Det er vanskelig å ikke vise at du er ekstremt smertepåvirket på jobben da. Vil ikke ha fravær heller..

Men jeg må nok begynne med noe annet av smertestillende igjen.Vil bare ikke trykke i meg så mye,føler jeg har tatt nok i livet allerede..

Huff det er ikke lett..

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naproxen som tas i det du kjenner antydning til smertene.

Jeg hadde alltid Naproxen på meg. Hadde 2 i lommeboka, 2 i jakkelomma, 2 i veska, 2 i nattbordskuffen. Da hadde jeg uansett hvor jeg befant meg. For de funka best om jeg fikk tatt de med det samme jeg kjente smertene kom.

Det som til slutt ble min redning var graviditet og fødsel, eller faktisk en SA. Etter det har jeg ikke hatt menssmerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Jeg var sterkt plaget med menssmerter helt siden jeg fikk mensen første gang som 11åring. Smertene kom samtidig med den første bloddråpen og varte 7 dager til ende. Jeg lå og vrei meg og grein hele uken. Var på utredninger, men alt var "fint" og ikke noe galt. Fikk fortalt som 18åring at det eneste som kunne hjelpe var å føde et barn. Gikk på store mengder med smertestillende for å fungere en liten periode, men det hjalp ikke nok og fraværet fra skole ble bare større og større. Redningen for meg ble, etter mange ulike varianter, p-pillen cerazette. Med den mistet jeg mensen og dermed smertene. Det er det eneste som har fungert for meg i løpet av 11år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ibux+paracet (sammen)

Varmeteppe i senga (ligge på magen)

God gammaldags flatfyll (varm opp med 1 flaske vin, og deretter gå over til sprit, gjerne 96% (kan godt blandes ned først, før man tilsetter blandevann)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naproxen og varmepute er det eneste som hjelper hos meg. Men tabletten må taes så fort man har antyding til murring. Desverre tåler jeg ikke naproxen så bra pga magen, men ikke noe annet hjelper så må bare bruke dem i den perioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...