Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #1 Del Skrevet 7. desember 2010 Noen som har hørt om barnehager hvor de praktiserer dette? Hva er det for noe slags tull??? Dersom barnet har bæsjet så mye at han måtte bli badet, så tapper man vel ikke vann i balje, for så å dyppe barnet nedi? Da tar man vel heller rennende vann på rumpa og skyller det vekk? Blir helt sjokkert her, hva tenkte hun på??? Og dersom de var så underbemannet, så hvorfor prioriterer de å BADE barna?? Vaskeservietter med lunkent vann fungerer bra nok, de fleste foreldrene bader sikkert barna sine selv uansett når de kommer hjem? Åj, ble mange spørsmål, men jeg er skikkelig irritert kjenner jeg... Jeg vil heller hente et møkkete og nedbæsjet barn, enn et barn som er skadet for livet.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tante Blås Squaw Skrevet 7. desember 2010 #2 Del Skrevet 7. desember 2010 Uansett så kjenner man på vannet sjøl før man lar ungen gjøre det. Skummel sak - skjønner ikke hvordan det kunne skje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #3 Del Skrevet 7. desember 2010 helighet da, er jo ikke vanlig å skade barnet! tenker du hadde vært kjempeglad om du hadde hentet barnet ditt nedbæsjet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #4 Del Skrevet 7. desember 2010 Link? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adele Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 7. desember 2010 #5 Del Skrevet 7. desember 2010 Helt forferdelig. Og barnet fikk 2. og 3. grads forbrenning, og har altså ikke kunnet blitt dyppet kjapt i vannet, som må ha vært virkelig glovarmt. Huff, tragisk sak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #6 Del Skrevet 7. desember 2010 Vannet må jo ha vært nærmest kokende for å få det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #7 Del Skrevet 7. desember 2010 Ja, men herlighet da! Det var jo ikke det som var poenget mitt; om hvorvidt jeg vil hente et nedbæsjet barn eller ikke? Les innlegget mitt en gang til du før du begynner å taste... HI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #8 Del Skrevet 7. desember 2010 Tragisk sak Men det er da vanlig på småbarnsavd å leke i vann. Det er en fin måte å bli kjent med elementet på samt sin egen kropp i bevegelse!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #9 Del Skrevet 7. desember 2010 La det ligge. Skjønner ikke hvorfor dere gidder å snakke om det lenger, saken blir ikke ugjort om alle sier titusen ganger hvor tragisk det var. Jeg håper barnet har det bra i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #10 Del Skrevet 7. desember 2010 Ja, da må det ha vært ganske varmt vann for stakkars ungen.. Hvor gammel var barnet? Irriterende at barnehageansatte ikke kan bruke den lille nøtten i hodet deres når det gjelder sånt!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #11 Del Skrevet 7. desember 2010 "La det ligge. Skjønner ikke hvorfor dere gidder å snakke om det lenger, saken blir ikke ugjort om alle sier titusen ganger hvor tragisk det var. " Nei, den blir desverre ikke ugjort... Men hvorfor vi gidder å snakke om det??!! Kanskje fordi det kan skje ditt og mitt barn neste gang dersom man ikke setter fokus på dette? Barnehager må være klar over hvilken tillitserklæring de får fra foreldrene... Selvfølgelig kan alle gjøre feil, men dette er en feil som ikke burde skje! Ingenting kan unnskylde denne hendelsen, håper hun aldri får jobbe med barn mer... HI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #12 Del Skrevet 7. desember 2010 det er lite hyggelig at du snakker så negativt om barnehageansatte da, eller assistent. Ja denne personen gjorde noe veldig galt og burde helt klart visst bedre men det betyr ikke at alle andre assistenter er brøhuer som du sier. Eller at det aldri kunen skjedd om det var en førskolelærer. (for ja jeg har desverre vært borti pedagoger som aldri har hatt med barn å gjøre utenfor litt erfaring fra jobb og som egentlig ikke har peil.) Det er helt forferdelig at dette skjedde, og dette mennesket må nok leve med den skyldfølelsen resten av livet, i tileg til at personen med stor sansynlighet mister jobben også videre så denne personen får nok sin straff for den uvitenheten den gjorde. Det skulle jo selvfølgelig aldri ha skjedd og jeg kan ikke helt fatte hvordan det skjedde. men ikke dra alle ansatte under en kam. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #13 Del Skrevet 7. desember 2010 Jeg skrev "et brødhue av en assistent", som er direkte rettet mot denne ene assistenten. Har ikke sagt noe som helst om pedagoger eller assistenter generelt. Er forøvrig enig i det du skriver. HI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #14 Del Skrevet 7. desember 2010 Dette var en ulykke!!! Tragisk ja, og det var nok helt sikkert IKKE gjort med vilje! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 7. desember 2010 #15 Del Skrevet 7. desember 2010 Det som irriterer meg mest er at assistenten får hele ansvaret. Strengt tatt er det krav om at kraner i barnehager ikke skal kunne levere vann med over 58 grader eller noe i den duren. Ikke tale om at noen får tredjegrads forbrenning hvis blandebatteriet er riktig innstilt. Kommunen har helt klart også et ansvar spør du meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #16 Del Skrevet 7. desember 2010 Det skal faktisk ikke så veldig høy temperatur for at et barn blir brent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #17 Del Skrevet 7. desember 2010 3.grads forbrenning krever høy temperatur ja! Da er alle tre hudlagene brent bort, og det krever i verste fall hudtransplantasjon. Du blir skadet for livet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 7. desember 2010 #18 Del Skrevet 7. desember 2010 Ja, den stakkars gutten har vært gjennom flere hudtransplantasjoner :-( Så jeg regner med at vannet var (u)lovlig varmt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 7. desember 2010 #19 Del Skrevet 7. desember 2010 Jeg tipper at for barnets del må det ha vært bedre å få ødelagt huden på beina enn på stumpen. Sånn sett er det da enda bra at barnehagen praktiserte bading framfor spyling av stump ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 7. desember 2010 #20 Del Skrevet 7. desember 2010 Altså selvfølgelig skal en barnehageansatt sjekke temperaturen på vannet, men ledelsen har også et ansvar for å tilrettelegge for et trygt arbeidsmiljø hvor det er vanskelig at ulykker inntreffer. Hvis temperaturen på vannet kunne bli så høy at man får 3.grads forbrenning var det egentlig bare et tidsspørsmål før noen fikk en skade. Det finnes jo knapt en gang private boliger lengre hvor ikke blandebatteriet er innstilt under skåldingstemperatur ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #21 Del Skrevet 7. desember 2010 Jeg synes det er grusomt det som skjedde med det stakkars barnet. Men på en annen side, så får jeg kjempe vondt av den stakkars ansatte. Jeg har selv jobbet i bhg, og vet hvordan det er å jobbe i stressede situasjoner. Av og til, så henger ikke hodet helt med i handlingene. Enhver person vil nok skjekke temperaturen, før man tar barnet i vannet. Men når man er i stresset situasjon, så kan man gjøre slike feil. Jeg har selv gjort "feil" i bhg. For eks så var det et barn, som begynte å spise maling, fordi jeg bare skulle skynde meg å fylle vann i koppen. Jeg kan vel si at hver eneste her inne har gjort "feile handlinger" med barna sine, men heldigvis så går det som oftest bra. Det var bare dette som resulterte i et veldig uheldig utfall. Huff, tenk så jævli for den ansatte, som må leve med dette resten av livet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #22 Del Skrevet 7. desember 2010 Ungen ble badet og den ansatte hadde hansker på og merket ikke hvor varmt vannet var. Ungen var vel 15 mnd eller noe, og selv om barnet ikke kan si ifra, så må den ansatte ha skjønt at noe var galt for ungen må vel ha hylt som en stukket grisunge. Tragisk sak, som aldri skulle skjedd. Alle kan gjøre feil, men det er stor forskjell på små hverdagsfeil og alvorlige sikkerhetsbrudd! Tror den ansatte fikk 3 uker fengsel pga dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tante Blås Squaw Skrevet 8. desember 2010 #23 Del Skrevet 8. desember 2010 Jeg er overrasket over den spontane støtten av den ansatte her. Javisst kan alle gjøre feil - men en SÅ grov feil? Kan det i det hele tatt kalles en feil? 2. og 3. grads forbrenning - det er ikke noe man får fordi det er "litt for varmt". Det er sikkert riktig at arbeidsplassen har ansvaret for at vannet ikke skal kunne bli kokvarmt, men det fratar likevel ikke den ansatte ansvaret for å sjekke om vannet er passe. Hun/han må vel ha sett at det kom varmedamp fra vannet, vel? Jeg har ALDRI tidligere hørt om en ansatt i barnehage som har klart å påføre et barn 2. og 3. grads forbrenninger, dette er ingen liten tabbe som å glemme ei lue eller rote bort sinksalva. Dette er veldig veldig grovt. Så nei, jeg ofrer ikke en halv kalori på å forsvare vedkommende. Min sympati ligger hos barnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille-Pernille Skrevet 8. desember 2010 #24 Del Skrevet 8. desember 2010 Jeg er helt enig med indianeren over her! Tenk dere selv hvordan dere ville reagert dersom deres 15 måneder gamle barn ble påført 2 og 3 gradsforbrenning, som medførte gjentatte operasjoner i narkose og 5 ukers sykehusinnleggelse. Barnet kunne i verste fall dødd, og da synes jeg ikke det er formildende omstendigheter at arbeidspresset var stort slik som retten kom frem til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #25 Del Skrevet 8. desember 2010 Yeah, what she said! Hundre prosent enig med indianeren. Dette er ikke en "feil" eller et "uhell", det er grov uaktsomhet, hinsides sunn fornuft og straffbart. Ignorance is no excuse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå