Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #1 Del Skrevet 7. desember 2010 Venter spent på svar. Håper alle svarer ærlig og at det ikke er bare dere "flinke" mødrene som skriver:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #2 Del Skrevet 7. desember 2010 Altfor ofte, helt ærlig! Jeg prøver å holde det til en gang i uka, og det går ofte, men pappaen, bestemor eller tanter og onkler sniker ofte til dem ett eller annet... Jeg skulle gjerne hatt dem litt sunnere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #3 Del Skrevet 7. desember 2010 Sjeldent. Min eldste er ikke glad i kaker og snop (bare is), og min yngste får kake/kjeks /bolle hvis vi er på besøk og det blir servert. Ellers får hun noenganger smake på marsipan eller sjokolade, max 3 ganger i mnd. Hun er utrolig glad i blåbær, så jeg pleier å kjøpe en kurv blåbær og gi henne en skål på lørdagene. I sommer ble det endel saftis på begge to. Potetgull etc kjøper vi aldri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Willy Wonka Skrevet 7. desember 2010 #4 Del Skrevet 7. desember 2010 Jeg har en 3 åring og en baby. Babyen er bare 6 mnd og får selvsagt ikke noe ennå. 3 åringen min får godteri på lørdag til barne-tv. Nå i desember har det blitt litt mer pga julebakst etc. Men vi prøver å holde oss til lørdager. Han har akkurat oppdaget at brus er godt, så han får et glass brus til søndagsmiddagen. Men hvis jeg har med 3 åringen på kjøpesenter så får han en bolle, er vi på besøk så får han selvsagt spise av alt vi får servert etc. Er ikke hysterisk. Men legger opp til et sunt og variert kosthold her hjemme. Tror det er viktig at de får et normalt forhold til både mat, godteri, kaker etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #5 Del Skrevet 7. desember 2010 Det er problemet vårt også. Jeg har kuttet ut lørdagsgodt som besto av to sjokoladebiter og rosiner fordi det er alltid noen som "dytter i" barnet vårt noe. Til og med barnehagen har kjekse minst en gang i uka, godteri på nissefest, pepperkakebaking, bollebaking, kake på bursdager og pluss litt til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #6 Del Skrevet 7. desember 2010 Hva mener du med den siste setningen din, W.Wonka? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #7 Del Skrevet 7. desember 2010 Enig med Wonka... Så en gang en dame løpe etter barnet sitt på ca 8-9 år og riste en kjeks ut av hånden på henne, hun var blitt påspandert av en nabodame som stod og ventet på bussen, og alle ungene som var der fikk smake... Jeg tror ikke at slikt hysteri er bra. Vanskelig for de som må stå og se på mens alle andre får. Selv vokste jeg opp med snop og brus hver dag. Det var vanskelig å stoppe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tante Blås Squaw Skrevet 7. desember 2010 #8 Del Skrevet 7. desember 2010 Lørdager - og bursdager og andre feiringer selvsagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #9 Del Skrevet 7. desember 2010 Jentene mine får faktisk kjeks hver dag de, marie kjeks eller kornmo. De spiser vel 2-3 stykker. kaker får de når det er noe spesielt. Is får de nå på vintern når det er noe spesielt, på sommern en pinneis hver dag (eller hjemmelaget smoothie is om vi har det.) Godteri får de litt på lørdager, noen ganger søndager. I tilegg spiser de rosiner et par ganger i uka og så mye frukt de bare vil. Ene barnet mitt er undervektig (har vært mye styr med maten der oppgjennom åra men kommer seg) andre ligger perfekt innenfor normalen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #10 Del Skrevet 7. desember 2010 Får daglig en hjemmelaget kjeks med ost på - som en liten "dessert" mellom middag og kveldsmat. Spiser middag rundt kl 15, så da er det litt lenge å vente til halv 7, spesielt siden snuppa er litt småspist. Annet snop har vi ikke begynt med ennå. Er bare litt over året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #11 Del Skrevet 7. desember 2010 Enig i at det var ekstremt med et såpass stort barn. Men, dette kan jeg finne på å gjøre med fireåringen min hvis middagen nesten er klar. For hans del er en kjeks lik null middag. Så det kan være andre grunner enn godterirestriksjoner. For å svare på HI sitt innlegg. Her blir det kaker, kjeks og sjokolade ganske ofte. I helgene er vi ofte på besøk eller har besøk selv hvor det blir noe godt. Det er ganske ofte bursdager eller arrangementer på skole og barnehage hvor søtsaker serveres eller selges og nå i desember er det ekstremt med kos og avslutninger. Totalt sett blir det ganske mye dessverre. Hjemme spiser vi lite snop generelt sett, men det blir fort noe når vi skal noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå