Gå til innhold

Brystpumpe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan anbefale en ok brystpumpe? Trenger ikke være elektrisk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

medela har mye bra. kjøpte en medela brystpumpe. dobbel og elektrisk. Betalte 1200kr for den. LIFESAVER ved brystbetennelse, sykt barn osv.. har selv aldri prøvd manuell pumpe..

Skrevet

Jeg fikk tips fra venner om elektrisk pumpe. Man blir visst ganske så sliten med en manuell. Og pumping tar lang tid! Ble anbefalt den fra Avent. Denne er både manuell og elektrisk i ett.

Skrevet

Jeg lånte Avent sin elektriske pumpe til førstemann, denne gangen har jeg kjøpt den manuelle. Den elektriske var bra den, men syns ofte jeg brukte den som manuell uansett og da holder det for meg :o)

Må si at jeg brukte den mye med første mann, og syns aldri at det var noe problem med at jeg ble sliten av å bruke den mauelt :)

Lykke til med kjøpet!

Skrevet

Jeg hadde Avent sin manuelle sist, men den fungerte IKKE for meg. Ble helt utslitt uten at det kom ut noe melk, uansett hvordan jeg stilte den inn. Fikk ut mer og fortere ved å håndmelke, men det er også slitsomt i lengden.

Har kjøpt Medela sin elektriske denne gangen, og håper og tror denne vil fungere bedre:)

Skrevet

Har prøvd det meste... Medela dobeltpumpe er helt suveren! De er svindyre med du kan finne gode "tilbud" på finn.no

Skrevet

Anbefaler for all del elektrisk. Hvis du må eller ønsker å pumpe en del får du lett scenebetennelse av pumping (i tillegg til rugging på vogn som gjerne må til for å få småttiser til sovne).

Var veldig fornøyd med Avent.

Skrevet

Jeg brukte manuell brystpumpe sist og synes det var helt greit. Ble hverken sliten eller lei av å pumpe med den. Men det har vel sikkert litt med hvor mye man pumper kanskje:) Fikk den gang låne en Medela manuell pumpe, men tenke å få tak i noe brukt denne gangen å kjøpe.

Ser det er mange forskjellige oppfatninger av pumpene. Noen som kjenner til om det har vært en test på brystpumper?

Skrevet

Noen som vet om man kan koke Medela Swing Elektr Brystpumpe??

Tenkte kanskje å kjøpe brukt siden jeg er litt usikker på om jeg får bruk for den ennå.. men sikkert kjekk å ha tilgjengelig hvis man får akutt brystbetennelse. Eller tenker jeg at man må pumpe litt på flasker etter hvert som barnet blir eldre ifb med barnevakt o.l. Ikke sant? :=)

Skrevet

Alle brystpumper (noen av delene) må kokes så det kan du helt sikkert.

Flasker må også kokes i starten.

Jeg måtte pumpe fra første dag pga av ammeproblemer i begynnelsen.

De fleste har en litt trøblete start og da må du pumpe for å holde produksjonen i gang. I tilleg er det greit å vende barnet til flaske fra starten av. HAdde i tillegg sist en som spiste 4-5 timer i et strekk hver kveld (ja det er ganske vanlig selv om det høres sykt ut) og da var det greit å ha pumpe litt som avlastning!

Skrevet

Medela Swing elektrisk pumpe er helt genial, veldig fornøyd med min=) De delene som kommer i kontakt med melk/ pupp kan kokes ja, så ikke noe problem å kjøpe brukt! Eventuelt kan man jo vente til etter fødsel med å kjøpe, jeg trengte f.eks brystpumpe fra dag 1 med første, og kjøpte den da på vei hjem fra sykehuset (denne gangen har jeg ikke brukt pumpa en eneste gang enda, og jenta er 2,5 mnd gammel)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...