KzH Skrevet 7. desember 2010 #1 Skrevet 7. desember 2010 Er 25 uker og trener fortsatt spinning. Siste timene har jeg kjent en stikkende smerte kun på venstre side av magen, og det kommer kun når det er hurtig tempo. Hvis jeg setter meg ned og tar det litt roligere, forsvinner det. Er det på tide å slutte å trene nå? Hadde satt meg et mål ut året hvertfall, men nå vet jeg ikke helt.
S+C - KS 27.05.11 Skrevet 7. desember 2010 #2 Skrevet 7. desember 2010 Trenger vel ikke slutte å trene, men bare ta treningene litt roligere? Jeg har tenkt å trene så lenge som mulig, sist slutta jeg i uke 20 etter råd fra en teit jordmor. Ble i ekstremt dårlig forfatning (kondisen spesielt) kort tid etter dette. Men jeg bør vel strengt tatt begynne på igjen med trening før jeg kan slutte... får ikke trene av legen nå pga ekstrem kvalme og stor vektnedgang. Ikke at jeg hadde klart o jeg fikk lov heller... Men når kvalmen gir seg holder jeg på ideen om å trene (om enn moderat intensitet) helt ut sv.skapet.
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 7. desember 2010 #3 Skrevet 7. desember 2010 Neida, ikke kutt ut treningen! Ta det heller litt med ro, og lytt til kroppen! Jeg har også kjent en stikkende smerte i magen når jeg står på sykkelen, har tenkt at det er ligamenter til livmoren eller noe sånt... Men jeg er mye kortere på vei enn deg da... Sett styret litt høyere, og husk på at det ikke er tiden for å øke kondisen! Nå skal du bare mosjonere for å vedlikeholde og holde deg i form!! ) Selv håper jeg å kunne trene helt frem til termin! Har ikke trent i mine forrige graviditeter, men kjenner allerede hvor godt det er for meg!! Lykke til med magen!
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 7. desember 2010 #4 Skrevet 7. desember 2010 Neida, ikke kutt ut treningen! Ta det heller litt med ro, og lytt til kroppen! Jeg har også kjent en stikkende smerte i magen når jeg står på sykkelen, har tenkt at det er ligamenter til livmoren eller noe sånt... Men jeg er mye kortere på vei enn deg da... Sett styret litt høyere, og husk på at det ikke er tiden for å øke kondisen! Nå skal du bare mosjonere for å vedlikeholde og holde deg i form!! ) Selv håper jeg å kunne trene helt frem til termin! Har ikke trent i mine forrige graviditeter, men kjenner allerede hvor godt det er for meg!! Lykke til med magen!
Blueeyes33 Skrevet 7. desember 2010 #5 Skrevet 7. desember 2010 Hei du:) Jeg er nå i uke 28 og har trent jevnt og trutt så langt i svangerskapet. Jeg trente en god del spinning, men har kuttet ned på dette fordi jeg fikk så mye kynnere av det. Snakket litt med legen og jordmor om trening og de sier at jeg skal bare trene så lenge jeg ikke fremprovoserer smerter. Da det virker som du får vondt av spinningen kan det kanskje være en ide og finne en annen aktivitet, eller rett og slett sette ned tempoet på timen:) Jeg trener en god del styrke, går mye tur og svømmer. Er ikke alle som klarer svømmingen pga bekken, men det funker som bare det for meg:) Svømmer mellom 10000 og 12000m hver gang, helt herlig:) Håper du finner et godt alternativ til spinningen hvis det fortsetter å gjøre vondt og at du ikke slutter med treningen, er jo kun positivt å holde seg aktivit så lenge man greier det:) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå