Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #1 Del Skrevet 7. desember 2010 Æsj har ei bekjent som jeg ikke takler i det hele tatt. Hun er flere år yngre enn meg, har 0 utdannelse, ingen jobb, bor i en knøtt liten leilighet, har en unge på 2 år hun ikke har styr på, en kjæreste hun bare klager på og er gravid igjen. Hun har nå termin 4 uker etter meg. Det som jeg ikke liker er at alt jeg sier er "galt". Vogna jeg har kjøpt er feil, for hun skal ha en annen type. Sykehuset er feil, hun skal føde på et annet. Vitaminene jeg tar under svangerskapet er feil, for hun tar vitaminbjørner! Det er feil at jeg tar en kaffe et par ganger i uka når hun røyker min 15 sigaretter om dagen og en liter med latte! Jeg har et barn som er kronisk syk, hun "tror" hun kan fortelle meg om sykdommen til barnet og hva jeg gjør galt. Vinterjakka jeg kjøpte var ikke kul nok, for hun skulle ha en annen! Jeg er så dritt lei av at hun alltid skal si det motsatte av meg og aldri holder kjeft. Vet ikke hva jeg skal si til henne altså..... FRUSTRERT!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #2 Del Skrevet 7. desember 2010 Noen er bare slik. Prøv å overse det. Slitsomt ja:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #3 Del Skrevet 7. desember 2010 Hvorfor gidder du å tilbringe tid med henne da? DET synes jeg er merkelig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #4 Del Skrevet 7. desember 2010 Har prøvd i noen år allerede :-s Kan ikke ikke møte på henne heller, pga byen er ikke så stor. Prøvd å heve meg over det, men kan være pga jeg er full av hormoner tenner litt ekstra hehe Men hun snakker så mye dritt og sier ting uten fakta at jeg klikker hehe HI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #5 Del Skrevet 7. desember 2010 Hadde sagt i fra for flere år siden:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #6 Del Skrevet 7. desember 2010 Bor på et ikke altfor stort sted og har flere felles venner, derfor kan jeg ikke la vær å ikke møte på henne / oppholde meg på samme sted. HI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #7 Del Skrevet 7. desember 2010 Hvis hun sier noe om kaffen du drikker så kan du si noe om røykene hun røyker. Gi med samme mynt. Ikke la deg overkjøre. Evt. få slutt på irritasjonen ved å si fra. Eller si "Hold kjeft" helt uten aggresjon neste gang hun mener hennes valg er bedre enn ditt. Folk tåler da såpass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #8 Del Skrevet 7. desember 2010 Jeg har ei venninne som leksa meg opp og ned og i mente. En dag, etter litt for mye vin, begynte jeg til slutt å grine... :-) Det stoppet kjeften på henne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #9 Del Skrevet 7. desember 2010 Det er det hun ikke tåler. Hun er et skikkelig troll og snakker mye dritt. Ingen som liker henne, de fleste bare jatter med men nå orker jeg ikke mer. Har prøvd å si det på en fin måte men hun tar jo ikke hintet. HI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #10 Del Skrevet 7. desember 2010 men i all verden... Dette høres ut som en ynkelig person, som desperat prøver å hevde seg... Ville sagt at vi gjør alle det vi tror er best for våre barn med en syrlig undertone.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #11 Del Skrevet 8. desember 2010 Hmmm.... Det første som slår meg er egentlig at hun virker veldig usikker på seg selv og prøver å kompensere for det ved å prøve å hevde seg på slike "ubetydelige" områder som hvilken vogn og jakke man har. Hva med å prøve å angripe dette ved å rett og slett prøve å bygge opp selvtilliten hennes litt mer, slik at hun ikke føler behov for at alt hennes skal være "bedre" enn ditt hele tiden? Gi henne komplimenter for ting hun gjør og har feks. Kan jo hende at det hjelper...? Bare en tanke. Det er i alle fall mer konstruktivt enn å bli sur og irritert synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #12 Del Skrevet 8. desember 2010 Prøv å unngå henne! Er dere ikke i familie, så burde det gå greit... Du kan jo også slutte å kommentere eller å si noe til hennes utsagn (sier du det?), eller komme med en så krass kommentar at hun blir "satt på plass" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #13 Del Skrevet 8. desember 2010 Jeg prøver å jatte med henne. Men det virker som hun aldri kan akseptere at andre mennesker mener noe annet en det hun gjør. Har prøvd eks med vogna. Hun"hvilken vogn har dere kjøpt?" Jeg: "Vi har kjøpt xxxx" Hun "fy faen den kan du ikke kjøpe. Den er ikke like god som den jeg skal ha xxxx". Jeg: "Jeg liker denne vogna hatt en sånn før så derfor skal jeg ha den igjen" Hun" du kommer til å angre skikkelig ass" Jeg" tror ikke det men det finnes mange vogner der ute, alle for hver smak" Og så fikk hun faren sin til å kjøpe ny vogn til den hun bærer på, for når det første barnet fikk ny vogn måtte den nr 2 og få ny vogn ellers er det urettferdig. Prøver å ikke irritere meg men som skrevet før, tror jeg har ekstra mye hormoner i kroppen nå,,,, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #14 Del Skrevet 8. desember 2010 Hadde ikke orket å ha det sånn! Du får si det på en høflig måte neste gang hun kritiserer; vet du hva, jeg setter ikke pris på at du stadig skal kritisere hva jeg gjør. Vær snill å la være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #15 Del Skrevet 8. desember 2010 Blir vel det jeg må gjøre, men vet hun da kommer til å lage leven :-s Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå