Cupcake! Skrevet 7. desember 2010 #1 Skrevet 7. desember 2010 I går hadde vi fiskeboller i hvitsaus. Lille på 26 mnd er inni en anti fisk periode og ropte bare etter kjøtt. Vil ikke engang prøve eller stikke tunga borti. Ble til at han spiste potet og bacon (som var del av tilbehøret). I dag serverte (superkokken meg) mexikanskgryte med kjøttdeig. Lille spiste masse og sa til og med "mmm godt". Grønnsaker rører han ikke bortsett fra en ert eller to, mais eller potet. For ett kosthold :/ Andre der ute som sliter med det samme?
Gjest Skrevet 7. desember 2010 #2 Skrevet 7. desember 2010 Åh... min vil hest ikke ha noe middag utenom pannekaker.. Han pleide å være glad i fisk og grønnsaker, nå nekter han å røre maten stort sett uansett hva det er. Han er 2 år og 9 mnd. Han har alltid vært vanskelig å få i mat. Han har absolutt ingen favoritt rett (unntatt pannekaker, som han oppdaget for kort tid siden). Noen ganger kan han finne på å spise godt, og da tenker jeg, å - så bra, da lager jeg det snart igjen.. men da nekter han å spise det. Vet han liker grønnsaker, og fisk, men ikke spes glad i kjøtt. Men han bestemmer seg bare først at han ikke skal spise det. Usunne ting derimot, er ikke noe problem.. altså vafler, kaker og godis. Men det får han ikke så ofte akkurat. Og hvis noen nevner by accident f.eks iskrem før middag, hvor han i utgangspunktet var innstillt på å spise, slår han helt om, og bare maser etter is.. så da blir det ikke noe middag den dagen heller.. Håpløst!!! Han lever egentlig mest på brød og pålegg...
Galskapens overhode Skrevet 7. desember 2010 #3 Skrevet 7. desember 2010 mine klarer ikke fiskeboller eller fiskegrateng, men elsker laks eller annen stekt fisk. de spiser variert, men foretrekker kjøtt. er i grunn ikke så bekymret over kosten.
Cupcake! Skrevet 7. desember 2010 Forfatter #4 Skrevet 7. desember 2010 Tror ikke det dreier som å ikke like, heller om å bestemme selv eller noe sånt. For han nekter plent å spise fisk og da snakker vi torsk, fiskegrateng, fiskeboller, laks osv..Grønnsaker likeså. Han vil absolutt ikke prøve nye smaker. Men godteri, ja da kan han prøve både det ene og det andre.
lille sprelle Skrevet 8. desember 2010 #5 Skrevet 8. desember 2010 Du bestemmer hva som skal være middagen, men sørger for å ha noe tilbehør som gullet ihvertfall spiser. Gi litt av alt på tallerken og lur inn en gaffel/skje med hovedretten mens praten går..... Vi har alt mulig forskjellig til middag, men tror vi må droppe lasagne en stund for det kom opp igjen for andre gang på rad (er glad i pasta, så jeg skjønner det ikke)
tingeling78 Skrevet 8. desember 2010 #6 Skrevet 8. desember 2010 Jenta mi på 2,5 år vil ikke ha kjøtt. Da mener jeg reint kjøtt. Farsemat går bra. Hun har spist bacon og salami, så tygge kan hun, men er det svinefilet, oksekjøttbiter osv så slår hun seg helt vrang. Tar det i munnen, men tygger til det blir en klumt tørr masse, som hun spytter ut igjen. Og jeg er så lei kjøttboler, kjøttpudding og pølseting. Egentlig fantaserer jeg om at noen skal gi meg en ukes meny, for jeg er helt fantasiløs på middagsfronten for tiden;) Men for veldig lenge siden leste jeg om å lage figurer av mat osv og det funket her. Hun var lei det meste på den tiden. Brukte små type pepperkakeformer og stakk ut hjerter og stjerner av potet. Brokkoli var trær og laks var prinsessefisk. Blandet ikke maten og fikk saus på siden og kunne duppe oppi de ulike tingene. Da begynte hun å spise igjen. Samtidig var hun f.eks gått lei av kokte gulerøtter, men lagde jeg tynne pinner av rå gulerot så spiste hun. Lasagne har hun aldri likt, men elsker pasta. Da kokte jeg fullkorn makaroni ved siden av. så tar jeg litt av lasagnen minus osten på toppen og rører inn i makaronien. Da går det ned på høykant. Har aldri skjønt det der;) Prøver å ikke lage så mye ekstra nå, for jeg mener hun er stor nok til å spise alt og kan ikke alltid få alternativer.
tingeling78 Skrevet 8. desember 2010 #7 Skrevet 8. desember 2010 Men for alle som er fortvilet i matveien, kom jeg på dette: Jeg og min bror at blitt oppdratt helt likt, lik mat osv. Han har siden første stund spyttet ut grønsaker. Han har bare likt saltpølse og nugatti og spiste helst tørr pasta. Av og til med tørr kjøttdeig uten saus. Han likte virkelig ingenting. Jeg har alltid likt alt og kunne gjerne ønske meg brieoster og salater da jeg gikk på barneskolen. Elsker fullkornsbrød og grønsaker. Da broren min begynte å spise hos venner, begynte han å like mer og mer. Og i en alder av 28 startet han av egen fri vilje å lage fisk og liker det. Nå spiser han ALT! Så det er visst håp likevel hehehe Og han feiler ingenting og er så og si aldri syk..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå