Gjest gry1986 Skrevet 7. desember 2010 #1 Skrevet 7. desember 2010 prøvde lakserolje i går 5 ss. ble desverre ingen fødsel, men satt med maserier en stund utover natten....... hmmmm kansje jeg skal prøve igjenn en annen dag, kansje det skjer noe da.
SommerBaby2011 Skrevet 7. desember 2010 #2 Skrevet 7. desember 2010 hei! er fra 1 trimester, så innlegget ditt på forsiden. i en sånn "bare spør jordmor " bok jeg fikk fra bam står det at man IKKE skal ta lakserolje verken i begynnelsen eller slutteb av svangerskapet da dette kan gi styrtfødsel. nå vet ikke jeg om du har hørt noe annet,eller fått dette anbefalt, men ville bare si i fra
Snuskomrusk Skrevet 7. desember 2010 #3 Skrevet 7. desember 2010 Hei, er også kjempelei og ville gjort nesten hva som helst for å få fortgang i det hele . Men, min mor faortalt meg at hun prøvde lakserolje med nummer 2, og det er noe av det værste hun noen gang har gjort ! Hun prøvde det, og hun endte da opp med presserier uten noen form for åpning eller modning, og de klarte ikke stoppe riene på sykehuset. Så hun måtte føde uten at åpningen var klar og bekkenet ble presset i fra hverandre, noe hun enda sliter med den dag i dag, og det er 14 år siden fødselen! Hun sier det er de verste smertene hun noen ganger har hatt, og hun ville heller gjentatt de 3 andre fødslene sine sammenhengende enn å gjenta denne fødselen. Og i tillegg kom alt av avføring i mousse konsistens under presseriene ! Så vil ikke akkurat ta sjangsen på å prøve dette . Men alle reagerer vell forskjellig .
ei lita tulle født 31.01.11 Skrevet 7. desember 2010 #4 Skrevet 7. desember 2010 Forstår at folk bli lei på slutten-men huff...lakserolje! Ikkje akkurat anbefalt som andre påpeiker her... Kjempelei alt no (ein av dei damene som misliker å gå gravid) og er berre 31+2, men ender nok ikkje med noko "private" forsøk på å sette i gang fødsel sjølv om eg nærmar meg veke 40 utan at noko har skjedd! Hold ut og la det skje naturleg heller!
Ronjadatterdatter Skrevet 7. desember 2010 #5 Skrevet 7. desember 2010 Kjenne jeg må gi et tilsvar her. JA, d står i spørr jordmor boken at vi ikke skal ta lakserende under svangerskapet av fare for å sette i gang fødsel. JA, alt vi inntar av medikamenter BØR og for meg SKAL være avklart med kyndig personell, eks lege jordmor farmasøyt MIN jordmor har ANBEFALT meg å ta laxoberal (flytende) el toilax (tab) både for å "tømme tarmen" OG fordi d kan sette i gang fødselen. Jeg er over termin, moden, myk og har beg å åpne meg. Min anbefaling er å ikke gjøre noe overrilt, men lytt til anbefalinger fra fagfolk. dvs DINE fagfolk som følger deg opp under svangersakpet. Jeg har "utsatt" å ta da jeg håper på naturlig tømming og rier som kommer når knøttet klart for det. Lykke til!
ei lita tulle født 31.01.11 Skrevet 8. desember 2010 #6 Skrevet 8. desember 2010 Det er nok mange forskjellige råd ute å går her-også frå helsepersonell ja. Mi jordmor fraråda på det sterkaste å ta noko form for avføringsmiddel heime før fødsel, det var betre at det blei gitt på sjukehus når fødsel var i gang. Skulle det bli styrtfødsel av det då, så er det vertfall kyndige folk i nærleiken og du slepp fødsel heime! Det var rådet eg fekk frå ho. Men det er klart, då spurte eg ikkje om å ta noko for å sette i gang fødselen, men når riene var starta her heime. Hadde lyst å unngå det som skjedde sist der tarmen ikkje var tømt og det skjedde under fødsel i staden for (festleg med mann og framande folk til stades). Men som du seier, visst jordmor anbefaler det, så får ein vel høyre på den jordmora ein har! Eg ville uansett latt kroppen få starte naturleg med rier når den er klar for det (det er tross alt slik at dei gjer det for dei aller fleste).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå