Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 7. desember 2010 #1 Del Skrevet 7. desember 2010 Barnehagen hadde nissefest idag. Og etter de hadde spist grøt gikk de i gymsalen og da kom nissen. *Hurra* Men, Daniel har tydeligvis studert denne nissen. Både hår, ører og hørt nøye på stemmen. For når han kom hjem spurte jeg: Har du hatt det gøy i barnehagen idag? "Ja, julenissen var der". - Å så gøy, sier jeg da. - Men det var ikke nissen, det var Ola! - Hæ? Nå tuller du vel.. - Nei, det var Ola. Han vi pleier å gå til, når vi går hjem fra barnehagen. - Nei, vet du hva.. Det tror jeg ikke på. Det finnes bare en nisse. - Han har kledd seg ut som nisse. Det var OLA!! (nå begynner han å bli sint fordi jeg ikke tror på han.) - Ingen som kler seg ut som nisse vet du, det finnes bare en nisse. Nissen besøker alle barna nå før jul. Han reiser rundt til alle barn. - Han har kledd seg ut som julenisse, jeg så håret hans og jeg så høreapparatet hans. (han er veldig godt kjent med høreapp, siden jeg og samboeren bruker det..) Også hørte jeg stemmen til Ola. - Daniel da.. Det går ikke, Ola er ikke julenisse. Julenissen kommer fra Nordpolen. Ola bor jo ikke på Nordpolen. Du har jo besøkt Ola, han bor jo her. Nordpolen er laaangt, langt unna. - Mamma (sutrer litt) det var OLA!!!! Så ringer bestemoren til Daniel. Og jeg forteller henne dette. Jeg setter på høyttaler, så Daniel får fortalt dette. (Jeg prøver å skjule så godt jeg kan at jeg ler... ) Bestemor sier: Julenissen besøker alle barn nå før jul. Og nå blir Daniel sint: DET VAR OLA! Ikke julenissen. Julenissen finnes ikke. Det var OLA. Han har kledd seg ut som julenisse! Også gikk han for å leke på rommet. Jajaja... Før jul har han allerede avslørt julenissen?? ;o) Nå istad, da han fikk kveldsmat sa han: Hvorfor tror du ikke på meg, mamma? Jeg hadde jo håpet at vi skulle klare å holde julenissen litt lenger da, men.. ;o) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MintCondition Skrevet 7. desember 2010 #2 Del Skrevet 7. desember 2010 Observant kar. Reagerer nå litt på at dere så standhaftig nektet å tro på ham jeg da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brava Skrevet 7. desember 2010 #3 Del Skrevet 7. desember 2010 Så flink gutt du har! Jeg ville nok bare skrytt av hans dyktige avsløring og ikke løyet og latt som jeg ikke trodde på han. Når han først har fortalt deg dette fortjener han kred og ikke feilinformasjon og motarbeidelse tenker jeg;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tante juling Skrevet 7. desember 2010 #4 Del Skrevet 7. desember 2010 Jeg hadde også sagt sannheten. Utrolig frustrerende for gutten å ikke bli trodd når han har klart å avsløre dette. Jeg forstår frustrasjonen hans godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synn(d)e Skrevet 7. desember 2010 #5 Del Skrevet 7. desember 2010 Ola er julenissens hjelper? Og den ordentlige nissen kommer på julaften Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 7. desember 2010 Forfatter #6 Del Skrevet 7. desember 2010 Den var smart, Overlord. Når man står midt i den situasjonen og guttungen ikke har fått rivd av seg alle klærne, er det ikke alltid lett å.. vite hva man skal si. Vi ble tatt på senga, rett og slett! ) Å være ærlig er en ting, men hvite løgner skader heller ikke Jeg tenker nok å drøye den til julaften. Jula er ikke over, nå som det er en 07.des. Litt mystikk og julenisse skader ikke - så kan han heller få si: "Hva var det jeg sa, mamma og pappa" ;o) Akkurat nå, er den lagt på is. Mamma var også veldig standhaftig på meg og broren min da vi var små. Hun sa at det var kun en nisse +++ (alle disse "løgnene") - men vi visste bedre. Så hver jul var det mer morro å finne ut HVEM som skjulte seg bak masken, enn å få nissen på besøk. Vi studerte og luktet på nissen og alle disse ting... Jeg husker det som kveldens høydepynkt, det var bare gøy ) Jul og tradisjoner, lek og morro. Vi tok ikke skade av det og vi ler bare av det ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå