Baby Bliss Skrevet 7. desember 2010 #1 Skrevet 7. desember 2010 Hvilke rutiner har dere når dere skal legge barnet deres? Jeg har en gutt på tre uker og vil snart begynne med faste rutiner om kvelden. Nå er det litt vanskelig siden det ikke alltid er godt å vite når han sovner på kvelden, men vil prøve å begynne i det små allerede nå. Så tenkte jeg skulle høre om det var noen som hadde noen gode tips til gode rutiner...
Sunnybeach4gull :) Skrevet 8. desember 2010 #2 Skrevet 8. desember 2010 Har ikke nån rutina anna enn ny bleia, tannpuss og lesing av bok + sang. Minstepia på 5 mnd følge med boklesning og kose sæ med sang Men for dm som ikke har unga som sovne omtrent av sæ sjøl rundt 7 tia, så har æ hørt at man : * E mye sammen med ungan før leggetid,men helst ikke herjing og mye tv-titting (ikke så aktuellt for 3 uker gammel baby da, hehe ) * Rolig bad og massasje med babyolje * Skifte til pysjamas for å markere overgangen til kveld/natt *Nattasang som bare synges når det e kveld Kos dæ masse
*LillaMeg* Skrevet 8. desember 2010 #3 Skrevet 8. desember 2010 Når min var så liten så fulgte vi ikke klokka, men vi tok på pyjamas, lett vask eller ett bad etter ett måltid på kvelden. Mellom 8-9 som regel. Dempet lys og lyd i huset. De er jo ikke så opptatt av rutiner når de er så små, men det viktigste er vel å gjøre det samme hver gang. Blir hvertfall lettere når de da skjønner rutiner litt bedre senere.
Gjest Skrevet 8. desember 2010 #4 Skrevet 8. desember 2010 Jeg begynte med faste rutiner på frøkna da hun var 4 uker gammel. Da fikk hun et bad, dilla og kosa litt på stellebordet, fikk på pysj.. Å så fikk hun pupp... Sang en sang da hun la seg i senga og så sov hun.. Det gjør hum idag også, 4 mnd gammel. Men nå er det grøt før badet, pysj på og litt rolig lek på teppet i stua.. vi prater, synger og ler... så er det pupp og lalle senga Sangen synger jeg enda... Hun sover fra 20 til 08
maya666 Skrevet 8. desember 2010 #5 Skrevet 8. desember 2010 begynte tidlig med rutiner ved leggeing for kvelden... da hun var ca 2 mnd var det bading ca kl 20. bleie, pysj og flaske og i seng rundt 21... da sov hun gjerne til ca 04.. ny bleie og flaske og sov til rundt 10.. da hun var ca 3 mnd justerte vi tiden litt.. bading ca 1830.. bleie, pysj og flaske og i seng ca 1900.. da sov hun til ca 05.. bleie og flaske og sov gjerne til ca 10.. nå er hun 5 mnd og begynner bading ca kl 18... så er det bleie, pysj, flaske og legging ca 1830.. da sover hun til ca 08... du må selv velge og finne ut egne rutiner for ditt barn.. alle barn er forskjellige, og trenger forskjellig med søvn osv... men greit å høre rundt hva andre gjør ved legging
maya666 Skrevet 8. desember 2010 #6 Skrevet 8. desember 2010 til HI regner emd at barnet ditt er mellom 0-1 år, siden du har lagt innlegget ditt her.. jeg har og ei snuppe på 7 år... legging her foregår sånn: barnetv kos fra 1800-1830... har hun behov for en dusj, gjøres det før barnetv.. etter barnetv er det kveldsmat,pussing av tenner, på med pysj.. i seng mellom 19-1930... men skal vi lese, så må hun i seng kl 19. så leser vi noen sider evt et eventyr..(leser til ca 1915-1930...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå