Gå til innhold

Tror du Julian Assange har voldtatt de to damene i Sverige?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Helt umulig å si. Det er nok av eksempler på menn som har mange flotte sider som oppfører seg som svin overfor kvinner. Selv Gandhi hadde sine svin på skogen.

Det jeg reagerer på er at saken blir fulgt opp så voldsomt. Det er ikke akkurat vanlig at Interpol blandes inn for å få tak i menn som er mistenkt for "milde" voldtekter (altså uten vold og store fysiske skader - men jeg mener ikke at det han er anklaget for ikke er alvorlige forbrytelser). Tror nok det hadde blitt satt inn på langt nær så mange ressurser dersom han hadde vært en annen. Og det skulle ikke forundre meg om f.eks. USA har øvet press på det svenske politiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så frekk og slem du er da, 20:41. Hun er vel ikke dum. Jeg er helt enig med Pernille. Tror det ene og alene handler om Wikileaks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg tror ikke det, hadde det ikke vært for at wikiLeaks hadde lekket disse dokumentene så hadde ikke den saken blitt tatt opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lukter USA lang vei... merklig at plutselig man skal reagere så sterkt på så tynne grunnlag, mer jeg leser om beskyldningene, jo dummere synes jeg at hele saken blir.. blir faktisk litt flau på svenskenes vegne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet. saken var også henlagt og damene hadde trukket anklagene. (den ene som hadde såkalt blitt voldtatt, hadde jo hatt forhold til ham lenge etter den hendelsen han er beskylt for).

Sett dere litt inn i saken og dere vil se at den er syltynn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg har blogget om dette i dag linker jeg like så godt til det, i stedet for å gjenta meg selv med å si hva jeg mener her også. http://hildegirlswords.blogspot.com/2010/12/mitt-inntrykk-av-wikileaks.html

Og, jada, jeg vet jeg har linket til bloggen min tre ganger før, og noen kjenner meg nok igjen nå som sist, og kommer sikkert nå igjen til å klage på at jeg reklamerer for meg selv med denne linkingen, men sånn er det altså bare. Jeg hadde en mening og skrev den ned, og så kom samme tema opp her- altså linker jeg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er saken dum? Hva hvis han har gjort det, da? Hatt sex med en sovende dame uten kondom, og tvunget seg til sex uten kondom med en annen? Det er både voldtekt, og å utsette kvinnene for smitte og graviditet.

Jeg aner ikke om det er sant, men jeg synes det er flott at det blir etterforsket. Samtidig har det selvsagt kommet ut av proporsjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ble anmeldt, siktet, og så frafalt siktelsen (i alle fall for voldtekt). Dette skjedde i løpet av en ukes tid. Så ble han siktet igjen, og har vært det en god stund, fra før den siste lekkasjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler sterkt på at Assange egentlig er etterlyst fordi han har voldtatt to kvinner i Sverige. Tror det hele er igangsatt for å sverte mannens/WikiLeaks rykte og svekke fortroligheten, mens arrestasjonsordren i Interpol lyder på noe helt annet enn voldtekt.

Konspirasjonsteorier? I'm the queen of that!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanskelig å tro så mye, vi vet ikke så mye mer enn det som blir servert i media.

Det vi vet er at Julian Assange er ingen dum mann. Han er også kontinuerlig drapstruet, og har lenge visst at han har vært og er i en svært sårbar situasjon med mange som ønsker ham langt vekk.

Jeg tenker at han ikke ville gjort noe slikt i den situasjonen han er i. Han har vært ekstremt forsiktig med bevegelser ellers osv. Tenker at CIA eller hvem som helst andre med interesser i denne saken (og det er mange) kan ha leid inn noen til å bli kjent med han over lang tid (samarbeidet med folk som stod ham nær), for så å forføre ham. Jeg tror USA (som har størst interesser i saken) er villig til å gå ganske så langt for å kneble denne mannen. Det vil uansett bli svært vanskelig å bevise skyldspørsmålet her. Hvem vet hvilke hestehandler USA og Sverige har inngått her.

Jeg tenker at hele saken lukter svidd. Ting som dette ("date rape") skjer hver dag og hele tiden uten at noen blir satt under arrestordre fra Interpool og begjært utlevert til et tredje land.

Det som er sikkert og visst er at det ville vært ekstremt interessant å vite sannheten..hehe:)

Ellers er det jo ekstremt betenkelig at Amazon har gått til det skritt de har gjort (ang. cloud computing-spørmålet), og det samme gjelder VISA og MasterCard, og også den sveitsiske banken og PayPal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...