Gå til innhold

Irriterende ting svigermoren din har sagt til deg....

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

- Har dere enda ikke kommet dere ut? Stakkars unge, som ikke har fått frisk luft enda. (Kom på besøk kl 13 en søndag, og vi hadde tatt oss en rolig formiddag med laaang frokost og spill før søndagsturen).

- Gir dere ikke ungen mat? (Jenta vår er naturlig slank, spiser godt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

- Hva mener du med "hun får ikke drikke cola"? (sagt da jeg stoppet henne fra å stappe en tåteflaske med cola inn i munnen på en 3 mnd gammel baby. Hun hadde kastet opp, må vite)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg fikk det første smilet" i en ædda bædda tone og et sleskt smil.

"nei, tror ikke det gitt, det fikk jeg for 3 dager siden" svara jeg tilbake ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke positiv til å flytte på xxxx (sønnen sin, da jeg ville flytte fra hans hjemplass til min)

xxxx fortalte at du hadde fått HEMOROIIIIIDER! Vel, jeg kan fortelle deg at JEG også hadde det, sånn og sånn, der og der, så og så lenge

(trodde egentlig jeg kom til å kverke sambo da, men jeg var ikke videre interessert i å ha den samtalen med svigermor)

Jeg gir dem i grunn veldig lite snop (i samme samtale kommer det frem at de fikk både vafler, grøt MED sukkertopping, kakao, og dessert. Men det er ikke SNOP)

Har nok ikke den verste svigermoren jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang middag: mannen min kommer hjem først så jeg mener han kan starte med middagen. Men min svigermor sa: det er jo din oppgave, du er jo dama i forholdet og da har man ansvar for mat, vasking, barn osv.

eller han kan hjelpe til og legge barna..Da fikk jeg høre at: Stakkars sønnen min han jobber jo og tjener penger for å få denne familien til og gå rundt og så plager du han til og legge barna, skjønner du ikke at han er sliten? Jeg jobber 100% altså, så hvorfor skal han slippe unna? Da svarte hun: Du har vell ikke skjønt dette med familie du.

Heldigvis har min mann sagt fra til henne om hennes vrengte syn på mann og kvinne, så nå holder hun kjeft om slike ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før vi fikk barn sa svgermor til meg da jeg kom til å si at vi kanskje snart ville ha barn:

"Du må nå ikke finne på og bli gravid og ødelegge for sønnen min....først må du få deg en skikkelig utdannelse først og være ute i arbeidslivet"

Mellom nr.1 og nr. 2 hadde jeg en MA og da hun fikk høre at jeg var gravid igjen så hadde hun sagt til en veninne av seg:

"Det var så skrøpelig for nå hadde sønnen hennes gjort i meg igjen"

Svigerdatteren til den veninnen fortalte dette til meg da dei syntes det var utrolig stygt sagt!!

Og i tillegg så ble det oppdaget en MA i uke 14.....

Siden hatt henne på en god avstand!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2046: Jeg har fått høre akkurat det samme fra min svigermor! Hun kom til meg og skjelte meg ut etter noter fordi mannen min hadde kommet til henne etter jobb og sagt at han ikke hadde fått middag. Det var min jobb å sette maten på bordet til mannen kom hjem! Jeg hadde ikke laget middag til meg selv fordi babyen var syk, og derfor var det heller ikke noe til ham.

Han er mer takknemlig nå, heldigvis, men det har vært en kamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Dere må ikke finne på å få flere barn nå. (Hallo, vi bestemmer faktisk selv hvor mange barn vi vil ha, vi er ressurssterke og unge, og ønsker oss en stor familie. Vet at hun var utbrent og sliten av å ha to barn med 5 års mellomrom, men vi trives faktisk med mange barn- ikke i nærheten av utbrent)

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"dere SKAL her på juleaften? jeg vil feire den første julen med "ola".

Hun takler ikke at vi skal til mine foreldre i jula. I fjor gadd ikke svigermor å spørre om vi ville komme på middag 1 eller 2 juledag engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det sa faktisk moren min til meg også! "Dere skal ikke få flere barn", og det var rett etter vi fikk vår første. Selv har hun 7, så det var den riktige til å uttale seg:) Vi endte opp med to:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun gnåler alltid om ord på deres dialekt som hun mener at jeg ikke forstår, og så ler hun den ekle latteren sin etterpå.... Det HUN ikke forstår er at jeg driter i hva de forskjellige ordene hennes betyr :-) Og hun forstår ikke at sønnen, som har bodd borte fra hjemkommunen i maaange år ikke snakker deres dialekt lengere forutenom når han en sjelden gang er hjemme! Haha! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi fikk vår første for 3 år siden, flyttet vi til en større leilighet, og kvittet oss dermed med mye av det gamle vi hadde, og kjøpte nytt. Vi har satset på å kjøpe gode kvalitetsmøbler som tåler litt røff behandling fra barn. Snart skal vi flytte igjen, og i den forbindelse sier min svigermor: "Dere tar vel ikke med dere den gamle dritten i nyhuset?" Jeg svarte "Unnskyld meg, gamle dritten?? Alt vi eier og har er nesten helt nytt jo. Hvilke møbler er det du sikter til?" Vel... da ramset hun opp en hel masse. Jeg kjente jeg ble så fornærmet!

Hva er det som skjer med svigermødrene når de blir bestemødre?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha vært kjempesyk (smerter som fikk meg til å rulle sammen, eneste som hjalp var å ikke spise) pga matallergi som ble oppdaget da fikk jeg servert denne:

Jaja, det var nå ikke sånn du burde gå ned i vekt, men det hjelper da (jada jeg er noe overvektig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg synes jeg har en alle tiders svigermor, men om lørdagen fikk hun nå sagt dette da: dere må slutte å kjøpe julegaver til tantebarn når de er over konfirmasjonsalder...og det er kun min søster som har så gamle barn, 4 stk totalt.jeg treffer min søster 2-3 ganger pr uke, så for meg er det helt uaktuelt.

mens min svigerinne som også har 4 barn, men under "grensa" det sa ho ikke noe på.

de har vi ingen kontakt med, virker som de er sjalu på oss, og det vi har klart...

sist de var en tur på verandaen var vel tidlig på våren i 2006.

jeg merker jeg ble litt sur, og sa at det er ikke aktuelt, vi velger å gi, til alle.

for meg frister det mere å ikke gi til de vi aldri ser, men vi velger å gjøre det likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe jeg vil først starte med å si at min svigermor er en herlig dame på mange ting, men når det gjelder hvordan hun sier ting, å HVA hun sier, så eier hun ikke antenner;)

Kunne skrivd i en evighet, men kan jo nevne noen få som jeg kommer på i farten:

Jeg var høygravid med nr 2, å vi hadde ligget over hos dem en natt. Hun hadde da vasket buksa mi uten at jeg viste om det. Hun sitter i stua å bretter klærne, hvor hun da kommer til min bukse.

Hun roper ut "Hvem er dette sin bukse da?!"

Hvor jeg da svarer at det er min bukse det!

Da bryter hun ut med store øyne "Oyyy.. Den er jo svæær!" mens hun ser på kroppen min lenge etterpå.

Jeg som var fin og hormonell, følte meg ikke så veldig fin og flott da nei..hehehe...

Så var det etter fødselen, å de skulle komme på besøk. Det var 2 dager siden fødsel, å jeg var jo i lykkerus, men såklart det var hormoner i sving så det holdt, slik at det var jo ikke mye som skulle til for at jeg begynte å grine.

Jeg hadde påvist GBS i vagina i svangerskapet, noe hun visste da jeg ble veldig urolig etter den beskjeden. Men det viste seg heldigvis at det ikke var noe farlig. Alt var bra med lillegutt etter fødsel, å det var bare fint fint.

Når vi da sitter i stua, å min svigerfar og min samboer var ute å snakket litt, så begynner hun med å si :

"Du? Hadde ikke du sånn GBS i svangerskapet?"

Jeg: Jo det hadde jeg, men det var ikke noe farlig alikevel. (her ble jeg litt usikker på hva hun hadde tenkt med dette)

Svigermor: åååhhhh...! Du skjønner det at en kollega av meg kjenner ei som mistet barnet sitt 2 dager etter fødsel pga GBS...!!

Det var som å få ett helt fjell kastet over meg, å jeg fikk fullstendig panikk inni meg. Jeg var helt fjern resten av besøket, å RETT etter de hadde dratt, begynte jeg å hylgrine så jeg ristet. Samboer skjønte jo ingen ting, men når jeg fortalte det så ble han forbanna! Jeg klarte ikke å slippe babyen ute av synet ett sekund de neste ukene, å jeg måtte ha en lang samtale med fødeavdelingen jeg fødte på, å jordmoren min for at jeg skulle klare å slappe av.. Det tok flere uker før jeg ble helt trygg igjen.

Så visste hun at vi hadde en periode for lenge siden hvor vi hadde det ganske tøfft i forholdet. Hun gikk da rundt å fortalte til alle at hennes sønn (min samboer) hadde begynt på antidepresiva medikamenter, som gjorde at han ikke fikk reisning i penis. Derfor hadde vi det tøft.

HELLO!? hvor FÅR hun ting fra! Ingen ting av dette var i nærheten av sannhet engang, hehe...

Så skal hun alltid synes så synd på eldstesønnen vår på 3 år fordi han har blitt storebror. "Stakkar deg, får ikke oppmerksomhet av mamma og pappa mere du:( Du får komme til farmor og farfar å bo her!" Mens hun propper i han tonnesvis av godteri, enda vi sier han ikke skal få mer. Så ELSKER hun å bestikke han med gaver. Han får alltid ett eller annet. Men minstemann? Nei han er ikke noe viktig.

Eldstesønnen vår blir overhodet ikke oversett, å han har aldri vært sjalu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så lenge etter vi fikk vår første datter var svigers på besøk, de bor 5 timer med bil unna. Svigermor snakker alltid rett fra levra og nøler ikke med å kommentere 2 støvfnugg i vinduskarmen. Før de skulle komme denne gangen så skulle jeg "vise henne" . Jeg skrubba og skura i to dager før de kom, og rydda bort alt overflødig ting og rot. Det så strøkent ut!

Så litt utpå kvelden etter de hadde kommet så stod tv'en på i bakgrunnen, og da kom det reklame for programmet "Norges styggeste rom" som gikk på tv3 den gang. Så sier svigermor: Der skulle dere vært med, kanskje de får tatt med seg rotet og får rengjort litt her og.."

Det KOKTE i meg! Og dette kom fra ei som selv har det så rotete og trangt at man knapt finner veien til sofaen i stua!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste var faktisk setningen: jeg sier ingenting, jeg lover dere! ... 1 dag senere visste alle om graviditeten... jeg lærte å holde kjeft, og da ble alt bedre=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sviermor her sladrer også om alt, og hiver seg på telefon til hele slekta om den minste ting. Sist var det når jeg hadde gått ned 6 kg og hun syns det var helt fantastisk! Måtte selvsagt ringe og fortelle det til alle :( Ble skikkelig lei meg, for min vekt er personlig for meg og ikke noe andre trenger å bry seg om. Hun er sykelig opptatt av min vekt, men je er ikke spesielt stor eller noe.

Hun er også en som setter i gang med husvasken og vask av skittne klær når hun kommer på besøk, selv om alt er nyvasket og skinner. Hun ommøblerer også på tingene når hun finner det for godt.

Hun sier masse nedsettende ting og ting som irriterer meg veldig ganske ofte, men har måtte lære meg å overse/ overhøre alt. Det går bare ikke å si ifra til henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min flotte svigermor har sagt at min søster var helt klart den peneste i bryllupet vårt. Søsteren min har alltid vært den pene, så har store komplekser for det. Hadde ikke trengt å høre det i mitt eget bryllup :( Hun kommenterte aldri min kjole, håret eller noe annet. Men prater fortsatt om hvor flott min søster var i den kjolen og det fantastiske håret og sminken og alt...

Glad mannen min iallefall syns jeg er den peneste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Husk at denne ungen er like mye min som din! Uten et smil om munnen eller lystig tone. Fikk høre det gjennom hele svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt ekstra glad i min svigermor når jeg leser om deres.. :) Hun er heldigvis veldig god, og jeg kunne ikke fått en bedre svigermor tror jeg.

En av tingene hun klarte å lire uta seg ved middagsbordet var at hun håpte at ingen av barna hennes fikk barn med det første for det ville vært ille.. Hun har 2barn i etableringsfasen, så den traff jo litt, men men. Er ikke det verste hun kunne sagt. :P

Vi er ikke alltid like enige i barneoppdragelse og stell, men hun tilhører gamle skolen, så har lært meg å bare nikke og overse. Ikke alle kampene jeg gidder å ta med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...