Nat27 Skrevet 7. desember 2010 #1 Skrevet 7. desember 2010 Jeg fullammer og aner derfor ikke hvor mye småen drikker i løpet av et måltid. Jeg vet at han får rikelig når jeg ammer, men tenkte å se litt ved å gi flaske hvor mye han drikker. Hvor mye ca er normalt?
Canari Skrevet 7. desember 2010 #2 Skrevet 7. desember 2010 Dette kan jeg bare i teorien, de skal ha i seg ca 150 ml x antall kg per døgn, dvs hvis babyen er 5 kg skal han ha 5 x 150 ml = 750 ml væske. Dette deler du da på antall måltider per døgn. De minste spiser kanskje 8 ganger per døgn (små mager, da blir det ca 100 ml per måltid), litt større barn kan få 6 måltider (da blir det ca 125 ml per måltid). Ellesr drikker de vel til de er mette. Det står ogwså veiledning på mme-pakken.
Fifrildi Skrevet 8. desember 2010 #3 Skrevet 8. desember 2010 Hvis du "med å gi flaske" mener å gi mme i tillegg så er det ikke sikkert de drikker like mye på mme som ved mm. Det samme gjelder når du pumper og gir mm på flaske ettersom det er annen drikketeknikk for babyen. Hvorfor i alle dager vil du vite hvor mye han drikker forresten? Så lenge han legger på seg normalt er vel alt bra?
Nat27 Skrevet 8. desember 2010 Forfatter #4 Skrevet 8. desember 2010 Spurte egentlig av ren nysgjerrighet Ellers tenker jeg ikke å gi tillegg, bare mm på flaske en gang i blant, slik at han så smått venner seg til flasken og ikke får panikk når jeg er ute av huset og pappan må mate han med flasken.
Evigheten Skrevet 8. desember 2010 #5 Skrevet 8. desember 2010 He he. Det er jo en fordel å vite omtrent hvor mye mm man må tine Jeg tror min drakk ca. 100 ml ved 6 uker.
Nat27 Skrevet 8. desember 2010 Forfatter #6 Skrevet 8. desember 2010 100 ml? hihi Gutten sin med matvett her konsumerte i går 130 ml fra flasken, og fikk etter det litt pupp før han var fornøyd! Ikke rart han hadde lagt på seg 2 kg fra fødsel til 6 ukers ktrl!
Evigheten Skrevet 8. desember 2010 #7 Skrevet 8. desember 2010 Flinke gutten som spiser, det! Her var det 1,2 kg opp fra fødsel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå