Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #1 Del Skrevet 7. desember 2010 Har lagt merke til det at når jeg plutselig får masse kviser, så er huden min veldig tørr. Er det en sammenheng, eller bare tilfeldig hos meg? Det er mest ved hårrøttene og pannen jeg får masse kviser som nesten aldri forsvinner, og jeg sliter med tørr hodebunn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #2 Del Skrevet 7. desember 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #3 Del Skrevet 7. desember 2010 Jeg tenker at du, som meg, har blandingshud med tørr overhud og fet underhud. Det er ikke så lett å regulere denne typen hud riktig, men min hudpleier forteller meg at hvis jeg ikke tilfører nok fuktighet til huden så får jeg kviser og slikt. Det som skjer er at når overhuden blir tørr (pga mangel på fuktighet) så prøver underhuden å kompensere for dette ved å produsere mett som blir "transportert" til overhudslaget, og dermed så kan man få feks kviser og/eller fet/blank utseende hud. For meg hjelper det å rense huden godt morgen og kveld, bruke en fetere hudkrem for dagen om vinteren og en litt lettere variant om sommeren. Jeg bruker også fuktighetskrem minst en gang i uken. For meg personlig har jeg et problem med at T-sonen (panne og nese/hake) er litt fetere enn de andre områdene i ansiktet, så jeg bruker en spesiell maske for denne typen hud i T-sonen en gang i uken også. Jeg ville anbefale deg å kanskje ta en hudpleietime en gang, for å få en profesjonell til å se på huden din, og anbefale gode produkter som passer akkurat for deg. =) Jeg går regelmessig (sjeldnere nå enn før, det må innrømmes) til hudpleier for å få gjort en skikkelig dyprens. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #4 Del Skrevet 7. desember 2010 Dytt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #5 Del Skrevet 8. desember 2010 Dytt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #6 Del Skrevet 8. desember 2010 Du har faktisk fått et flott svar her HI, da er det ganske uhøflig av deg å bare skrive dytt-dytt og ikke en gang takke. Jeg hadde tenkt å svare deg, men merker at jeg har ikke lyst når du er så lite akknemnlig for svar du faktisk får... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå