Lillemy89 Skrevet 7. desember 2010 #1 Skrevet 7. desember 2010 hva er disse stikkingene ? det kjennes ut som det er en kniv/nål som blir kjørt opp i underlivet mitt. når jeg ligger på ryggen, blir det en helt intens stikking. jeg har hatt dette i ca en mnd nå. hver gang jeg er hos legen/jordmoren så glemmer jeg å spør hva de kommer av,og hva slag "nytte" de har for seg. men er det noen av dere andre frøknene som har svar på hva disse betyr ?
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 7. desember 2010 #2 Skrevet 7. desember 2010 Jeg har også hatt det. BÅde i forrige og dette svangerskapet. Skikkelig smertefullt til tider, og det kommer veldig brått på. Som om noe blir stukket kjapt oppi der. Har lest om flere som har hatt slike stikninger, så jeg håper og tror at det er helt normalt
Gjest Skrevet 7. desember 2010 #3 Skrevet 7. desember 2010 Da babyen sank i magen spurte jordmor om jeg opplevde slik stikking i underlivet. Det var visst fordi babyen presset nedover. Merker det litt av og til selv, men ikke så mye. Men forsto det som at det var helt normalt
gugg Skrevet 7. desember 2010 #4 Skrevet 7. desember 2010 Hei! Har det på samme måte denne gang som forrige gang, og kan si med sikkerhet: det du kjenner er ikke farlig:) Kun babyen som presser nedover/gnur i bekkenet og lager nerevesmerter. Også kan det være modningssmerter:9 Og DET er jo BARE POSITIVT!!!!!)))))
Margarita -- Skrevet 7. desember 2010 #5 Skrevet 7. desember 2010 Det er visst babyen som jobber seg nedover, og presser på nerver. Det kan også være når den snur hodet mot nerver, eller løfter hånden og sånne ting. Kan også være modning, men jordmor sa at all slik beveglse fra babyen er et steg næremer modning:)
Lillemy89 Skrevet 7. desember 2010 Forfatter #6 Skrevet 7. desember 2010 nå er det 4 uker siden legen sa jeg var moden. så jeg har håp på at den stikkingen her har noe nytte for seg:P hehe ikke bare ubehag =P
Gjest gry1986 Skrevet 7. desember 2010 #7 Skrevet 7. desember 2010 jeg og får sånn av og til, kjennes ut som jeg revner innvendig. skikkelig vondt, klarer ikke å stå oppreist når det skjer. eller når jeg ligge trekker jeg meg automatisk sammen..... håper det er modning for jeg er så klar for at mini skal komme til verden nå.
mamma til blå -08 og rosa -11 Skrevet 7. desember 2010 #8 Skrevet 7. desember 2010 Fikk også høre forrige svangerskap at det kommer av at babyen presser seg ned i bekkenet, enten med hodet eller andre kroppsdeler. Men lurer på hvor tidlig dere kjenner dette? Forrige gang tror jeg ikke det begynte før siste mnd, nå er jeg bare i uke 32 og de stikker noe voldsomt. Kommer ofte i forbindelse med kraftige, vonde kynnere. Har lurt på å be lege sjekke f.eks. livmorhals/modning i neste uke når jeg skal til kontroll på sykehus i neste uke da jeg synes det er veldig mange "vondt"-er så tidlig. Men det er kanskje normalt å få dette tidlig når man er andregangs, noen som vet??
Lillemy89 Skrevet 7. desember 2010 Forfatter #9 Skrevet 7. desember 2010 jeg startet å kjenne det i uke 31-32. legen sjekket også da om jeg var moden, å jada det var jeg.. så i uke 34 var livmorhalsen 0,8 cm lang bare. jeg er nå 36+2. og direkte lei hehe så håper nå at dette har noe nytte for seg . så har jeg en baby i armene mine på julaften
**synne** Skrevet 7. desember 2010 #10 Skrevet 7. desember 2010 Jeg har hatt sånne smerter i 7-8 uker nå. Husker at det begynte ca når jeg ble sykemeldt... Nå er jeg 33 uker på vei -i morgen... Skikkelig vondt når det skjer, og må krøke meg sammen og støtte meg til det går over. Heldigvis varer det ikke lenge, men ofte så får jeg sterke bekkensmerter også i forbindelse med disse episodene...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå