Gå til innhold

En stor favoritt hos meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

En av mine store favoritter er jentenavnet Karla :)

Hva synes dere om det navnet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er kjempefint! Og liker at du skriver det med K.

Liker også Karna, men er ikke så glad i Klara.

Skrevet

Ja, penest skrevet med K synes jeg.

Karna og Klara digger jeg også! Nydelige navn alle tre synes jeg.

Skrevet

veldig fint navn:) ikke mange som heter det.. :)

Skrevet

Liker ikke, mener å huske det er en eller annen slem disneyfigur som heter det (kan for bare livet ikke komme på hvilken!) i tillegg synes jeg det er et dyrenavn.

Skrevet

Synes det er kjempefint, sterkt og kult.

Skrevet

Jeg synes Karla er veldig mannhaftig. Det er mannsnavnet Karl + a.

Klara er litt bedre, men ikke mye.... det bør i det minste skrives Clara.

Skrevet

Liker det ikke :-/

Det er som tidligere påpekt en versjon av mannsnavnet Karl.. Synes ikke Karl/Karla blir pent på norsk (dvs østlands- trønder og nordnorsk), pga r-en ikke uttales for seg.. Da blir det littegrann bedre på Vestlandet hvor de uttaler rulle-r'en tydeligere: kar-la..

Synes generelt jenter burde få jentenavn og ikke bare versjoner av guttenavn.. Særlig Karl som faktisk betyr mann :-/

Skrevet

Har aldri tenkt på at det kan være mandig på noen måte. Synes det er svært feminint jeg da :-) Er veldig mange navn som kommer opprinnelig fra guttenavn da. Karla = elegant, sterkt og feminint etter min mening. Men godt vi har ulike meninger! Takk for svar :-)

Skrevet

synes det er kjempefint! min bestemors tvillingsøster heter

karla augusta, usikker på om hus skriver med k eller c, men klangen er den samme. veldig fint på engelsk også, det synes jeg er viktig..

Skrevet

Karla Augusta! Så utrolig stilig navn! Synes Karla er så pent at jeg tror jeg kunne kalt datteren min det. Så du postet Sofia i et innlegg, og jeg kom med kombinasjonen Karla Sofia. Du har ikke vurdert Karla du også da? Enten i dobbeltnavn med Sofia eller alene? Det er jo skammelig lite brukt! Og du som har det i slekten og alt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...