Elinnord g11+g13+j14 Skrevet 7. desember 2010 #1 Del Skrevet 7. desember 2010 Samboeren fikk beskjed av sjefen min om at han kom til å stige i lønn i januar. Jeg har termin 14 februar og mitt lokale NAV har anbefalt meg å søke om foreldre penger i midten av desember. Men for at han skal få ut mest penger når han skal ha fedrekvoten anbefalte arebeidsgiveren hans å vente til januar. Så kan jeg sende inn søknad nå og han i januar??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flashdancepants Skrevet 7. desember 2010 #2 Del Skrevet 7. desember 2010 Jepp, Nav behandler ikke hans søknad før fedrekvoten planlegges tatt ut. Det var noe som hadde gått meg hus forbi, også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
S+C - KS 27.05.11 Skrevet 7. desember 2010 #3 Del Skrevet 7. desember 2010 Så vidt jeg har skjønt må han søke før du er ferdig med din permisjon, men når det gjøres utenom det er ikke viktig. Mannen min søkte ikke før en mnds tid før han skulle ut i permisjon. Han ble litt stressa pga dårlig tid, så neste gang søker han nok litt før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ambumamma Skrevet 7. desember 2010 #4 Del Skrevet 7. desember 2010 Forstod at det var nye regler nå. Før søkte man sammen, men nå skulle nav "fikse" dette selv. Haha as if lissom Jeg har termin i januar og har sendt søknaden min nå. Nav kom til å sende en søknad til far når min permisjon nærmet seg slutten. Man søkte visst på en måte to ganger. Så samboeren din kan drøye til litt på nyåret for å få mest mulig ut av det ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elinnord g11+g13+j14 Skrevet 7. desember 2010 Forfatter #5 Del Skrevet 7. desember 2010 Takk for hjelpen:) Då vente me med å sende inn han sin søknad:D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilinik Skrevet 7. desember 2010 #6 Del Skrevet 7. desember 2010 Jeg og sambo sendte inn papirene sammen siden det var nye regler fra 8 nov og siden vi må sende i samma type søknad........hvorfor gjøre det enkelt når man kan gjøre det dobbelt liksom..... Fikk brev i dag om at siden han ikke skal ha perm før i okt så blir ikke saken behandlet nå. I mitt stod det at saken behandles innen 3 mnd..... Så satse på at de klarer å passe på ppirene ev sende meld om når han må søke...men tviler sterkt på det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makko med to små gutter Skrevet 8. desember 2010 #7 Del Skrevet 8. desember 2010 Nei. Jeg var på nav kontoret å fikk sett igjennom papirene. Jeg måtte pent ta med meg mannen min sin søknad hjem igjen. De måtte vi ta vare på å sende inn når vi hadde fått "mitt" vedtak... (hun ringte å sjekket med de som jobbet med det). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå